miercuri, 21 aprilie 2010

Pretender

Când eram eu mic, Antena 1 difuza un serial drăguţ la acea vreme. "Pretender" se numea.

Pretender ăsta, băiat simpatic. Avea el nu ştiu ce grupă sangvină şi nu ştiu ce dude-n creier care-i permiteau să înveţe orice şmecherie c-o uşurinţă uluitoare. Astăzi putea să fie pilot de avion iar mâine putea să fie un jucător excepţional de biliard.

Privesc în jur şi afirm c-aş putea sa fiu un Pretender.

Aş putea să fiu analist politic. Există analişti autoproclamaţi care nici nu ştiu să deschidă gura şi-o dau în doctrine care nu există.

Aş putea să fiu analist economic. Pot şi eu să desenez un grafic şi să le explic proştilor că mirobolanta criză se trage de la americani şi că de-aia trăim prost.

Aş putea să fiu profesor universitar. Pot şi eu să le prezint studenţilor o listă cu teme, să-i pun să caute cărţi pe marginea temelor respective fără să le dau o bibliografie, să-i pun să facă o recenzie de carte şi apoi să-i fut la cap că se uită-n foi atunci când o prezintă. Şi-atât.

Aş putea să predau orice materie din Univers, atâta timp cât vin la seminarii şi tac ca muta la lună sau o dau în truisme. Am o listă de truisme care sună chiar fain.

Aş putea să fiu psiholog şi să apar la televizor, atâta timp cât totul este cauzat de o traumă ale cărei efecte au ieşit la suprafaţă şi l-au determinat pe infractor să comită crima.

Pot să fiu un Pretender.

Simt că sunt un talent ignorat. Băga-i-aş societăţii ciungă-n păr. Să moara Gibilan, ţiganu' cu bulan! Se ştie!

19 comentarii:

Oana spunea...

my friend, din ce ai enumerat tu acolo, ai talent la "meseriile" astea la care trebuie sa dai din gura. pai, daca vrei sa fii un pretender adevarat, ia sa te vedem dresor la circ, muncitor pe santier, fermier...

puisorul cufurit spunea...

Oana: Pot dresa o femeie toanta in circul vietii, am muncit pe santier si-am crescut la tara unde aveam o gradina maricica. Dar asta poate sa faca oricine. Insa cei pe care i-am enumerat pozeaza in experti. Pretender nu era fermier, ci devenea intotdeauna un expert. Asta ca sa-ntelegi ce-am vrut sa zic...

Parc-ai fi taica-meu. Scoala ca scoala, dar sa te vad eu ca dai cu smirghelul. Ce sa-ti povestesc! Comunisto. :D

Oana spunea...

Dar ai spus ca Pretender putea fi pilot de avion sau jucator exceptional de biliard. Atunci, in afara de expert in "datul cu parerea", fii si tu expert in fizica nucleara sau medicina. Si asta tot la scoala se invata, democrat mic ce esti :p

puisorul cufurit spunea...

Oana: Scumpa mea, daca nu intelegi nuantele posturilor mele ultra-sofisticate, roaga-ma si-ti explic ce-a vrut sa spuna poetul. Gandesti dihotomic si speculativ.

Oana spunea...

Iepuras, am inteles ce teluri ai in arta aberatului :D

puisorul cufurit spunea...

Oana: Daca m-ai fi intrebat, ai fi inteles lucruri noi. Dar am uitat ca tu-i consideri putori mintale pe aia care intreaba in loc sa patrunda ei, in tacere si plini de determinare, tainele mintilor altora. :D

Oana spunea...

Esti cobaiul meu, my dear!

puisorul cufurit spunea...

Oana: Dorinta ta de control spune multe. In ce zeci de domenii ale vietii tale simti ca nu detii niciun pic de control? Ia zi tu la tata.

Oana spunea...

Speculezi. Nu este dorinta de control, este experimentare. Dar nu intelegi tu lucruri atat de simple. Tu te gandesti mereu la traume sau frustrari. Care sa fie cauza?

puisorul cufurit spunea...

Oana: Modul tau de exprimare, dragoste. Daca vrei, facem analiza pe text. Dar la bere. Oricum, ma bucur sa aflu ca dorinta de control se numeste experimentare. Nu pot sa nu remarc talentul tau de a divaga si de a specula alandala. :D

Oana spunea...

Pentru acest mod de a specula alandala, am avut cel mai bun profesor. Are initialele S.A.A. :D Restul dezbatem la o bere

puisorul cufurit spunea...

Oana: Ca sa nu te simti daramata psihic, o sa te las sa detii controlul discutiei si sa lasi un ultim comentariu la care n-o sa raspund, indiferent ce-mi vei spune. Ca sa ai si tu o satisfactie...

denny spunea...

Amintiri din copilărie.... şi eu am urmărit serialul ăsta, dar, în fine, nu asta e important. Andrei, tot privind în jur aşa, şi chiar peste hotare, afirm cu încredere că poţi fi şi preşedinte dacă vrei. :))

P.S.: Vreau să particip şi eu la analiza aia pe text de la bere, se anunţă a fi interesantă.

puisorul cufurit spunea...

Denny: Vei participa. :D Si-ti multumesc pentru incredere. Si am aceeasi parere despre tine. Si tu poti sa fii orice, spre deosebire de Oana care nu poate sa fie decat cercetator. Ea vrea sa experimenteze...

madlenec spunea...

"Draga pui cfrt, nu inteleg nuantele posturilor tale ultra-sofisticate; te rog explica ce-ai vrut sa spui. Ca sa nu gandesc si eu dihotomic si speculativ... Voi unde va intalniti la bere? (sau este mai asa, mai virtual?).

Maria-Denisa spunea...

Bai fratilor, eu nu beau bere, dar ma bag la un suc. Sunt convinsa ca poti fi cam tot ce-ti trece prin minte fara prea mare efort.

Oana spunea...

Si daca vreau sa experimentez in ORICE domeniu? Asta nu duce tot la ce spuneti voi?

puisorul cufurit spunea...

Madlenec: Ne intalnim pe unde putem. Nu este doar virtual. Dar Oana e la fel de recalcitranta si la bere. Are si ea nevoile ei... :P

Maria-Denisa: Cu mare placere. Join us! :D

Oana spunea...

Nu sunt recalcitranta, bestie. Induci lumea in eroare. Sunt chiar o fiinta simpatica si amabila :D :-"