luni, 18 mai 2009

Meditatii cu aroma de cafea

Incerc sa inteleg faza cu inselatul.

Stiti replicile alea: "Iubitul meu m-a inselat!". Sau "iubita mea m-a inselat!".

Cum adica "te-a inselat"? Ce inseamna "a insela"?

Ce inseli? Pe cine? Cine e inselat? Deci X este el iar Y este ea. Y afirma ca X a inselat-o. Adica i-a inselat increderea. Adica ea avea incredere in el (incredere ca ce???), iar el, magarul, a dezamagit-o.

Bun. Numai ca eu nu cred ca X este responsabil de modul in care Y isi fabrica asteptarile in ceea ce-l priveste. Fiecare om este responsabil de propriile sale asteptari (pfff, seman cu Nuţă si nu-mi place). Ea crede ca-i de la sine inteles ca el sa-i confere intreaga lui dragoste. Dar e, intr-adevar, de la sine inteles?

Cati "au inselat" pe planeta asta? Marea majoritate. Si cum dracu' mai e de la sine inteles???

Inteleg faza cu "m-a inselat" atunci cand cei doi sunt casatoriti. Se semneaza un contract "de fidelitate", gata, esti al meu, esti a mea, de-acu va trebui sa-mi suporti sforaiturile, ragaielile si basinile pe tot parcursul vietii tale. C-am zis "da" la primarie si c-avem o hartie care ne uneste.

Dar cand cei doi nu sunt casatoriti si nici n-au discutat nimic in ceea ce priveste fidelitatea, cum naiba se poate spune ca X a inselat-o pe Y? Ce treaba are X cu modul in care Y se apuca si-si fabrica asteptarile in creierul ei? Corect ar fi ca ea sa spuna : "ma simt inselata". Raspunsul lui: "ok, te pot ajuta cu ceva?" ar suna intr-un mod cat se poate de natural.

Pentru cei care-s chititi pe interpretare: X-el si Y-ea sunt o conventie. La fel de bine, X poate fi ea iar Y poate fi el. Capisci?

Acu, sa nu credeti ca militez pentru infidelitate. Daca as prinde-o pe Y cu vreun Z, as baga-o in mamica ei cea scumpa. Mai ales daca a tinut sus si tare sa ma asigure, de-a lungul timpului, ca ea e fidela lui peste prajit si ca e de-o inalta verticalitate si moralitate, asa cum nu s-au mai vazut de la Iisus incoace. Iar daca Y m-ar prinde cu vreo W, m-as astepta sa ma bage in mamica mea. Dar dac-o prind in patul MEU si pe muzica MEA, am o ranga dupa usa pe care nu cred ca se gandesc ei, in prealabil, s-o mute de-acolo...

P.S.: Astea-s chestii teoretice. Practic, creierul nostru de reptila, ala mai vechi si mai primitiv, lucreaza non-stop si ne da ceea ce marii savanti ai omenirii au numit "gelozie" sau "boala prostului". Atata timp cat esti om, esti pasibil de o astfel de boala. Cand te loveste, ai pus-o. S-a terminat balciul si mai bine iti iei jucariile si pleci acasa. Ca vezi rosu in fata ochilor si-i grav.

4 comentarii:

adizzy spunea...

daca Y te inseala cu Q care e tot o Y atunci tot cu ranga?sau il chemi pe Z sa participe si el la inselare?

puisorul cufurit spunea...

Nu. Tin totul pentru mine. Sunt singur la parinti, deci sunt o fiinta egoista. :))

molecula spunea...

pai lasa ca e bine :)). te loveste,vezi rosu in fata, o\il bagi in mamica ei\lio si apoi iti iei jucariile si pleci acasa. Bei o bere si iti trece :)) si daca nu sunteti casatoriti o bagi in mamica ei\lui asa sa te descarci dee cine stie ce probleme ai avut in ziua aia si gata :))
oricum sentimentele ni le facem singuri si x sau y nu sunt vinovati pentru sentimentele noastre, poate doar creierul nostru bolnav :))

Cristian Predoi spunea...

oricum, femeile sunt vinovate intotdeauna cand vine vorba de inselat. indiferent de situatie si indiferent de ce parte se afla. asta ca sa imi spun parerea si sa lansez o polemica. sigur se vor supara cateva fete.. :)))