marți, 27 aprilie 2010

Haoleu, hintelecthualo!

OK, ţineţi-vă bine de manetă. Ceea ce urmează face parte cu talent din seria "Taie! Taie!" sau "Cum? Să citesc doar ultima parte?"

Navigând, am nimerit pe-un blog destul de vizitat, dar pe care n-am mai intrat de vreo doi ani din motive de greaţă de parada pseudointelectuală a autoarei, o distinsă cititoare-n pipi şi-n cărţi pe care n-o caracterizează decât răbdarea de-a întoarce paginile fără să priceapă mare brânză.

Ce găsesc?

"Aşa că m-am gândit eu aseară (de fapt de mai demult coc ideea asta) ce-ar fi dacă aş face o statistică cu scriitorii pe care i-am citit, cu naţionalităţile lor, cu anii publicării cărţilor… că doar nu degeaba am toate datele astea într-un excel. (WTF?)

Deci aşa:
- am citit 5 cărţi de Marin Preda
- am citit câte 4 cărţi scrise de Mihail Drumeş, Virginia Woolf, Albert Camus, Francoise Sagan, Simone de Beauvoir
- am citit câte 3 cărţi scrise de H. de Balzac, Mircea Eliade, J-P Sartre, Italo Calvino, (3 piese) E. Ionesco
- am citit 13 cărţi în franceză şi 2 în engleză

- am citit 137 autori dintre care: 1 african, 21 americani, 1 argentinian, 1 austriac, 4 belgieni, 2 canadieni, 1 columbian, 25 englezi, 36 francezi, 4 nemti, 2 greci, 3 iranieni, 4 italieni, 3 japonezi, 1 norvegian, 1 olandez, 1 peruan, 1 portughez, 12 români, 7 ruşi, 1 sârb, 1 scoţian, 1 spaniol, 2 suedezi

- am citit câte 3 carti din 1922, 1925, 1927, 1942, 1946, 1951, 1952, 1960, 1961, 1972, 1986, 1997, 1998, 2000, 2002, 2003, 2006
- am citit câte 4 carti din 1967
- am citit câte 5 carti din 1938, 2005"

..........

Voi vă daţi seama ce fel de preocupări au unii şi cât snobism poate să lovească într-o fiinţă umană???

10 comentarii:

Lyna spunea...

HESUS! :|

denny spunea...

Până nu citeşte şi ceva în pakistaneză, eu n-o s-o consider o hintelectuală hadevărată.

Raka spunea...

La modu' sincer vorbind, io' zic ca te cam pripesti cu catalogatu' aiurea, de data asta.

E un pic de malitiozitate in ce zici tu, desi e si un mic sambure de adevar. In ideea ca da, statistica asta pare a fi un pic aroganta, da' e pur si simplu o reflectare a pasiunii dansei petru citit.

Eu o cunosc pe autoare personal de 2 ani de zile si chiar nu se pune problema snobismului sau a impresiilor de superioritate. Si stiu ca o sa ai impulsul sa mi-o retezi cu aia cu "nu mai ai cum sa fii impartial", ceea ce intr-o oarecare masura e si adevarat.

Eu zic ca-i situatia simpla ;) Te-asteptam in Timisoara sa iesim la o bere si-o poveste, ca sa vezi si tu oamenii din spatele linkurilor ;)

O zic in dublu interes: si sa te cunosc live (ca la Bucuresti ajung foarte foarte rar), si sa te convingi ca gresesti cu articolul asta :)

Maria-Denisa spunea...

my god...am citit si eu cateva randuri de pe blogul tomatei. cu geaca ei de pene de dude...in fine, niste porcarii...m-am lasat repede. oricum, permite-mi sa citez ceva genial gasit pe blogul ei: "Vreau tăcere pentru că sunt impotentă!"

puisorul cufurit spunea...

Lyna: Navas?

Denny: De ce vrei sa-i ingreunezi statisticile?

Raka: Posibil sa ma pripesc. Eu spun ce vad si comentez prin prisma unui fost cititor al blogului. Daca trebuie sa ma culc c-o persoana sau sa ne mangaiem impreuna pe burta ca sa-mi permit sa judec ceea ce observ, atunci e naspa. Si daca asta si-ar dori (adica o persoana care s-o judece doar dupa ce o cunoaste personal si dupa ce are ocazia s-o admire lasciv face to face) o sfatuiesc sa nu mai tina blogul. N-o s-o poata cunoaste personal toti cei care considera ca da dovada de snobism, deci isi asuma un risc.

Maria-Denisa: Eu n-am citit decat articolul din care am citat. Am nimerit accidental. Umorul meu s-a dus la vale de ceva vreme.

Raka spunea...

sunt curios ce-ati fi vrut sa scrie la 2 saptamani dupa ce i-a murit tatal.

Pentru ca a scris din necesitatea de a scrie, nu neaparat pentru descarcare sau ca ar fi vrut. A scris ceva pentru ca a trebuit sa scrie, i se impunea. Si nu stiu cine-ar fi fpst in stare sa scrie despre diverse alte chestii distractive si amuzante in momentu-n care lumea i se duce de rapa in fata ochilor fara sa poata face nimic...

denny spunea...

Pentru că pot. :P

puisorul cufurit spunea...

Raka: Nu vreau sa par lipsit de sentimente. Îmi pare rău pentru ea, dar nu văd legătura. Cine îi impunea să scrie? Şi, repet: eu judec prin prisma a ceea ce scrie pentru că e blog public şi pentru că am nimerit acolo. Cu multă sinceritate spun că ceea ce se află în spatele blogului mă interesează puţin spre deloc. Şi chiar sper să fiu corect înţeles, deşi cu siguranţă par acum un nenorocit care o ţine pe-a lui şi care insistă să judece doar lucrurile care i se adresează (ca cititor).

Anonim spunea...

oh my fucking god..e pe bune asta??

miclowan spunea...

ce am fi dacă am trece prin viaţă fără topuri şi clasamente? ce ar fi o operă fără naţiunea definitoare din spatele autorului? ce ar fi o operă fără conjunctura apariţiei (anul în care s-a întâmplat?)...le admir pe studentele meticuloase de la litere care pot consemna pe fişe de lectură tot ce citesc...cum îmi zicea un profesor...al lor este viitorul...Domnule Puişor, ar trebui să ne facem şi noi liste din astea...căci cultura este ceea ce rămâne după ce uiţi