joi, 17 aprilie 2008

Clipe grele

Relatez în direct, de la faţa locului.

Lucram la masă cu fereastra deschisă şi numai ce aud ţipete, înjurături, vecinul meu cel bou ameninţa după cum îi e prostul obicei, voci piţigăiate de doamne respectabile profanau blesteme şi forfota creştea cu fiecare secundă.

Mă duc la fereastră şi văd o Dacie Nova albastră, oprită pe straduţa din faţa blocului şi cu oameni în jur. Din dialogurile aprinse deduc că ceva/cineva se află sub maşină.

Se adună oameni din ce în ce mai mulţi, se uită pe rând sub maşină, se sfătuiesc, se iau cu mâinile de cap şi de cur, un băieţaş se dezbracă de haina grea de piele şi pun toţi mână să ridice maşina. Şi-o ridică.

Şi ce-mi e dat să văd? De sub maşină îşi face apariţia bătrânul paznic al blocului, şontâc-şontâc, nu ştiu dacă de la laba pe care femeile jură c-au văzut-o sucită sau pur şi simplu merge după cum îi e felul.

Da, este vorba despre el.


Vi l-am prezentat într-un post de astă vară. Menţionez că în fotografie arată nu numai deosebit de viril, dar şi mult mai frumos decât se prezintă în realitate. Observaţi şi acel aer complice pe care-l afişează, a simţit că l-am prins într-un moment mai delicat. E bătrân cu draci, dar e câinele blocului şi noi doi comunicăm într-un mod deosebit de fructuos ori de câte ori ne întâlnim. E un câine care cunoaşte toate tainele blocului, merge cu liftul etc etc etc.

În caz că se întreabă cineva dacă i-am cerut scuze vizavi de posturile pe care le-am scris zilele trecute despre câini, aflaţi că nu am motive. Stimabilul nostru are stăpân, e câinele blocului şi al nimănui altcuiva. Şi nu muşcă. Deşi necunosătorii îl pot confunda lesne c-un câine fioros, moşul, pe lângă faptul că are un suflet mare, e şi mult prea bătrân ca să se mai vâre în conflicte puerile şi frivole.

Să ne trăieşti!

4 comentarii:

Lyna spunea...

sa va traiasca ! mda cainele ala se vede e o personalitate marcanta a blocului tau

puisorul cufurit spunea...

Sa stii ca da. :D

Tomata cu scufita spunea...

Oh, saracul de el. Ma bucur ca oamenii au facut asta sa il ajute. Nu ca altii care ii omoara in bataie sau ii otravesc. Sa va traiasca mult si bine, mosulica. :)

puisorul cufurit spunea...

E ultimul mohican al cainilor aici in cartier. Si se tine bine, mosul. :))