luni, 14 iunie 2010

Ce trist amor

Să vrai,/ Să stai,/ Cu cei ce mor.

Mens sana in corpore sano.

Aşa zicea latinul. Şi cum ştiu că deţin o minte sănătoasă, fiind un model de luciditate şi verticalitate mentală pentru ceilalţi, m-am hotărât să dau atenţie şi corpului în care vieţuiesc.

Aşa că alerg dis de dimineaţă, împreună cu distinsa mea colegă, pe digul Lacului Morii.

Astăzi am văzut un mort.

Imediat după ce-am început să accelerăm arderile, am văzut o pungă mare şi mi-am imaginat că românii au atins culmea nesimţirii şi-au lăsat pe cărare ditamai sacul aurit şi sclipitor.

Dar n-a fost aşa.

Doi poliţişti veseli îl păzeau.

A durat mult timp până au apărut băieţii ca să-l colecteze şi-n prealabil cred c-a fost vizitat de nişte ţigani cu trăsura, motiv pentru mine să-mi imaginez că voiau să-l plimbe cu şareta pe strasse.

Poate că par cinic, dar ceea ce spun nu este imposibil. Când a crăpat unul în tren din cauza caniculei, între Tecuci şi Făurei, trenut a stat în gară vreo oră, au scos mortul într-o pătura oarecare şi l-au băgat într-un ARO oarecare, aparţinând probabil unui băiat bun c-o maşină spaţioasă, chemat să ajute.

Cică lacul ăla a fost construit pe un cimitir şi de-aia se îneacă atâţia oameni în el, an de an.

De-aia, precum şi din cauza faptului că intră în apă înfiebântaţi pe timp de caniculă de le stă inima-n loc de la şocul termic, că înoată până în punctul în care sunt prea departe ca să mai ajungă la mal sau că pescuiesc iarna la copcă şi se rupe gheaţa sub ei.

4 comentarii:

Oana spunea...

Tu detii si o modestie exemplara!

puisorul cufurit spunea...

Oana: Io vorbesc aici despre un mort si tu te legi de modestia mea. Cred ca te obsedez.

Oana spunea...

Din memoriile puisorului cufurit citire: "Şi cum ştiu că deţin o minte sănătoasă, fiind un model de luciditate şi verticalitate mentală pentru ceilalţi...."

puisorul cufurit spunea...

Oana: Si crezi ca ce-am zis eu nu se pupă cu c-ai zis tu?