vineri, 25 aprilie 2008

Revenind, plini de elocinţă hurezenească

S-o luăm pe rând.

1. Mă doare capul de simt că-mi plesneşte, unde naiba-i Quarelinul?

2. Am lipsit de pe blog motivat. Că n-am avut net. Că aici în ţară la mine, când plouă, se buleşte reţeaua. Iarna e super OK, cum se apropie însă vara, e futere non futere, laba strictum necesarum est.

3. Ăia de la internet sunt super-nesimţiţi. Dacă întârzii tu, ca abonat, plata abonamentului fie şi pentru un minut, îţi taie automat netul din program. Sunt foarte scrupuloşi când e vorba să încaseze de la noi, să ia bănişori buni. Dar când e vorba să dea (fie şi măcar bun simţ), se împute treaba.

4. Ieri am mers la conferinţa de la Ateneu unde a vorbit Orhan Pamuk, iar astăzi am avut onoarea şi deosebita plăcere să primesc, alături de sute de oameni, un autograf de la acest scriitor extraordinar. E cel mai mare om de cultură pe care l-am văzut în realitate şi atât de aproape. Nu oricând în viaţă ai ocazia să trăieşti acea clipă în care să-ţi întoarcă zâmbetul un laureat al premiului Nobel pentru literatură, un scriitor tradus în peste 50 de limbi, un om care a făcut la un moment dat parte dintr-un prestigios top 100 al celor mai influenţi oameni din lume.

5. Glumind puţin, i-am intrat în inconştient lui Pamuk, el este o parte din mine şi eu sunt o parte din el, acum nu se ştie care e Vestul şi care e Estul, cunoscătorii ştiu despre ce vorbesc.

6. Hurezeanu m-a enervat ieri la conferinţă, cum încerca el aşa să vorbească într-un mod plin de elocvenţă şi stufozitate, cu impact asupra adâncimilor spiritului uman, dornic să răscolească inconştientul nostru clocotind de concepte abstracte şi imateriale până-n esenţa esenţelor sale a-priori născute în spiritul a-prioric conceput şi a-posterioric dovedit printr-un discurs bobastic şi cu efecte catatonice asupra minţilor noastre, de altfel destul de zburdalnice iniţial. Ceva de genul. Nu e vorba de faptul c-o dădea în înfoieli de vocabular, ci-mi plăcea cum se bloca în fraze. De parcă pe el veniserăm să-l ascultăm, nu pe Pamuk. Şi alte câteva lucruri ce mi s-au părut deranjante. Noi să fim sănătoşi.

7. Am două lepşe pe care le voi rezolva peste ceva vreme.

8. Bătrânul câine al blocului, un stimat domn pe care mă tot chinui să-l fac celebru, mi-a dovedit o dată în plus că merită tot respectul. Stătea pe sală, în casa scării, şi se uita la mine cu ochii ăia care nu ştiu unde bat. L-am salutat, mi-a clipit, şi numai ce-l văd că-ncepe să latre, se suceşte şi-o ia cu viteza melcului turbat, şontâc-şontâc, spre ieşirea din spate. Când mă uit acolo, ce-mi e dat să văd? Doi câini mari şi sprinteni fugeau de rupeau pământul. Bravo, bătrâne, eşti respectat. Nu te salut eu degeaba, mama lor de javre, deci datorită ţie nu mişună câinii prin zonă... E un motiv în plus să-ţi urez "Să ne trăieşti!".

9. Îmi voi face bagajele pentru că mă car în Bucovina să pasc fericit de Paşte şi să-mi ciocnesc ouăle, apoi doritorii, precum şi fanii dornici de autografe pe sticle de bere mă vor găsi în Vamă de pe 30 aprilie până pe 3 sau 4 mai.

10. V-am pupat!

2 comentarii:

Lyna spunea...

:)) have fun . si salutari cainelui shmecher din blocu' tau .

Tomata cu scufita spunea...

Naspa cu compania ta de net. Eu la RDS platesc o data la 3 luni si nu vine nimeni sa imi taie netul. ;))
Felicitari pentru Orhan, probabil m-as fi dus si eu daca eram din Bucuresti, desi nu i-am citit inca nici o carte. Si nu sunt snoaba, da??