sâmbătă, 29 martie 2008

Orhan Pamuk vine la Bucureşti!

Orhan Pamuk e un scriitor extraordinar, cu o mare forţă narativă şi care a reuşit să mă impresioneze prin cele trei cărţi semnate de el pe care le-am citit până acum: "Mă numesc Roşu", "Viaţa cea nouă" şi "Fortăreaţa albă", pe care vi le recomand cu multă căldură (trupească şi sufletească). "Cartea neagră" aşteaptă docilă să-i vină rândul, colea, în dezordinea de pe măsuţă.

E un scriitor controversat care a militat pentru implicarea scriitorului în politică şi care şi-a taxat dur propria ţară, Turcia, pentru genocidul armenilor din 1915 şi pentru încercarea de suprimare a minorităţii kurde.

A luat Premiul Nobel pentru literatură în 2006.

Îndreptându-mă ieri spre destinaţii mai puţin culturale şi mai mult sportive, am citit pe-un perete faptul că Pamuk vine la Bucureşti. Iar astăzi răsfoiesc frumuşel presa de calitate în căutarea adevărului absolut. Şi, da! se pare că vine. Pe 24 aprilie va primi distincţia Doctor Honoris Causa din partea Universităţii din Bucureşti.

Ţin musai să-l văd pe băiatul ăsta. Pentru interesaţi, voi reveni pe blog cu un post peste vreo trei săptămâni, sperând că voi şti mai multe pe-atunci.

Ah, cică va fi şi o sesiune de autografe. E şansa mea să mă calc în picioare cu lumea pentru un autograf. Că până acum, de când iegzist, am evitat această manifestare de fan(atism).

Pănă una, alta, îmi manifest susţinerea pentru Simona şi pentru proiectul ei, Rubik.

Şi nu pot să nu remarc o mică şi nevinovată ironie a vieţii. Acum câteva zile, un prieten mi-a vorbit despre celebrul cub şi l-am întrebat "cine a inventat bazaconia?". Mi-a răspuns că Rubik care a făcut şi-a dres etc., "De cub ştiam, dar n-am auzit până acum de inventatorul său" (mea culpa).

Eh, aud acum cu atât mai multe. So, keep it real!

4 comentarii:

Annie spunea...

O veste foarte buna!

puisorul cufurit spunea...

Annie: Dap. Ma bucur nespus. Sper sa-l pot vedea in carne si oase. :D

Simona spunea...

:D Multumesc de sustinere!!! :)
P.s.- gasesti informatii suplimentare pe blogul Rubik! :P

brown spunea...

salut,

pamuk primeste distinctia de la universitate miercuri pe 23 aprilie. dar evenimentul mare, unde putem sa-l vedem cu totii, e la ora 18.00 tot pe 23, la ateneu. pe curteaveche.ro/pamuk gasiti toate detaliile.