sâmbătă, 14 iunie 2008

Bravo lor!

Iată unul din bancurile care fac furori în această perioadă veselo-tristă dpdv al privitorului şi consumatorului de CE. E un banc simplu, dar care ilustrează stereotipia din gândirea românului, şi-o să vă spun îndată la ce mă refer:

Cica antrenorul Olandei isi anunta jucatorii ca vor juca un meci contra Romaniei. Nimeni n-are chef, si la un moment dat portarul Van der Saar zice: - Baieti, uite ce zic eu, joc eu singur contra Romaniei, si voi mergeti intr-un club, OK?" Toti sunt de acord. La un moment dat aprind TV-ul si ce vad: 1-0 pentru Olanda, gol Van der Saar in minutul 5! Toti veseli, sting TV-ul si iar se pun pe baute... La capatul celor 90 de minute aprind din nou televizorul si... "Romania 1 - Olanda 1, gol Mutu, minutul 90." Fuga toti la stadion si la vestiare il gasesc pe Van der Saar, disperat, cu capul in maini... - Ce s-a intamplat, mai Van der Saar? - Baieti, imi pare sincer rau, am fost eliminat in minutul 6.

Bun. Prin urmare:

- indiferent dacă am făcut 0-0 cu Franţa şi 1-1 cu Italia;

- indiferent dacă am înregistrat nişte rezultate la care nimeni nu se aştepta, jucând mult peste aşteptările oricărui român cu un oarecare simţ al realităţii;

- indiferent dacă puteam, cu puţin noroc, să-i batem pe impuţiţii ăia de macaronari (măcar mi-am luat nişte bani pariind pe-un egal);

- indiferent dacă nu am fost ciuca bătăilor aşa cum se preconiza;

- indiferent dacă am avea toate motivele să plecăm cu fruntea sus de la Euro, chit că exista (sau nu!) posibilitatea ca olandezii să ne bată;

...prin urmare, indiferent de toate acestea, pe net încă circulă bancuri în care naţionala României e văzută ca o echipă de mâna a treia care n-are nicio şansă la nimic şi care face figuraţie pe teren. Pentru că aşa ne-am obişnuit să credem despre ai noştri. Şi stăm şi trimitem bancuri proaste care n-au momentan nicio acoperire în realitate. Sâmburele lipseşte.

Personal, sunt mândru de cum ne-am prezentat, şi la nivel de echipă, şi la nivel de galerie. Iar meciul cu Olanda, indiferent de ce se va întâmpla, nu va reuşi să-mi schimbe părerea.

3 comentarii:

daimon spunea...

omule, bancul însuşi este template, pe un calapod, poţi înlocui doar numele echipelor : pui una tare şi una slabă.

că a picat în contextul CE , şi că s-a găsit un tâmpit să bage România în ecuaţie, era o chestiune de timp şi statistică.

cheers.

Tomata cu scufita spunea...

Ignorand bancul, sunt de acord cu tine. Bataie cum au luat si Franta si Italia sper sa nu luam si noi. Adica chiar daca ne bat, macar sa o faca mai bland. :) Si eu sunt mandra de ai nostri, dar chiar mi-as dori mult de tot sa trecem macar de grupe.
Si ca raspuns al comentului tau de la mine de pe blog, desi nu comentez inca te citesc cand am timp si recuperez din urma. :)

sabotor78 spunea...

Bancul asta e vechi, de aprox 10 ani, nu a aparut acuma. Dar, cu toate ca am facut 0-0 si 1-1, romanii au jucat ca niste cizme (doar in meciul cu Italia au mai miscat ceva). E adevarat ca si francezii si italienii au jucat extrem de slab, oricum meciurile aduceau a miuta. Fotbal in schimb s-a vazut la olandezi.