joi, 21 mai 2009

Eu, nu...

Sunt fiul risipitor.

Cand incarc telefonul, uit incarcatorul in priza mai mult decat este cazul.

Cand e ora Pamantului, eu nu sting lumina.

Eu nu fac dusuri scurte ca sa economisesc apa.

Eu nu inchid robinetul atunci cand ma periez pe dinti. Pentru ca nu-mi cumpara nimeni un alt robinet atunci cand se uzeaza ala vechi de la atata frecare.

Eu nu-mi izolez casa ca sa reduc emisiile de CO2. Imi izolez casa ca sa-mi fie mai cald.

Eu nu vreau sa folosesc mai putina caldura decat as folosi ca sa-mi fie bine.

Si toate acestea pentru ca ma simt frustrat. Pentru ca nu noi suntem marii poluatori ai planetei. Noi suntem niste fraieri. Niste dobitoci carora ni se pare ca facem nu stiu ce mare branza daca stam sub dus un singur minut. In timp ce exista pe planeta giganti industriali care polueaza intr-o zi atat cat polueaza intr-o viata neam de neamul nostru, inmultit cu o suta de mii.

Care ne intoxica si ne captusesc plamanii cu zeci de subtante nocive.

Care isi construiesc imperii financiare, distrugand, intr-un mod direct sau indirect, amarata asta de planeta care ne gazduieste.

La care mergem la interviu, poate-poate s-or milostivi sa se uite peste CV-ul nostru care atesta niste competente pe care nu oricine le poate dobandi si sa ne angajeze, sa ne lase sa-i slujim, sa le fim sclavi.

Nu suport sa vad furnale emanand substante toxice pe care le respir si eu, si tu, si noi, si voi; furnale apartinand unor uzine care produc foarte multi bani unui numar foarte restrans de oameni si apoi sa accept sfaturi, sa ajung acasa si sa-mi scurtez durata sederii sub dus ca sa nu poluez planeta in mod indirect.

In viata asta de cacat, de cantitate neglijabila pentru marii poluatori si pentru detinatorii de imperii financiare, am dreptul sa stau sub dus atat cat am chef.

Avea Anda Calugareanu o melodie: "Noi, nu". Superba melodie.

Ei bine, EU, NU...

3 comentarii:

Călin spunea...

Ciudat, nici eu nu, cam din aceleasi motive.
Însă: cred că dacă furnalele ălora care nu se uită la CV ar face dusuri de un minut, as putea să-mi reconsider putin pozitia.
Dar: în acelasi timp, fără a-i deranja pe altii, încerc să-mi fie bine mie, acum, mie-lui meu efemer.
Însă: mărturisesc, mă interesează si cât de mare e factura.

Darie Ducan spunea...

cine din noi va muri inainte ca trupul sa-i moara, cine-o sa-si lepede inima-n colb insuportabil de mare povara......sa nu uitam ca sunt versurile lui N Labis. Cantecul e mare prin versuri. Ma surprinde si ma bucura ca l-ai remarcat. putini si-l amintesc.

puisorul cufurit spunea...

Calin: As vrea sa-i vad pe detinatorii de furnale ca se intrebuinteaza si ei. Atunci, da, as face dus de un minut si-as stinge lumina de ora pamantului...

Darie Ducan: Imi place melodia aia deosebit de mult. Si-mi plac si versurile lui Labis. Nu doar ca imi amintesc de existenta Andei Calugareanu, si, in special, a acestei melodii, dar o si ascult din cand in cand... :)