sâmbătă, 10 iulie 2010

Fixaţie între două părţi

Partea I (pentru cei ce înţelege)

"Orice drum e fals dacă nu-l facem cu un ţel care să fie altul decât drumul în sine." (JC)

Nu ştiu de ce, dar m-am gândit la acumularea nevrotică de bani (falşi). Banul devine ban atunci când este cheltuit, deoarece a fost şi continuă să fie un mijloc de a obţine ceea ce vrei să obţii.

A aduna averi doar pentru a avea averi pe care să nu le foloseşti, autosabotându-te spiritual şi chiar material, mă trimite cu gândul la anumiţi specialişti care m-au inspirat la un moment dat (de care mi se face dor uneori) şi care ar considera situaţia ca fiind apanajul unei fixaţii nemetaforice şi foarte simpatice, purtând o denumire de sorginte freudiană: fixaţie anală.

Partea doi (pentru cei ce nu-nţelege)

Mă tem că iar o să-mi sară cineva în cap (e o metaforă!) acuzându-mă că sunt mai preocupat să-mi etalez cunoştinţele decât să exprim cu adevărat ceva. În mintea lor, orice comunicare în scris ar trebui să se bazeze doar pe sensul propriu al cuvintelor şi pe propoziţii simple, cu subiect şi predicat. Altfel, faci filosofie şi nu mai înţelege nimeni nimic.

Reformulez:

A aduna averi de dragul averilor este egal, în opinia mea, cu un câcat.

2 comentarii:

Maria-Denisa spunea...

Printre cele mai bune postari ale tale! Da sa pupe mama!

puisorul cufurit spunea...

Maria-Denisa: Da! Da! Da sa pupe!