miercuri, 9 decembrie 2009

Somalezii de pe schele

Într-una din zile, băieţii de la izolări făceau curăţenie în faţa blocului. Aveau un camion în care încărcau de zor toate resturile de materiale. Numai că, la un moment dat, când m-am uitat eu pe fereastră, singurul care muncea era somalezul. Dădea băiatul la lopată ca pe plantaţie. În timp ce albii fumau şi făceau politică, ghidându-se, probabil, după zicala "Munca e pentru tractoare, negri şi calculatoare."

Dar azi.

Gălăgie mare în casa scării, acolo unde nişte suflete alese renovează cu spor.

Multe suflete de albi şi două de negri, căci somalezul de pe schele este doi acum.

Şi larmă, şi zarvă.

Eu mă îmbrăcam ca să plec de-acasă către posteritate.

Şi mare hărmălaie.

Accelerez procesul, trag nădragii, mă încalţ, mă rog, tot tacâmul şi ies pe uşa. Stau la etajul unu.

Tărăboiul e în toi.

Cobor. Muncitorii adunaţi, excitaţi şi foarte agitaţi. Au luat o stivă de polistiren, au trântit-o în mijlocul holului, iar doi dintre ei făceau skandenberg: cel mai voinic dintre albi cu unul dintre somalezi.

- Ţine, bă, cotul pe masă, nu mai ridica mă cotul!...

- Mbongo mtonga mobutu, eu nu ridica cotu, eu ţine cotu aitia!...

- Hai Gicăăăă!

Somalezul 2: Ndango tanga lango mango!

- Bine măăăă, baga tareeee, aaaaaa!!! Ooooo!!!

- A mişcat cotul!

- Eu nu mişca cotu, eu ţine cotul bine, tu mişca cotu!...

- Haide mă Africa, bate-l pe lăbar că-i umflat ca porcu'!

Somalezul 2: Ntingo langa nirgentengvo!

- Ce zice, mă, ăla???

- Face şi el galerie, frate! Hai Gicăăăă!!!

A câştigat albul.

3 comentarii:

YukiAme spunea...

:))))

fratausheanca spunea...

Frumos, f frumos. Trebuia sa inteleg si altceva decat faptul ca erau doi somalezi si restul romani si nu aveau treaba?:)))

Nu, nu, deci am inteles :))).
Ce imi place mie cel mai mult e modul in care ai scris. Inconfundabil.

P.S. Sa stii ca nu te tradez si inca fac lobby ptr tine :))). Tu ai o "misiune" de la master Sifaru, si anume sa ma stresezi :)). Vad ca nu ai fost un f bun prieten pana acum pentru our Za ietzc:))).

puisorul cufurit spunea...

Draga fratausheanca, astept cu nerabdare sa mi se adreseze personal. Pana atunci nu execut niciun ordin. S-a dat la fund. La fundul Mexicului. Si fa lobby in continuare, Raluca este visul vietii mele, lumina ochilor mei. Fara lobby-ul tau, as naviga fara vasle si-aj juca baba oarba cu existenta mea. Mila, deci... :P