marți, 14 aprilie 2009

Armata romana m-a dorit ostas

Treceam intr-o zi printr-un mirific loc al Bucurestilor si nu-mi dadeam seama de ce zona cu pricina mi se pare intr-atat de cunoscuta.

Si mi-am adus aminte cand am ajuns acasa.

Intereseaza pe cineva?

In viata asta de ciumpalac, am participat la Radauti, printr-a 12-a, la un examen dintr-ala complex in urma caruia eram luat in evidenta pentru a satisface, ulterior, stagiul militar. Alaturi de alte sute de ciumpalaci de-o varsta cu mine. Nu mai tin minte exact denumirea smecheriei, dar stiti voi despre ce vorbesc.

A fost magnific. Multe faze au devenit folclor printre connaisseuri. Cum ar fi fazele cu grasul ala de Moldovan care nu voia sa se dezbrace de rusine ca era un umflat (dar care, de altfel, puţea de smecher ce era) si care mai era si chior pe deasupra, de stateam amandoi la examenul ocular tocmai la spital (eu fiind miop cu state vechi, dar pentru el fiind o surpriza). Sau cu Filipov care n-a inteles, cu creierul lui de lipovean imbibat in vodca, faptul ca trebuie s-arate talpile, prin urmare s-a intors si-a aratat curul distinsei comisii. Si muuuulte altele.

Asa...

Si-am ajuns la Bucuresti in anul II de facultate. Intr-o buna dimineata, cineva loveste violent in usa. Zdrang zdrang. Deschid usa, suparat, si tocmai ce voiam sa-i fac omului morala, pe sistemul "esti inadecvat, te rog, revizuieste-ti comportamentul, este urrrrat ce faci", cand ma si-apuca:

- Esti Andrei Stanca?
- Da. Probleme?
- Cam da. Pe unde umbli, domnule Andrei Stanca?

Va imaginati ce moaca am facut. M-am uitat la el de parca l-am vazut pe duhul lui Aladin, dansand cu printesa.

- Cum pe unde umblu?
- Pai da, domnule, pe unde umblii, ca te caut de nu stiu cate luni, am batut la usa asta de mi-a venit rau.
- Pai poate-ati batut, dar de ce? Va datorez ceva? Am fost obraznic? Am ravnit la femeia cuiva?... Care este problema?
- Pai armata, dom'le, te sustragi efectuarii stagiulu militar???

De data asta, il priveam de parca in fata mea, pe palier, se aflau Winnetou si Napoleon, jucand o partida de table c-o bere Noroc in fata.

- Ce armata???
- Armata, domnule, armata!!! Ca daca nu te gaseam nici astazi, te dadeam in urmarire la sectia de politie de care apartine zona asta si veneau cu duba si mi te-aduceau.

A trebuit sa-i explic omului ca locuiam in blocul ala de cel mult o luna, ca eram student, deci pe cale sa devin intelectual rasat, c-am facut liceul in Radauti, judetul Suceava, si c-am fost luat o data in evidenta, ca nu-nteleg de ce ma vrea armata romana cu tot dinadinsul, c-as face armata cu draga inima (si chiar as fi facut-o, stiu, sunt dus cu pluta), dar legea zice sa studentii invata carte, nu trage cu pusca. Etc..

La final, mi-a zis ca-s baiat de treaba, ca era convins de faptul ca-s tigan, dar uite ca nu-s, mi-a repetat faptul ca m-ar fi luat cu duba si m-a rugat, politicos, sa ma prezint pe strada cutare sa dau o declaratie, ca de fapt trebuie sa fiu luat in evidenta in Bucuresti, nu la Radauti, caci in buletin am domiciliul in minunata noastra capitala si flotantul radautean este neimportant.

=))

M-am prezentat, am dat declaratia, am tinut mortis sa se rectifice in registre numele facultatii pe care o urmam la acea vreme (scria pe-acolo pe la ei, negru pe alb, ca-s student la Facultatea de Muzica) si-am plecat, rugat fiind sa-i vizitez si la anu.

Nu i-am mai vizitat, astepand sa-mi bata la usa. Intre timp, stagiul militar a devenit neobligatoriu, drept urmare, imi este in continuare greu sa ma trezesc dimineata inainte de ora 9.

Destepaaaaaaaaaaaaa-rea!

Desteptarea pe ma-ta.

P.S.: Imi cer scuze ca v-am plictisit. Cred ca postul asta e mai mult pentru mine si pentru alti trei oameni. :))

3 comentarii:

richie spunea...

:)) Pentru noi doi si inca 2 oamemi. Puisor, pe mine nu m-or cautat cu gaborii, au uitat de mine, am terminat faculta si am mai stat 3 ani pana a picat obligativitatea satisfacerii stagiului militar (sic!) Oricum, pe langa sedinta de "recrutare" din liceu am mai participat si la una de "orientare" in faculta unde mi-am exercitat dreptul omenesc de a nu face la un loc cu "pleava" ci a fi integrat intr-o scoala de ofiteri si subofiteri atunci cand D-zeu va dori asta. Ei bine se pare ca nu a dorit-o, oricum eu il asteptam in fiecare luna, stii cum e cand termini faculta si vrei sa te angajezi dar ai smochina ca poate vin dupa tine si nici dracu nu te vrea angajat. Oricum bine e sa fii in Nato. Mai studiem mai studiem.. La fel ca tine insa mi-as fi dorit o vreme la unitate cu flotari si trageri. macar asa sa vad un puscoi cu ochii mei.

puisorul cufurit spunea...

Richie: Deci mi-ai fi putut deveni, la un moment dat, comandant. As fi pocnit cu placere din calcaie in fata ta si-am fi jucat table pe tigari cat as fi fost pus de planton. Vodca o bagam eu in unitate, tu ai fi inchis ochii si ti-ai fi luat portia de Stalinkaya. Ar fi fost viata. Si-n plus, nu cred ca te-apucai sa vii dimineata s-arunci o moneda pe cearsaf ca sa vezi daca sare sau nu, deci daca patul e facut regulamentar, caci altfel masluiam zarul si bagam tutun de doi lei in tigarile tale. Plus ca te coceam eu intr-un fel, sunt rabunator. :))

Simona spunea...

din aia 3 unul sunt eu :))