marți, 9 februarie 2010

Oscar cel wild

Americanii sunt atât de încrezuţi cu cinematografia lor, încât, in acest an, nu s-au putut hotărî ce filme să nominalizeze pentru Oscar la categoria "Best picture". Li s-au parut toate intr-atat de bune, incat au renuntat la clasicul format de cinci filme si-au bagat tare cu vreo noua. Ca sa nu mai am eu timp sa le vad pe toate.

Mie nu-mi plac SF-urile. Dimpotriva. Imi vine sa le crap capul.

Dar "District 9" chiar mi-a placut. Idee, actiune, modul in care e filmat, imagine, scenariu, regie, efecte speciale, suspans, final deschis. Genial.

Si "The Hurt Locker" e bun, desi as fi gandit altfel finalul. Nu cred in super-eroi indragostiti de bombe.

Iar "Inglorious Basterds" are meritul de a veni cu ceva nou intr-o lume a cinematografiei suprasaturata de rezbel si nazisti. Insa, la un moment dat, a reusit sa ma plictiseasca.

Votez pentru "District 9".

Niciun comentariu: