joi, 16 octombrie 2008

Pensii mai mari pentru domnii doctori

Aparuse la un moment dat la televizor o stire conform careia niste medici pensionari, care aveau un club al medicilor pensionari, erau foarte nemultumiti de pensiile lor despre care spuneau ca nu le-ajung, c-au muncit toata viata si c-ar merita mai mult, ei, niste fosti medici care s-au preocupat de numa-numa de sanatatea oamenilor etc..

Acu... Intrebarea mea e urmatoarea: ce naiba mai vor?

Toata lumea care citeste acum postul asta a trecut pe la medic de cel putin zece ori in viata. Si aproape de fiecare data, pe langa costul consultatiei (sau a cine stie carui alt motiv pentru care s-a dus la medic), l-a remunerat pe dom' doctor c-o suma oarecare, mai mare sau mai mica, dupa posibilitati. Adica i-a dat spaga.

Cel mai parlit medic din tarisoara asta se intoarce acasa, in fiecare zi, cu cel putin 1 milion (repet: cel mai parlit!). Pe langa salariu. Din spaga. Din cauza faptului ca s-a inradacinat in cultura populara faptul ca la medic trebuie sa te duci "cu darul" ca"sa te serveasca", sa se uite la tine, sa nu-ti dea un sut in cur, sa nu te lase sa mori, sa nu-si bata joc de tine, ca sa-si faca treaba lui de medic pentru care e pus el acolo in cabinetul ala. De cele mai multe ori, nu ai de ales. Mai putin de 10 lei n-ai ce sa-i lasi, oricare-ar fi motivele pentru care-i treci pragul cabinetului.

Sigur ca au salarii mici. Prin urmare pensii mici. Dar n-au stiut de la bun inceput in ce se baga? Pentru ce s-au apucat de facultatea de medicina, care este una destul de grea (daca n-o faci la Iasi)? Ca sa salveze oameni? Ei, pe naiba! Uitandu-ma in jur sau apeland la memorie, cred ca nici 1% dintre medici n-au drept scop in viata salvarea oamenilor.

Au dat la facultatea de medicina si s-au facut doctori pentru prestigiu si pentru bani. Sau pentru ca era deja doctor tati sau mami si le mergea bine.

Bineinteles ca o parte din aia 1% (si, intamplator, o parte din ceilalti) au ajuns, ulterior, niste medici exceptionali, care merita tot ce-i mai bun pe lume.

Vorbim, insa, de doctorii pensionari care, din cata spaga li s-a dat de-a lungul a zeci de ani de practicare a meseriei, n-au fost in stare sa-si puna un banut deoparte pentru batranete. Si-acu se plang ca au pensii mici. S-avem pardon.

Stimati medici pensionari, apelati si voi la colegii de breasla ca sa puna fiecare deoparte 10% din spaga lui pentru domniile voastre. O sa traiti regeste.

Ce vreau eu sa spun in postul asta:

Am cotizat pana acum la medici de mi-a venit acru-n gura. De-a lungul timpului, le-am dat milioane ca spaga. Muuuulte milioane. Nu am nici cel mai mic chef sa dau ceva in plus, prin impozite si taxe, si medicilor pensionari. In principiu, cand inca activau, si-au primit darul de la mine cu varf si indesat.

4 comentarii:

cary spunea...

Hei, Andrei, te-ai facut rrrrau!!! De-bia astept sa te contrazic: am si eu cativa medici in familie, vreo 4, din care 2 castiga bine...in Franta si inca 2 care trag mata de coada, mai putin cand ai ani de experienta si mai mult cand esti un biet rezident cu 6 mil. De ce e vara-mea dr si a facut o facultate f grea la Iasi :P? pentru ca a crescut intr-un mediu doctoricesc si dupa cum stim, statutul de medic se transmite in familie si esti constient de la inceput ca vei avea un salariu de mizerie si poate o spaga buna:)
Este pacat sa pui eticheta ca majoritatea dr sunt snapani si banul face legea, vezi ca la fel se poate spune si despre psihologi:))
E o fac din cele mai solicitante, nici o sansa sa treci ca gasca prin apa asa cum am trecut noi; inca ceva: acolo poti sa fii toba de stiinta, protocolul la examen e oblig si consistent, altfel platesti cu dobanda la toamna- iarna! uite asa ca eu respect medicii care-si fac meseria neconditionat si ca oriunde gasesti si gunoaie dar si oameni de treaba:), garantat!
Acuma, daca merg la o clinica de stat, bineinteles ca pregatesc si spaga:)),la particular, e inclusa in tarif, si cu adaos!
Spor la scris, draga cufurila si sa ne ferim de generalizari ca nici barbatii nu-s toti porci:)), da' misogini ma mai gandesc!
E un subiect interesant : spaga e nemuritoare! e trist ca aceste meserii vitale: medic, prof sunt platite cel mai prost. F multe de comentat, mai las si pe altii.

