duminică, 21 martie 2010

IMvisible (II)

Inteligenta metaforica se bazeaza pe capacitatea de a face conexiuni. Dar cu asta se ocupa, in general, inteligenta. Mai concret, cred ca vorbim despre patternuri.

Inteligenta metaforica reprezinta capacitatea de a exprima o idee prin mijloace diferite (a caror asemanare poate deveni din ce in ce mai subtila) si de a intelege o astfel de idee.

Nu cred ca tine de inteligenta logico-matematica sau de cea verbala. Pot sa existe concepte-metafora prezentate, de exemplu, prin pictura sau arhitectura.

Exemplu: Catedrala din Brasilia proiectata de Oscar Niemeyer, unde spatiul creat de arhitect este o metafora cu trimitere la divinitate.

Thanks, Ani.

P.S.: Cred c-o sa ma las de prostii. Asa se comporta omul dupa ce bea vin.

P.S.2: Si cred c-ar fi mai sanatos sa ard caloriile facand sport in loc sa-mi chinui creierul pentru a trage niste concluzii profunde doar la nivelul palierului pe care locuiesc. Si pe care-l impart cu niste prosti, o curva, un arab, doi pensionari si-un copil in scoala generala.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Consider ca a scrie despre acest mare mister -mintea omului- nu este o pierdere de vreme .Dimpotriva.Sunt convinsa ca stii si poti scrie multe lucruri interesante si folositoare pentru cine vrea sa le citeasca. Multumesc. mama.

puisorul cufurit spunea...

Mama: Mulţumesc şi eu. Convingerile tale sunt un simptom secundar al sindromului mămesc. Simptomul principal este reprezentat de prezenţa unui fiu care debitează.

Oana spunea...

Zilele trecute iti citeam postarile despre inteligenta metaforica, apoi, ieri, am avut deosebita ocazie sa observ ca unora le lipseste cu desavarsire. Azi, le-am citit din nou pe blogul tau..si acum stau si ma gandesc...si mi-e teama sa gasesc raspunsul.

PS: mi se pare atat de frumos ca mama ta iti comenteaza blogul. trebuie sa fie placut sa ai o astfel de mama