luni, 7 septembrie 2009

No, trăsnite-ar Dumniezău...

Buna mea invatatoare (fie-i tarana usoara, c-a fost o femeie deosebita) ne-a explicat, in timpul unei lectii de nu-stiu-ce, faptul ca apa stinge focul.

Nimeni nu a fost surpins, pana cand ne-a precizat faptul ca o picatura de apa, daca este turnata pe foc, intretine arderea, deoarece ea contine oxigen si poate provoca surprize daca este utilizata in cantitati mici.

Eu nu cred, dar atunci credeam.

Si m-am dus, in miez de toamna, la un taran care ardea niste paie pe ogor.

"Stiti ca, daca turnati o picatura de apa in foc, o sa arda mai tare?"

"Du-ti, mă prostuli, şini ti-o-nvăţat pi tini prostiili astia? Di astia va-nvaţă pi voi la şcoalî?"

Ah, era sa uit. Aveam in scoala generala o profa dilie care preda fizica intr-un mod bizar. Intr-atat de bizar, incat o confundam cu niste compuneri despre "Scoala viitorului" sau cu arta de a face fotografii si de a combina culorile.

Si ne mai invata cuvinte in engleza.

Intr-o zi, s-a gandit sa ne invete ceva practic si ne-a spus ca, atunci cand suntem pe-afara si incepe sa fulgere, sa mutam ceasul de pe mana stanga pe cea dreapta, caci daca ne trasneste, curentul electric va traversa corpul, dar nu ne va atinge inima.

Si ne va fi bine.

Un comentariu:

Rozalia spunea...

1. cuvintele scrise cu accent moldovenesc mi-au cam dat batai de cap, sa le citesc, eu fiind neaobisnuita cu ele and all, dar fu fun :))
2. imi place profa ta de fizica! stiam si eu asta si chiar am incercat once, mai mica fiind, dar am avut ghinionul sa nu ma trazneasca niciun fulger :(
3. eu la ora aia la care tu rememorai, eram in plina ploaie la concert (casamasilaudnitel) si n-am vazut fulgere, dammit!