puisorul cufurit spunea...

Pai, Facultatea de Medicina de la Iasi nu e prea grea. E greuta (ca sa inventez cuvinte). Nu chiar la indemana tuturor, ci la indemana majoritatii. Grea e aia de la Cluj sau de la Bucuresti. Mi-au zis-o oameni care au reusit sa se transfere de colo-colo si care si-au permis sa faca niste comparatii.

Peste tot se ia spaga. Si, da, am cunoscut si doctori pentru care nu banul conta. Chiar nu demult. Dar, marea majoritate, cu tot riscul de a fi acuzat ca pun etichete... se ghideaza dupa alte valori.

Din punctul meu de vedere, usor suparator e ca medicii castiga din spaga cam tot asa cum castiga un ciumpalac de sta cu Loganul si radarul in curba sa-i prinda pe alti ciumpalaci care n-au instinct de conservare. Or aia au si salarii mari, si pensii pe masura.

Iar barbatii... intr-adevar, nu-s toti porci, dupa cum nici toate femeile nu-s echivalentul feminin al porcilor. Observi ca-s delicat. :P

Anonim spunea...

Din categoria 'Domni doctori", fac parte si eu; sint doctorita de 25 de ani,lucrez ca anestezist, si nu am luat niciodata bani, sau cadouri de la pacienti;am primit doar flori, din cind in cind, sau o cutie cu bomboane de ciocolata; sint multi ca mine, si ne- ai jignit profund ! Eu am facut medicina, din dorinta de a-mi ajuta bunica sa poata fi operata la ochi, de a fi de folos oamenilor, indiferent ce meserie ar fi avut sau nu; dumneata te-ai nascut prea devreme, ca sa stii cum am facut eu sau altii facultatea, inceputa in 1975 si terminata in "81. Nu stii ce fel de doctori sintem; te referi la tinerii de acum, care , in general viseaza numai bani. ... Este trist si naiv, ceea ce ai scris dumneata aici.Este pacat ca murdaresti in intregime pe toti doctorii!Mare pacat!

puisorul cufurit spunea...

Pt doamna doctor: Imi cer scuze daca v-am jignit profund, dar o fac doar asa, de "pamplezir", pentru ca nu-mi pare rau daca s-a intamplat asta (desi nu am avut o asemenea intentie). Si eu am fost jignit, de-a lungul timpului, de cei din tagma voastra de aristocrati carora nu va ajunge nimeni nici cu prajina la nas. Si-o spun asa, ca fapt divers. Oricum, am constatat ca doctorii sunt, de obicei, mult prea preocupati sa se simta jigniti (indiferent daca e cazul sau nu) si asta pentru ca s-au obisnuit ca toata lumea sa-i pupe in fund.

Daca ati fi citit cu atentie postul, ceea ce nu s-a intamplat, ati fi aflat ca nu m-am referit la TOTI doctorii, ci la marea lor majoritate. Si marea lor majoritate ia spaga. Bun. Sa ia, pt ca au facut o facultate grea si viata noastra e in mainile lor. Dar mai usor cu aroganta si cu pretentiile "fara numar". Si putin mai multa valoare. Pentru ca exista extrem de multi doctori care fac figuratie prin spitale, iar daca nu fac figuratie, omoara oameni prin incompetenta lor.

Va recomand cu respect, doamna doctor, sa cititi cu atentie inainte de a mai face comentarii. Daca se poate si nu e sub demnitatea dv.

P.S.: Desi nu va condamn deloc pt asta, tin sa va asigur ca si ciocolata face parte din categoria "cadourilor".