marți, 17 iunie 2008

Cu penibili şi nuntaşi

De foarte multe ori, presa din ţărişoara noastră e penibilă.

Un titlu din gsp.ro: "Iată echipa probabilă a Olandei. De cine trebuie să ne temem?"

Să înţeleg că atunci când joci cu Olanda, e obligatoriu să te temi. "Trebuie". E un must. Şi dacă nu te temi de echipa în sine, măcar de nişte jucători.

Dar alte variante nu avem? De exemplu, să jucăm fotbal, că de-aia suntem acolo, fără să ne temem!... Ar fi o soluţie demnă de nişte sportivi de performanţă.

Dar de, aşa văd lumea cei de la gsp.

Oricum, am fost destul de surprins când am aflat că România e mai bine cotată decât Olanda la casele de pariuri. Deşi mi se pare pe jumătate logic.

Pentru curioşi: mâţa a tăcut. În schimb, am avut nuntă în faţa blocului pe bază de mireasă, lăutari, ţambale şi acordeoane, copii, tradiţie cu plăcinte şi cozonaci, dans pe străduţa din faţa blocului, întrerupt doar de trecerea vreunei maşini. După care s-or fi cărat la "locantă".

Propun ca şi botezul copiilor să se desfăşoare tot în stradă, ca să-i călească de mici pentru viaţă.

Oricum, trântele alea de proaspete mămici din bloc au făcut din faţa blocului o adevărată creşă. Acolo îşi cresc plozii urlători. Degeaba avem parcul şi Lacul Morii aproape, nimic nu se compară, în mintea lor de maneliste mizerabile, cu casa scării sau cu cei 8 mp din faţa blocului, cu bârfa şi cu ţigările lor al căror fum îl sufla copiilor în faţă până pe la 11 noaptea, oră la care orice copil normal ar trebui să doarmă.

Dar cum să duci copilul la culcare şi cum să nu ignori urletele disperate de oboseală ale acestora, când bârfa plină de elemente cocalare are un farmec întreit plecării în mă-sa şi-n casă?

Un comentariu:

BlindGirl spunea...

Parca in "Ghidul nesimtitului" a lui Paraschivescu am citit o descriere de nunta ce se tine de la un capat la altul la bloc, adica cu mese prin casa scarilor si cu parcarea blocata pentru hora... tot acolo am aflat ca prin alte cartiere se cumpara animalu' si se portioneaza carnea si se traseaza in scara blocului si alte chestii sumbre de imi vine sa ma bucur ca la mine la bloc inafara de vechile si nelipsitele inundatii nu se intampla mare branza.