miercuri, 23 decembrie 2009

Despre eroi şi morminte

Nu mă refer la romanul lui Sabato. Dar.

Ca-n fiecare sfârşit de an, se vorbeşte despre Revoluţie. Împlinim 20 de ani de aşa-zisă democraţie. Unii se bat cu pumnul în piept şi se dau eroi, alţii nu.

Astăzi, în Gândul, un articol bun.

Eu cred că majoritatea eroilor sunt morţi.

Sorin Ungureanu este un erou. A fost împuşcat în cap în faţa MApN. V-am mai povestit despre el şi anul trecut şi-o să vă povestesc şi la anul.

Era un tânăr înalt, bine clădit, care îmi dăduse o palmă la fund cu vreo câteva săptămâni înainte pentru că eram un copil cicălitor care nu înţelegea de vorbă bună şi care nu-l lăsa să se odihnească.

Parcă-l văd cum exersa salutul militar în faţa oglinzii.

Sorin Ungureanu era vărul meu.

Au fost trimişi din Primăverii la MApN ca să apere Ministerul de terorişti. Cei de la MApN au fost informaţi că vor fi atacaţi de către terorişti. Când au apărut soldaţii, s-a deschis focul asupra lor.

Sorin a murit alături de mulţi dintre camarazii săi.

E un post despre eroi şi morminte. Adevăraţii eroi ai Revoluţiei.

Avea 20 de ani...

Niciun comentariu: