vineri, 6 februarie 2009

Interviu teluric cu Puisorul Cufurit

Leapsa de la Tomata careia ii multumesc pentru atentia acordata.

Leapsa despre carti. Intrebari si raspunsuri. Interviu cu maestrul Puisorul Cufurit, numai pe blogul cu acelasi nume. Tineti aproape!

1. Care este cea mai buna carte citita de tine?

Ie multe si ie bune, de aceea mi-e greu sa aleg o singura carte dintre toate cele care mi-au placut in mod deosebit. Si pentru ca nu exista in leapsa o intrebare privind scriitorul preferat, deplasez putin raspunsul, alegandu-l pe Jose Saramago.

2. Ai facut cadou carti?

Da. Si-i compatimesc pe cei care nu au cui sa ofere o carte.

3. Care este viitorul literaturii?

Nu stiu care este viitorul literaturii. Pot spune, insa, ca oamenii sunt din ce in ce mai putin capabili sa deosebeasca literatura buna de... cealalta. Marketingul isi spune cuvantul.

4. In ce limbi ai citit carti?

Romana.

5. Ce carti “celebre” nu ti-au placut?

"De veghe in lanul de secara". Nici macar nu l-am terminat, desi i-am promis lui Sorin c-o sa fiu baiat cuminte si-o sa duc la bun sfarsit aceasta actiune cu iz de corvoada.

6. Ce tara a produs cea mai buna literatura?

Buna din ce punct de vedere? Si cred ca ar fi fost mai nimerita intrebarea "ce cultura a produs...?"

7. Iei notite din cartile pe care le citesti?

Subliniez. In rest, detin memorie. Inca.

8. Cam cate carti ai citit pana acum?

Asta e una dintre cele mai stupide si/sau fanfaronice intrebari de profil care pot fi puse vreodata. O carte este purtatorul unui mesaj. Un mesaj care poate fi gandit si scris de multi dintre noi, fara a fi scriitori. Insa arta intervine prin modul in care mesajul este transmis.

Daca citesti o mie de carti si n-ai inteles nimic din ele, daca ai plans c-a murit catelusul schiop fara sa te intrebi de ce "l-a omorat" autorul, daca te-ai bucurat de bucuria eroului fara sa te intrebi de ce "l-a bucurat" autorul, daca te-ai revoltat urmarind evolutia unui erou fara sa te intrebi de ce "l-a uratit" autorul, daca te-a oripilat violul si end story, tin sa te asigur c-ai citit degeaba. Decat o suta de carti din care n-ai inteles nimic, mai bine zece pe care le-ai inteles fie si pe jumatate.

Intrebarea mi se pare a fi una pentru cei care vor sa pozeze in oameni culti. Dar, vai! nu ma impresioneaza bibliotecile impresionante sau numerele cu doua zerouri.

9. Cu ce carti ai dormit in brate de plictiseala?

Nu dorm cu o carte in brate. Am alte preferinte.

10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?

O pasiune, un mod de a-mi largi orizontul. Nu ma detasez de teluric atunci cand citesc (sorry, Simona Sensual!) si nu visez pierdut printre pagini. Imi cer scuze.

11. Care este cea mai scumpa carte pe care ai cumparat-o?

Cea pe care am cumparat-o din ultimii mei bani.

12. Care este cel mai tare final la o carte citita?

Cel care vine ca o completare si intregeste cartea. Nu ma intereseaza actiunea in sine. Cred ca-ncep sa "ma" repet. Asa-i la batranete.

13. Care este cea mai influenta carte citita de tine?

In principiu, o carte "influenta" este cea care ma face sa nu-mi para rau atunci cand stau in casa si-o citesc intr-o zi insorita, in loc sa ies afara si sa zburd ca o capra. Ups.

14 Care scriitor te-a influentat cel mai mult ?

Karl May. Deh, varsta... Ce vremuri...

15. Cat de repede citesti o carte?

Cat de repede pot. Ce intrebare...

16. Poate literatura sa schimbe lumea?

Cum adica s-o schimbe? Ma rog, sa spunem ca da, partial si la anumite niveluri. Se chinuie si ea cat poate. Ma gandesc ca, oricat de mult i-ai recita unui porc din Shakespeare, el tot in mocirla se va balaci. Merit batut la fundul gol pentru ca nu am incredere in omenire. Sunt un obraznic.

Leapsa merge la Simona, Alexandra si la cei doi mici boemi.

7 comentarii:

Tomata cu scufita spunea...

Imi aduc aminte ca nu ti-a placut De veghe in lanul de secara. ;)) Si pe Saramago, de fiecare data cand o sa il citesc o sa ma gandesc la tine, pentru ca pe tine te stiu amorezat de scriitura lui si tot tie ti-am zis tie prima data ca suna mai bine SaramaNgo. :P

puisorul cufurit spunea...

Tomata: Imi aduc aminte. :D Se pare ca nu mai pot sa surprind lumea cu nimic. Tot ce-as spune, am spus deja. :))

boldea spunea...

sarumana de leapsa, o s-o onoram cat de curand :)

alexandra spunea...

mama ce cretine sunt intrebarile astea. scuze, dar nu o sa raspund.

Anonim spunea...

Intelegerea era sa citesti Franny si Zooey...

puisorul cufurit spunea...

Da? Cu atat mai bine. Ramasesem fixat pe ideea lanului de secara, da-mi convine. :D

Simona spunea...

am citit pe nerasuflate de veghe in lanul de secara :D :). mi-o doream de mult si mi-a placut. a fost... undeva intre fantastica, amuzanta, haotica si profunda :)