marți, 26 ianuarie 2010

Invitaţie sub plapumă

Mă trezesc dimineaţa şi văd c-afară-i soare, moment în care mă cuprinde buna dispoziţie şi deschid geamul.

Moment în care îmi îngheaţă retina.

Moment în care îl închid la loc.

A fost cam frig în ultima vreme, fapt care mi-a amintit de Bucovina şi de iernile din copilărie. Când mă trezeam dimineaţa la ţară, ieşeam în curte ca să merg la şcoală şi totul era alb.

Scârţâia zăpada sub fiecare pas iar nările mi se lipeau din cauza frigului atunci când respiram un aer ce părea compus din ace.

Bucureştenii n-au de unde să ştie despre ce vorbesc. Nici cei din Drobeta.

L-am pus pe unul să lingă un fier la - 30 de grade. I-a rămas lipit de limbă. S-a dus acasă cu limba scoasă şi-a stat lângă sobă ca să se dezlipească fierul şi să poată vorbi din nou.

M-am dus să scot apă din fântână şi mi-a rămas mâna lipită de fier.

Dacă pui o rufă la uscat, afară pe sârmă, la - 34 de grade, într-un minut e îngheţată bocnă. Poţi s-o iei şi s-o foloseşti pe post de măciucă.

Alea sunt ierni. Rădăuţi: cele mai scăzute temperaturi din ţară. Nu întotdeauna, dar destul de des...

7 comentarii:

Anonim spunea...

.....si ce bine era in casa la caldura sobei.Pocneau lemnele in soba.Cum ziceam noi? Crivatul bate pe la usi si ferestre, dar nu poate intra in casa, din caza "lucrului bine facut".Ieseam in toiul nopti afara sa admiram luna. Era ca-n basme. Frumos. Nu mai este.Mama.

madlenec spunea...

Salut, de mult nu ne-am auzit/citit! Povestesti la fel de frumos.

puisorul cufurit spunea...

Mama: Mi-e dor de-o iarnă la ţară...

Madlenec: Mulţumesc! ;;)

Anonim spunea...

Pai asa e in Bucovina noastra frig de ingheata si pietrele da nici noua nu ne pasa,mai stii cand bantuiam asa de-aiurea cu sticla de vodca prin frata... plm ce vremuri. The Ietzc

puisorul cufurit spunea...

The Ietzc: Daaaaa, fain era... Vodca aia tinea de cald. Investing in memories. Era fain, eram cu totii, ditamai gasca la bine si la... bine. Ca rau nu ne-a fost...

kretz spunea...

..iarna din Bucovina e unica si de neuitat..eu zic ca e cu suflet:D

puisorul cufurit spunea...

Kretz: Ai fost pe-aici? :D