joi, 15 mai 2008

Spin-de-Trandafir

Un avatar de messenger poate fi, uneori, înfricoşător. Zilele trecute am fost de-a dreptul înspăimântat de unul dintre aceste avatare, un avatar care ne prezenta o fiinţă inocentă cunoscută în popor sub denumirea de copil, un copil-fetiţă nevinovat până-n vârful urechilor, însă un viitor copil cu probleme de şcolarizare şi, de ce nu, de adaptare socială, dat fiind faptul că cel care-l prezenta cu atâta patos în propriul avatar îi este, fără doar şi poate, un adevărat îndrumaci, îndreptător de paşi, volan al existenţei, modelator de caracter, pe scurt, un Domnul Spin-de-Trandafir.

Numele de floare persistă-n corelaţie, nu persistă însă sexul şi vocaţia, căci dacă ar exista un test de aptitudini pentru meseria de tractorist(ă), cu siguranţă scorul ar fi ieşit 12 din 10.

O, tu, fatalitate care ne-ai băgat corupţia în şcoli, de ce ai osândit fetiţa???

3 comentarii:

fratausheanca spunea...

Fain postul... de fapt la fel de fain ca si toate celelalte.

Azi am avut simulare la romana si cica se trece in catalog ca si teza. Daca o sa fie asa si la bac, nici nu ma mai chinuiesc sa invat... Credeam ca mitul cum ca la Hurmu e abureala totala la bac e doar un mit, sau cel putin asa voiam sa cred... dar azi a fost spulberat. Si mult spun ca la bac o sa fie si mai si...
Partile I si II le-am facut eu, dar la III am copiat ce am putut. Si la sfarsit intra Olaru a.k.a. Dolaru cu freza lui turbata de un blond oribil(e vopsit :)) ), cu capul lui cel plecat putin spre dreapta (cred) tot timpul si ma prinde cu cartzulia , dar nici macar nu copiam pentru mine, ci-i dictam colegului din spate. Replica lui: "domnisoara, vezi ca pot sa-ti anulez lucrarea". Uau...
Si nu mi-a facut absolut nimic, dar presupun ca daca eram la bac trebuia sa-i inchid gura cu ceva "euroi".

Am zis , ca sa revin la tema postului tau, ca daca o sa am vreodata un copil , as face orice numai sa nu-l dau la scoala, asta in ipoteza in care o sa raman in Romania.
Detest sistemul de invatamant din tarisoara asta, asa cum fac si multi altii.
La noi zicala,sau ce-o fi, "prost sa fii, noroc sa ai" s-a transformat in "prost sa fii, BANI sa ai".

A, Puisorule, poate esti mai in tema... desi presupuneam si eu , am auzit destul de multe variante cum ca istoria ar fi o facatura, niste povesti scrise de cineva sa convina altcuiva... si nu ma refer numai la ce s-a petrecut in timpul regimului comunist.

puisorul cufurit spunea...

Ah, ti-as raspunde mult mai pe larg, da-mi pica ochii-n gura de somn.

1. cand iti ziceam ca BAC-ul la Hurmu si oriunde altundeva e o abureala ieftina, nu ma credeai. :D

2. Olaru e oribil si nevopsit, acum ca e vopsit cred ca e grotesc.

3. nu e deloc OK sa nu-ti dai copilul la scoala, are nevoie de partea de socializare ca de aer. Asta daca nu vrei sa ai un copilas destept (in caz ca te ocupi in mod adecvat de el) dar NEADAPTAT si deci "HANDICAPAT".

4. sistemul de invatamant preuniversitar de la noi e de multe ori mai OK decat cel din Occident.

5. Istoria o scriu mereu invingatorii. Deci e o facatura. Frumos e sa citesti mereu alte si alte variante. Si-apoi sa-ti bagi picioarele si sa iesi la bere. :))

6. Mi-e dor de-o betie cu "satanistii". :))

Yuki spunea...

fratausheanca: incearca " O scurta isotrie a romanilor povestita celor tineri" de Neagu Djuvara, Humanitas, 2001. E o alternativa mult mai placuta la manualale de istorie si mult mai scurta :D