luni, 11 mai 2009

Cu si despre verbul "a vamui"

E-te c-am revenit.

Pe blog.

Am fost in Vama de 1 mai. Intereseaza pe cineva?

Si am constatat ca s-au dat jurnalistii degeaba cu curul de pamant. Li s-a inrosit noada aiurea-n tramvai. Vama e aproximativ aceeasi. Ma rog, au distrus vreo doua terase ca sa treaca nestingherita aleea lu' Udrea (sau din cine stie ce alte motive pe baza de lovele) si-n rest... Aceeasi Marie cu-aceeasi palarie.

Vreau sa-i asigur pe nostalgici ca-i inteleg, dar aleea lu' Udrea este, totusi, de utilitate publica. Dupa trotil, multi viteji se-arata, iar cand vrei sa traversezi vama din Stuf la Expirat, ai de intampinat dificultatile ridicate de nisipul moale care te incetineste si te deviaza de la traseu. Insa, daca iesi la "aleea de promenada", prinzi viteza pe ciment iar directia este asigurata.

Stuful e la locul lui, felinarul de-asemenea, iar Expirat-ul s-a mutat spre bulgari. Nu stiu daca e ultimul bastion al libertatii, caci n-am depasit niciodata granita acestei entitati arhi-cunoscute, dar cred ca dincolo de Expirat se cultiva castraveti si se vorbeste cu "rătătă".

Un lucru, insa, m-a lovit in moalele capului. Au distrus maghernita care purta cu mandrie numele de "Zodia Pestilor". Acolo de unde puteai sa-ti cumperi cele mai bune hamsii din emisfera nordica. De cum am ajuns in Vama, m-am indreptat vertiginos spre acest taram al fagaduintei. Si, pe masura ce ma apropiam de celesta destinatie, vedeam din ce in ce mai clar plaja, niste rockeri rataciti si marea, in toata splendoarea sa. Zodia Pestilor nu mai exista.

Am injurat. Pe baza de coliva, schiuri si cruci.

Stiu, urrrat.

N-am observat mai multi cocalari decat anul trecut. Am observat oameni care se simteau bine in Vama, dar totusi parca s-a schimbat ceva. Multi dadeau impresia c-au venit la mare, nu la Vama Veche. Daca intelegeti ce vreau sa spun. Si nu-mi place.

Calibra deontologului a facut istorie, a aflat Vama de ea din scandarile noastre si am speriat niste fete (care ne-au rugat sa le desfacem o sticla de vodca) pentru c-am vrut sa le colindam. Si-atunci cand le-am rugat "Deschide usa, crestine, sa venim si noi la tine", in mod sigur s-au gandit la prostii. Perversele.

Am castigat si-un concurs de sarit poarta, iar Mihai si-a rupt pantalonii-ntre craci si-a abandonat. Si-am cunoscut si-o fata care radea demential. As fi luat-o de nevasta doar ca sa rada asa in fiecare dimineata si sa-ncep cu voie buna fiecare zi a vietii mele.

La un moment dat, purtam cu niste oameni o discutie despre desenele animate. Si-am marturisit ca ma uitam la Sailor Moon atunci cand eram mic si ca voiam sa ma insor cu Sandy Belle. Dupa care o basarabeanca de prin Chisinau ma loveste crunt: "Si eu cand eram mica eram indragostita de ursuletul sovietic."

Reactie: I-auziti ba la asta, cand era mica se uita la ursuletul sovietic, ha ha ha ha.

Corul: ha ha ha ha.

Ii trece pana se marita. De fapt, i-a si trecut. Am intalnit-o intamplator la Motoare si deja uitase cine sunt.

Si multe altele.

Au existat si chestii nasoale. Imediat dupa ora 12 ziua, deontologul era cuprins de frenezie. Se plictisea. Caci de, puiul mamii se scula devreme. Si (ce credeti?) ma trezea pe mine. C-o voce enervanta pe care mi-am pus-o chiar si la alarma telefonului, ca sa fiu sigur ca ma trezesc cu adevarat atunci cand este nevoie.

Iar cand nu ma trezea deontologul, ma trezeau niste dobitoci care credeau ca un cort "este facut din rafie" (am incheiat citatul) si care jucau nu stiu ce joc cu tari, orase, munti si altele asemenea, strigand de la un cort la altul, futu-i in cap: Argentinaaaa! Armeniaaaa!!! El Salvador!!! Nuuuu, e cu "E" sau e cu "S"??? Nuuuu, ca e de limba spaniola!!! Nuuu, ca-n spaniola se spune nu stiu cum!!!

Muriti!!!

Ah, am campat in curte la Miezu. Mare om, mare. Si c-un fiu pe masura, bun camarad si datator de Finlandia. Traiasca Alex!!! Vivat veselia!!!

In incheiere, o intrebare: ati incercat sa conjugati vreodata verbul "a vamui"?

6 comentarii:

miry spunea...

eu am auzit ca tot o sa faca ei un mare kkt din vama...nu anu' asta, da' citisem prin adevaru' ca o sa o faca a doua mamaia.Asa ca nu te bucura prea mult, mai ales ca de cativa ani, vama nici nu mai e ce era o data.

puisorul cufurit spunea...

Stiu. Eu oricum suspin dupa Vama de-acu patru ani. Si pana si-atunci se gaseau multi sa-mi spuna ca s-a stricat si ca nu mai e ce era.

fratausheanca spunea...

eu vaMUIEsc
tu vaMUIEsti
el/ea VaMuieste
noi vaMuim
voi VaMuiti
ei/ele VaMuiesc

Hello! Good to be back!

Anonim spunea...

Acum multa lume prefera sa plece de 1 mai in Bulgaria.
Servicii turistice profesionist facute, oameni amabili, fara sticle goale si peturi pe plaja, fara manele, preturi mai ieftine ca la noi...
Ai fost de multe ori in Vama?
Te-ai imbatat sau te-a luat vreodata careva la bataie?
Preferi Vama sau o statiune bulgareasca de la Marea Neagra?

puisorul cufurit spunea...

Fratausheanca: Bravos! Nota 10 la gramatica! ;;) Multumesc pt urare. Tot respectul cuvenit. >:D<

Anonim: Mergand in Vama, n-am cautat servicii turistice de inalta calitate. Daca as fi cautat asa ceva, ma opream mai la nord. Mie-mi place Vama mai mult decat imi place marea. In general, prefer muntele.

Am fost de multe ori in Vama. M-am imbatat, dar nu e singurul loc in care m-am imbatat vreodata.

Si nu m-a luat nimeni la bataie pana acum. Nu stiu de unde circula ideile si legendele astea de vestul salbatic in ceea ce priveste Vama Veche. Am vaga impresie ca multi nu inteleg, de fapt, fenomenul.

Si, repet, prefer Vama oricarei statiuni de la mare. Daca nu e Vama, muntele sa fie.

alecs spunea...

vama nu a fost niciodata ce era odata, parerea mea. taci si bucura-te sau get lost!