miercuri, 28 aprilie 2010

Dau cu parul

E frumos pe la alţii, dar nici la noi nu este imposibil. Cunosc din ce în ce mai mulţi oameni care nu lovesc cu pietre România sau Bucureştii. În mirobolanta noastră capitală, ştiinţific vorbind, calitatea vieţii e de porc comparativ cu cea din alte capitale europene. Dar există şi capitale unde cercetătorii britanici spun că e mai nasol.

Bucureştiul are minusurile, dar şi plusurile sale.

Când am mers în Atena, totul mi se părea sufocant. Pitoresc, drăguţ până la un punct, cu toate acestea n-am văzut un oraş mai înghesuit. Când am revenit în Bucureşti, simţeam că am aer. Adevărăciune. N-au mulţi ţigani, dar au prea mulţi albanezi care fac ce vor şi care sunt mult mai eficienţi decât ciorile ordinare din Bucureşti sau din ţară. N-aş sta în Atena nici dacă m-ar plăti grecii doar pentru asta.

Sintetizând părerile prietenilor mai plimbăreţi (de voie sau de nevoie) decât mine, am aflat lucruri drăguţe.

În Paris, metroul pute. Traficul se blochează de multe ori, francezii au boschetarii lor care cerşesc de rup iar periferiile pariziene seamănă cu Ferentariul bucureştean. N-au prea mulţi ţigani, dar au prea mulţi imigranţi negri şi neintegraţi. Dacă ninge, se pot bloca şi metrourile.

Metroul din Bucureşti este mai nou decât cel din Viena (vechi, dar decent) sau Amsterdam.

În metroul din New York pute, iar mizeria e cruntă. În Bucureşti se dă întotdeauna cu mătura în staţii. La americani, nu.

În Istanbul, traficul e jale. Oraş pitoresc, dar înghesuit, stresant şi sufocant. La derby-uri paralizează tot.

În Zagreb au probleme mari cu infrastructura. Bucureştii sunt de preferat.

De Sofia e bine să te fereşti iar Chişinăul, deşi este un oraş destul de înverzit, este plictisitor iar traficul tot de rahat rămâne, cu tot cu bulevardele lor drepte şi mirobolante.

Cică Sankt Petersburgul este fascinant cu nopţile lui albe, dar doamne fereşte să rămâi acolo sau în orăşelul de la sud, Moscova.

De asemenea, conform celor aflate din guriţele sau tastele tovarăşilor plimbăreţi, Skopje, Belgradul şi Sarajevo sunt praf. Au chestiile lor drăguţe, dar mai bine treci pe-acolo doar într-o scurtă vizită. De Kiev, nici nu mai vorbim.

Şi tare mi-ar plăcea mie ca toţi cretinii care înjură Bucureştiul şi România să fie exemple de membri ai cetăţii. Măcar prin decenţă. Dacă nu, să se care acolo unde le place. Toţi. Dacă am rămâne în ţară patru sau cinci milioane, am trăi decent, iar Bucureştii ar fi mai puţin aglomeraţi şi-am putea să mergem la treburile noastre cu bicicleta.

4 comentarii:

Alexandrrra spunea...

Buna Andrei. Te citesc de ceva timp, dar comentez abia acum pentru ca tocmai ma gandeam sa scriu si eu despre asta. Pare o conspiratie la scara larga. Pentru ca ce experimentez eu acum si ce am vazut de cand am inceput calatoria asta prin Europa nu seamana deloc cu paradisul descris de majoritatea celor plecati "in afara".
Candva... mai ca luam de buna incheierea oricaror comentarii cu "numai in Romania se poate/intampla asa ceva. Sa vezi la ei cum e..."
Eh... pe naiba!! Au si ei aproape aceleasi probleme. Si toate miturile cu drumurile, curatenia, civilizatia LOR s-au spulberat demult in mintea mea.

Poate voi avea timp sa detaliez subiectul. Ca prea noi vedem DOAR lucruri proaste la noi si minunate la ei, pe cand strainii fac exact invers.

Eci si Cami spunea...

Stii...nu vreau sa te supar sub nici o forma. Cred ca ai mare dreptate dar....Nu cunosc tarile pe care le-ai enumerat dar mi-a ramas in minte pasajul un ai scris ca ''prietenii tai care au plecat mai de voie mai de nevoie '' sa stea acolo si sa nu mai denigreze Romania.
Pana aici totul e ok, dar i-ti cer cu tot respectul sa postezi si cealalta parte a monedei. Adika mie personal care traiesc cu familia in Madrid din anul 1999, i-mi cade foarte greu sa vad la televizor statistici cu '' capsunarii plecati in strainatate anul acesta au trimis atata valuta, si in general statistici de cobai pentru noi cei plecati.
Poti sa faci o publicatie eventual sa le spui tuturor ca in occident sunt Romani foarte cotati : directori, medici, sefi de sectii, si nu este neaparat sa prezinti diploma cumparata in Romania. Sunt oameni capabili care vor o viata decenta....ce de moment in Romania nu se poate...cel putin la oamenii de rand.
Este parerea mea si sper din tot sufletul sa nu te superi....
Va salut pe toti cu respect !

puisorul cufurit spunea...

Alexandrrra: Aşa-i. Nu spun ca la noi totul e roz. Dar spun ca şi pe-afară există negru sau gri.

Eci şi Cami: Nu mă superi, dar nu cred c-ai înţeles corect mesajul postului. Nu văd legătura între ce am scris eu şi cei plecaţi în afară la lucru. Iar prietenii mei n-au pelcat mai de voie, mai de nevoie să stea acolo şi să nu denigreze România. Altul era scopul. Au plecat ca să facă turism sau pentru că aveau treabă. Şi problema căpşunarilor o să mă intereseze atunci când o să plece din spirit patriotic ca să facă bani şi să trimită valută în ţară, susţinând economia României. Dar cum ei au plecat doar pentru ei şi familia lor, mie, personal, mi se rupe. Şi sper şi eu să mă înţelegi şi să nu te superi. Nu intenţionez să lezez pe nimeni, doar îmi expun punctul de vedere.

madlenec spunea...

salve, de-abia azi am citit postarea.
Subscriu la ce-ai spus. Intr-adevar a noastra nu e roz dar nici a lor. M-am plimbat si eu (cum spui si tu de voie si de nevoie) si am vazut "rozul altora" (anumite zone din Germania, Austria si chiar si Italia sunt fermecator de educate-curate-cizelate), dar alte zone sunt dezgustatoare. Apropo Cehia - mi-a dat senzatia de curatenie ca la casa de fata mare dar sunt si orase precum Ploiestiul sa zicem. E adevarat de Paris - mizerabil (ca tot se-aplica termenul). Fiecare oras-zona-tara are bune-rele. Maroc-Tunisia - pe alocuri infricosatoare si totusi au un turism la cota maxima, si tot ca tiganii se poarta si nu auzi la stiti externe despre ei. M-a deranjat atitudinea italienilor; mai nou cea a francezilor. Am prieteni romani peste tot si niciunul nu e acolo pt furat.
Salutari again.