sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Oare?

Săraca Republică Democrată Congo a promis celor din Haiti un ajutor de 1 milion de dolari. România, o ţară cu pretenţii din Uniunea Europeană, a promis 50.000 de euro.

Agitaţie mare. E ruşinos, e de tot râsul, e de porc.

Eu joc la risc şi întreb: oare?

Mie mi se pare ruşinos c-am sărit la bătaie cu suma asta derizorie. Mai bine nu promiteam niciun ban, ci o echipă de specialişti în cine ştie ce domeniu, platiţi din banii noştri, care să se duca acolo şi să faca figuraţie. Nişte capete pline de know-how.

Mi se pare normal să nu facem paradă cu milioanele de dolari.

Şi la noi e jale. Şi la noi crapă oameni de foame.

Cu 1 milion, modernizezi Clinica de Oncologie de la Spitalul Colţea.

Ah, nu se modernizează? Okay... Dar nu mi se pare corect faţă de români ca durerea haitienilor să fie prioritară faţă de durerea lor.

E mult mai dezolant pe-acolo, dar parcă n-aş da cu pietre în cei care au luat bizara decizie.

Ştiu, sunt nemilos şi merit să fiu bătut la tălpi cu vâna de bou. Dar mie mi-e milă de cei care mor de foame în ţara mea, de cei care se internează în spitale c-o boală şi pleacă acasă cu trei sau de cei care au minţi geniale şi lucrează pentru şase milioane pe lună şi pe pământ.

Oricum, se vor băga pe felie marile companii americane şi Haiti va arăta din nou exotică şi săracă.

5 comentarii:

Cristian Predoi spunea...

stiu de unde se trag ideile astea.. :))

puisorul cufurit spunea...

Gresit. Se trag de dincolo. :))

Anonim spunea...

Pe haitieni i-a lovit o catastrofa naturala.Pe noi ne-a lovit si ne loveste in continuare o "catastrofa guvernamentala". Ei o sa se refaca.NOI nu.Pentru asa ceva nu se primesc ajutoare din afara. Acei oameni napastuiti trebuie totusi ajutati.Mama.

miclowan spunea...

rămân totuşi la opinia mea

puisorul cufurit spunea...

Mama: Mai degraba de catre tarile din Occident. La noi e criza. Exista batrani care mor de foame.

Miclowan: Da, o inteleg. :)