marți, 7 aprilie 2009

Ma lasati???

M-am cam plictisit de toata panarama asta cu Republica Moldova, cu alegerile lu' peste si cu mirobolantul comunism care se lafaie in tarisoara aia bizara de peste Prut precum se lafaia Zorba printre tatele ample si primitoare ale Bubulinei.

N-avem altceva mai bun de facut?

Dupa cum spunea un mare destept (al carui nume imi scapa momentan), toate popoarele au conducatorii pe care ii merita.

Atentie, domnu' Gadea! Nu ma refer in postul asta la toti moldovenii. Asta asa, ca sa se stie si ca sa fiu sigur ca nu apar comentatori febrili care sa ma acuze ca generalizez.

Insa foarte multi dintre moldoveni sunt niste comunisti in esenta lor. Si niste rusofili. Dumnealor, atunci cand deschid minunata lor gurita, slobozesc un accent de rusnaci care-ti scoala chiar si parul din nas. Si-atunci cand vorbesc, nu se pot abtine sa nu introduca, plini de naturalete, o intreaga serie de cuvinte mostenite de la Mama Rusia pe care o evoca, de foarte multe ori, c-o nostalgie demna de bunicul atunci cand se refera la anii tineretii.

Ce dracu mai vrem de la ei? Sa ne unim? Da' de ce sa ne unim? Daca ei nu ne vor, eu ii vreau cu atat mai putin! N-am chef ca numarul interlopilor sa creasca vertiginos, n-am chef sa se-mprastie ca furnicile prin toate centrele universitare si sa mi se-nfiga-n creier accentul ala strident ca un zgomot de bormasina, n-am chef de-o granita cu Transnistria si n-am chef sa devenim ultima tara din UE pe toate planurile. Penultimul loc mi se pare mai confortabil.

Inteleg fundamentele relatiilor noastre diplomatice cu plaiul moldovenesc si-nteleg directia in care bate "Bucurestiul". Dar, din punctul meu de vedere, al meu, al lui Andrei Stanca, duca-se pe pustii!

Sa-si vada linistiti de elaborarea unor noi dictionare Moldovenesc - Roman si Roman - Moldovenesc. Asa cum au mai facut. Pe sistemul:

a duhni = a mirosi
inoplanetan = extraterestru
a merge = a merge
a manca = a manca

Ne-au jignit, ca popor, in mult mai multe feluri decat ar fi permis bunul simt si diplomatia la nivel european. Sa-i bag in pizda ma-sii pe comunistii de la putere din Republica Moldova! Mi se rupe de ei! Pentru ca ei sunt cei care traiesc cu ei, si nu noi. Sa stea asa cum le e bine. Si daca nu le e bine, sa puna mana sa faca o revolutie. Nu s-astepte curent moka de peste Prut ca sa-si incalzeasca ei cururile comuniste.

P.S.: Inainte sa sara vreun patriot cu gura pe mine si sa m-acuze ca "ma leg" de niste oameni CU CAre n-am intrat niciodata in contact, sa afle ca io, Andrei Stan-caaaaa, pac pac, cunosc destui basarabeni, iar unii dintre ei imi sunt prieteni buni si-i respect foarte mult, fiind niste oameni cu adevarat deosebiti din toate punctele de vedere.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte de acord cu tine,daca voi nu ne vreti then f..k you nici noi nu va vrem cururile,asa ca ori inceteaza sa se mai planga de comunistii pe care ii au la putere si care saruta mama rusia acolo unde nu prea bate soarele,ori fac dracu ceva in privinta asta,cat despre jignirile pe care ni le-au adus deja am pierdut sirul.....
The Etzc

puisorul cufurit spunea...

The Etzc: Asa-i, prietene. Degeaba incercam noi sa ducem diplomatia catre acele aspecte care ne dau o sansa de unire sau de mai stiu eu ce, daca aia au la putere niste comunisti (votati tot de catre ei) care ne scuipa-n fata.

Anonim spunea...

desigur, desigur! e si normal sa slobozim cate un cuvant rusesc si cu accent si mai rusesc in arice dialog...normal pentru ca dupa atatea ani de indoctrinare si indobitocire bine pusa la punct mai ramane ceva din romanismul de altadata?! eu zic ca un sambure ramane! si nu acuza pana cand nu vei simti ce simt multi dintre cei ce sunt acolo!!!

Lyna spunea...

friederich hayeck este ganditoru' in cauza ... sunt total de acord cu tine in cazul asta. dpdv economic deja suntem vai de noi, daca ii mai luam si pe ei o sa fie si mai rau. cand vad pe strada "basarabia pamant romanesc" e o bucurie extraodinara pt mine... NOOT.

puisorul cufurit spunea...

Anonim: Ar fi normal sa ramana un sambure din romanismul de altadata, dar atata timp cat Moldova va fi condusa de comunistii cu orientari estice, nu se va realiza nicio branza. Iar cuvintele rusesti, imprumutate cu atata darnicie de la Mama Rusia, vor fi in continuare la ele acasa. Ideea de baza este urmatoarea: Romania le are pe-ale ei in acest moment si nu cred ca e cazul sa ne-agitam prea mult cu ce se intampla intr-o tara in care cei de la conducere afirma sus si tare ca vorbesc moldoveneste, si nu romaneste. Dat-i jos de pe tron! Faceti revolutie! Punct.

puisorul cufurit spunea...

Lyna: Mersi ca mi-ai spus cine-i autorul citatului. Unde-ai vazut pe strada "basarabia, pamant romanesc"? Cumva pe digul Dambovitei, pe Splai?

Lyna spunea...

PESTE TOT IN BUCURESTI... PESTE TOOOOOOOOT! :|... pe banci in gradina botanica for fuck's sake... scris in autobuze ... si nu mai zic de garduri. :| si da am vazut si pe digul Dambovitei.