sâmbătă, 31 mai 2008

Absent!

Mâine se încheie toată această harababură care ne-a invadat existenţa pe alocuri liniştită, harababură însoţită de-o armată de penibili, de un triliard de tone de penibilitate, de mizerie, de lături, zoaie şi rahat.

Unii se vor duce mâine la vot. Însă motivul pentru care ar face una ca asta e peste puterile mele de înţelegere. Pentru ce s-ar duce o persoană la vot?

Ca să fie în gaşcă şi să facă panaramă? Ca să ce? Să se întâlnească la urne cu Maricica şi să-i facă din ochi? Sau...

Staţi că m-a luat cu tremur în taste. Sau pentru faptul că are încredere că cel pe care-l va vota va fi un om demn de a purta pe umeri povara funcţiei de primar? Că va schimba cu adevărat ceva? Că va face din oraşul lui un loc prietenos, primitor, în care viaţa decurge fără dificultăţi? Că va fi incoruptibil şi îi va administra banii cu multă inteligenţă, pricepere şi onestitate?

Dragii mei prieteni lipsiţi de ocupaţie şi care-mi citiţi aberaţiile, nu se va schimba NIMIC! Dar NIMIC! NIMENI nu va schimba NIMIC! E chiar atât de greu să realizaţi lucrul ăsta? De câte sute de ani aveţi nevoie, unii dintre voi, ca să vă daţi seama de cum merg lucrurile în ţărişoara noastră?

Cei care cred că se va schimba totuşi ceva sunt, în opinia mea, nişte dobitoci. Nişte proşti. Creduli. Naivi. Aiuriţi. Nişte oameni care au trăit degeaba până acum.

Cei care se duc la vot motivând că pentru a putea noi să votăm, au murit oameni la revoluţie, sunt iarăşi nişte dobitoci, nişte proşti, rigizi şi săraci cu duhul. La revoluţie au murit oameni ca să fie mai bine, să fie democraţie în ţara asta a lui Papură Vodă, nu ca să schimbăm un regim comunist cu un altul, dar cu tentă democratică. Dacă ar şti ce a urmat după jertfa lor, s-ar răsuci în mormânt.

Ca să nu am impresia că vărul meu Sorin, militar în termen, a avut creierii împrăştiaţi de pomană pe-o rază de zece metri de aşa-zişii terorişti, îmi rezerv dreptul meu democratic de a nu vota.

Cei care se duc la vot pentru a alege din mai multe rele, pe cel mai puţin rău, sunt şi ei nişte mari dobitoci. Aşa am ajuns, fraţilor? Să mergem, neforţaţi de nimeni, în turmă şi să punem ştampile pe unul despre care ştim că nu ne merită votul? Ce-i mizeria asta??? Dar pentru ce? De ce n-am sta acasă???

Pentru că, din acest punct de vedere, cel mai mare şut în fundul clasei politice este ABSENTEISMUL.

Repet, cei care merg mâine la vot sunt nişte fraieri de mare clasă. Eu o să stau frumuşel acasă şi cel puţin n-o să pot spune, în următorii ani, că sunt prădat (cu sau fără perdea) tocmai de cel pe care l-am votat. Asta o să spuneţi voi, votanţii, cetăţenii model... de naivi.

10 comentarii:

alecs spunea...

este un punct de vedere foarte pertinent. eu demult luasem decizia sa nu mai votez niciodata in tara asta, pentru nimic.

Lyna spunea...

daca as fi avut dreptul la vot tot n-as fi votat :)) n-am de ce . nu m-a convins nicio mecla de pe afisele din oras sau vreun slogan ingenios ca domnu' ce cerseste un vot nu va fura nici macar 1 leu din banii platitorilor de taxe .

neuro spunea...

sper si eu ca intr-o zi se vor destepta toti locuitorii acestei frumoase tari de culoare maro si urat mirositoare.

dana spunea...

Scuip vartos pe mintea zdrentelor din politica..is fata fina altminteri. Se intelege ca n-am votat.

fratausheanca spunea...

ma simt umilita si injosita. am fost obligata sa votez, si nu glumesc. aaaah!! cate capuri de pereti am dat azi nu am dat in viata mea, asa, de una singura! m-am racorit cat de cat rupand toate afisele care-mi ieseau in cale.

puisorul cufurit spunea...

Alecs: Foarte bine. Respect. :D

Lyna: Din pacate, pe vreo 30% dintre bucuresteni i-a convins. :))

Neuro: Ce increzatoare esti tu in puterea de desteptare a locuitorilor acestei tari de culoare maro si urat mirositoare!... Eu n-am asemenea sperante. Sunt resemnat. :D

Dana: Bravo. :D Sunt sigur ca nici n-ai fi avut pe cine.

Fratausheanca: Abia astept sa-mi povestesti nazbatia. :D Sa vedem de cine mai facem panarama pe blog.

Anonim spunea...

"Eu o să stau frumuşel acasă şi cel puţin n-o să pot spune, în următorii ani, că sunt prădat (cu sau fără perdea) tocmai de cel pe care l-am votat" - din fericire pentru noi nu vei putea spune nimic (pentru ca ti-ai exercitat dreptul democratic de a renunta la un drept) si drept urmare pana la urmatoarele alegeri nu-ti vei mai exprima pareri referitoare la administratia locala.
Pe de alta parte, pentru ca absenteismul sa fie un sut in fund trebuie sa lipseasca muuult mai multa lume (si exista destul de multi co-interesati ca gestul tau sa fie inutil). Si sa nu existe frauda electorala (ceea ce nu e cazul).
Iar lipsa actiunii nu este niciodata o actiune.

puisorul cufurit spunea...

Anonim: 1. Non-actiunea poate fi, in anumite contexte, un mod de a actiona. Dar e greu cu nuantele.

2. Din nefericire pentru voi, eu voi putea spune intotdeauna absolut orice, mai ales despre cei alesi. Traiesti intr-o lume a ta, paralela cu a mea, daca ai impresia ca nu am dreptul sa comentez despre cel care-mi administreaza mie banii, fie c-am mers sau nu la vot. Sa traiesti bine.

merriwhether spunea...

asa, lamenteaza-te. dar sa nu mergi la vot, ca-ti cauzeaza la blazare!

va meritati soarta, toti cei care nu votati: va batjocoresc politicienii votati DE ALTII

puisorul cufurit spunea...

merriwhether: Iti meriti tu soarta, reprezentant al prolilor, ca esti intr-atat de dobitoc incat n-ai inteles nimic din viata asta mizera pe care o duci. Bataia de joc a politicienilor suntem toti, in schimb unii se mai si deplaseaza ca sa voteze si sa le faca, astfel, un favor unor umflati. Mergi la vot si poarta mereu o sticluta cu otet pentru gargara, c-o sa te usture-n gat.