sâmbătă, 25 octombrie 2008

La rascruce de vanturi

Cred ca am probleme psihice, asa ca fac apel la fostii mei colegi de facultate ca sa ma consilieze. Peste tot se vorbeste de faptul ca noi, romanii, o ducem mai bine, ca ne creste PIB-ul, numai eu nu vad nimic in jur. Foarte multe chestii mi se par praf. Sau chiar mai putin decat praful, pentru c-acesta exista, poate fi simtit, inhalat, te face sa stranuti, iti poate starni o reactie fizica imediata.

Or, daca peste tot se zice ca treaba-i sub control, in timp ce mie nu mi se pare, inseamna ca-s nebun, nu?

Consider ca am doua alternative viabile:

1. Scriu, precum Salinger, o carte mediocra despre un adolescent tont si rebel, dupa care ma retrag in munti;

2. Ma duc la spitalul 9 si ma internez. Sunt curios daca tanti aia de facea mereu inundatie o sa se bucure atunci cand o sa ma vada. Nu era ea indragostita de mine?

Si, da! Cred ca noi, cetatenii acestei minunate tarisoare cu PIB-ul in crestere, ne aflam la rascruce de vanturi. Mai ales pentru ca vine campania electorala si-o sa ni se dea atatea vanturi in nas, incat singura reactie pe care organismul meu o poate avea este una similara. Dar spre nasul lor.

12 comentarii:

Lyna spunea...

sa stii ca si eu credeam acelasi lucru pana ieri-alaltaieri seara. :| ... cand mi-am dat seama ca ... "tinerii" chiar incep sa aiba un trai mai bun ... faptul ca demografia tarii indica o populatie batrana mai numeroasa asta e partea a doua ... magazinu' din scara mea e mereu plin de cucoane si cuconi tineri aranjati bla bla ... si daca stai sa te gandesti sunt atatea mall-uri in bucuresti toate pline ... :|

puisorul cufurit spunea...

E mai bine ca pe vremuri, asta-i clar. Dar de aici si pana la afirmatii de genul "economia duduie", ar trebui sa fie cale lunga...

Ataraxis spunea...

imbunatatirile care se vad sunt asa de subtile ca aproape nu le simti, de aia te simti asa.

daca stai in schimb sa analizezi situatia de acum fata de cea de acum 3 sau 5 ani (din punct de vedere obiectiv), vei vedea ca sunt mai putine cratere in asfalt (desi nu suficient de putine), mult mai multe locuri de parcare (dar de aia boul tot opreste unde vrea muschiu' lui) iar soseaua de centura nu este chiar un zvon (acuma se vad santierele si muuult pamant/pietris batatorit pe locul ei).

deci as zice ca mergem spre bine. probabil peste 10 ani vom ajunge unde trebuie.

puisorul cufurit spunea...

10 ani? Eu as zice vreo 30. Si asta daca o sa invatam sa furam mai cu perdea. In 10 ani abia o sa inauguram vreo 4 sau 5 km din soseaua de centura.

valeriu spunea...

frumoasa identificarea cu masele. Starea ta psihica e starea maselor. Vina pentru starea ta e proiectata in situatia tarii.

Ataraxis spunea...

hahahahaha... foarte bine spus, valeriu.

e un exemplu clar cum gandirea noastra se reflecta direct si concret in mediul inconjurator.

cool!

puisorul cufurit spunea...

Nu vad rostul pentru care as spune ca totul este OK, ca-n zece ani vom face si vom drege, cand asa am spus si-acum zece ani. Si ce s-a intamplat de atunci si pana acum este egal cu (aproape) zero. N-am negat faptul ca lucrurile tind sa se aseze pe un fagas cat de cat normal. M-am referit la faptul ca foarte multe lucruri sunt departe de normalitate si ca, per total, exista o mare diferenta intre ceea ce se vehiculeaza pe ici, pe colo (cresterea economica fenomenala, institutiile isi fac datoria bla bla bla), si ceea ce se intampla de fapt.

Din moment ce-n tara asta se fura ca-n codru, nu pot sa fiu un optimist si sa afirm ca, dac-am gandi nitel altfel, situatia tarii s-ar imbunatati. Cum adica "altfel"? Sa fure unii si sa-si bata joc de noi toti, iar noi sa compunem o mecla optimista si sa spunem "Lasa, in zece ani va fi mai bine, iata, avem locuri de parcare (trei dungi date pe trotuarul pietonal), iata, n-avem sosea de centura, dar avem pietris si muuult pamant batatorit (pentru multi ani de acum inainte)". Vreau sa vad SOSEAUA, nu pietrisul. WTF???

valeriu spunea...

Mai devreme sau mai târziu — după împrejurările exterioare şi după înzestrarea interioară — formele de viaţă refulate prin atitudinea ta intelectuală se fac indirect simtite, tulburând comportamentul conştient. Dacă această tulburare atinge un grad ridicat, se vorbeşte de nevroză. Iar nevroza se neagă prin proiectare în exterior.

Ataraxis spunea...

nah ca ai primit diagnosticare gratuita. profita de ea!

puisorul cufurit spunea...

Tin neaparat sa-ti multumesc pentru cele scrise de tine intr-o forma atat de stufoasa si (pseudo)intelectuala.

De asemena, vreau sa-ti multumesc pentru fina si mult prea subtila analiza psihologica pe care mi-ai facut-o si sa te asigur ca sunt extrem de mandru de faptul ca umilul meu blog (de viitor nevrotic, pare-se) este citit (fie si partial) de un om atat inzestrat ca dumneata care-si permite sa ma judece fara sa ma cunoasca.

Iti doresc toate cele bune, optimism placut, o rabdare de fier si sa ne-auzim peste zece ani, vorbind tot despre soseaua de centura si altele asemenea.

Sa dea domnu' sa fie cum zici tu.

puisorul cufurit spunea...

Ataraxis: Exact o diagnosticare gratuita imi lipsea. Ca-n rest, le aveam pe toate.

Ataraxis spunea...

man... chill out. viata o sa treaca pe langa tine.

si peste 10 ani vom fi asa de obisnuiti cu soseaua de centura incat vom gasi alt subiect despre care sa ne plangem... autostrada care e doar bolovani. si vom zice din nou ca nu se face nimic si vom sta asa cu mainile in san si nu vom face nimica.

ia si tu atitudine daca vrei sa schimbi ceva. nu te mai plange atata! :P

o zi bestiala!