duminică, 9 martie 2008

Despre (megalo)manii

Citeam undeva un banc. Doi bloggeri aşteaptă nişte prieteni la o masă într-un bar. La un moment dat, unul dintre ei spune: "Hai să ne aşezăm la mese diferite, să vedem care are mai mult trafic!".

Din moment ce ţin un blog, mă pot numi blogger, mai ales că postez cu regularitate. Cu toate acestea, nu-mi place să spun că-s blogger (blogger?!?), ci îmi place mai degrabă să spun că ţin un blog.

Din ce cauză?

De exemplu, din cauza faptului că există în blogosfera asta a noastră o serie întreagă de personaje cu trafic pe blogurile lor şi care consideră că a fi blogger cu trafic înseamnă o enormă brânză şi implică un creier oxigenat la maximum şi profund brăzdat de circumvoluţii "fără număr".

Oameni care în viaţa de zi cu zi stau varză murată la aproape toate capitolele, uite că au blog, scriu constant despre subiectele care "se cer" de parcă ar fi mari formatori de opinie şi apoi apare la ei complexul de superioritate după care au tânjit de când i-a înţărcat mămicuţa lor.

Uneori îi dau dreptate lui Badea atunci când îi dispreţuieşte pe bloggeri (insă greşeşte atunci când îi bagă pe toţi în aceeaşi oală). Dacă te uiţi la câţiva bloggeri cu trafic şi care sunt consideraţi ca fiind reprezentativi pentru blogosferă, e greu să-ţi menţii maţele neîntoarse pe dos.

Ce dracu fac cu traficul ăla, nu ştiu. Pentru că, la ce fel de subiecte abordează, e greu să-ţi închipui că traficul atât de mult lăudat e de calitate.

Să nu care cumva să-şi închipuie cineva că am scris postul ăsta din invidie pe bloggerii la care fac referire şi pe care nu-i pomenesc aici. Pentru că, dacă i-aş pomeni, ar exista o oarecare posibilitate de a-mi sări lumea-n cap şi de a avea pentru scurt timp un trafic crescut, dar de o calitate indoielnică. N-am nevoie de el.

Blogul ăsta are un anumit scop şi, de îndată ce va fi atins, există oarecare şanse să-l demit din funcţiune.

Nu citesc mari bloggeri, cu foarte mici exceptii (Arhi, Gramo pe alocuri şi, din când în când, Visurât). În rest, blogurile cu care prietenesc sunt cele din partea de sus a blogroll-ului.

Cui îi place ceea ce scriu eu, un om care ţine un blog într-o mare de bloguri, este invitatul meu să "mă" citească. Voi spune mereu lucrurilor pe nume aşa cum pot eu mai bine, voi mai vorbi, din când în când, şi despre vreo carte bună (chiar dacă am observat că atunci când postez despre cărţi, traficul intră într-o fază cantitativ inferioară dar, sper eu, calitativ superioară) sau vreo melodie care merită recomandată.

Cam atât pentru moment. Lectură plăcută pe unde vreţi voi!

P.S.: Recitind postul, am constatat că, paradoxal, a ieşit mai "al dracului" decât mi-am propus. Dar nu rectific nimic.

9 comentarii:

alecs spunea...

well, dude, ce as putea sa spun. in primul rand sunt tare curios de scopul ascuns al acestui blog. sa aiba oaresce vagi legaturi cu psihologia? i wonder...
in al doilea rand, mi se pare foarte de bun simt chestia cu "tin un blog". adevarul e ca nici eu nu m-am simtit vreodata blogger si nici nu prea ma vad simtindu-ma prea curand.
in al treilea rand, de acord cu ce spuneai referitor la bloggerii celebri. intamplator, acum vreo luna si ceva am studiat si eu un pic problema. inafara de faptul ca toti spun acelasi - dar exact acelasi - lucru, mai sunt si anosti. si, well, as vrea sa spun ca nu inteleg de unde au atata trafic, dar din pacate...
eu nu scriu despre carti. pentru ca as scrie despre s.f.-uri. si, pentru ca am doar vreo 10 cititori constanti, nu vreau sa-i plictisesc. tin la ei, mi-s dragi, ii stiu de cand erau atatica :P
oricum, sa stii ca problema e generala. cand scrii despre ceva cu adevarat important pentru tine, traficul scade. nu stiu de ce, dar e un adevar de necontestat.
ce pot spune. cred ca am terminat de comentat. succes in continuare in ce vrei tu, "la multi ani" de ziua barbatilor - esti singurul om care o sarbatoreste :P - si o duminica frumoasa!

miclowan spunea...

la multi ani atunci, lasa bloggerii ei sunt preocupati de subiecte la moda, sa ne ocupam de ce ne ocupam noi,

puisorul cufurit spunea...

Alecs: :)) Nu are nicio legatura cu psihologia, te asigur. Si, intr-adevar, e foarte interesant si placut sa ai un trafic mic, dar care sa te faca sa te simti satisfacut. e lucru mare. Daca ai 10 oameni, dar unul si unul, care te citesc constant, mie mi se pare super ok.

Miclowan: Ii las, cum sa nu-i las? trebuie sa scrie cineva si chestii la moda.

Tomata cu scufita spunea...

iara tre sa pregatesc si eu un post de-asta, inca o explicatie pentru ca multi nu pricep anumite chestii. In fine...
Io te citesc, din pacate nu ajung in fiecare zi, dar cand ajung citesc din urma. ;) Si comentez pe unde am idei.
Nici eu nu citesc mari bloggeri, nici macar pe cei pe care i-ai amintit tu. Avem interese diferite, asa ca nu se supara nimeni daca eu nu-i citesc pe ei si ei nu ma citesc pe mine. :P
Dar pentru asta nu-i critic.

puisorul cufurit spunea...

Tomata: Ideea postului e complexul lor de superioritate (care nu vad pe ce se bazeaza), nu faptul ca ei scriu lucruri diferite de ale mele sau ca avem alte interese. :)

aikisan spunea...

Sunt de acord cu tine insa recunosc ca ma simt frustrat ca am 5 vizitatori pe zi. Nu de alta, dar am creat acest al 2-lea blog de pe blogger, mai "monden", in incercarea de a comunica. Iar tristetea mea provine din faptul ca nu prea am cu cine (iar omule e un animal social, nu?!).

Iar daca pe blogul asta pot "schimba" idei asa de des si profund, ce sa mai zic de primul, care e mai aproape de "eu" :(

Tomata cu scufita spunea...

Nenea Puisoru', am inteles care e tema postului, si nu pentru ca l-am mai citit inca o data. Am priceput din prima... Cand spuneam ca tre sa pregatesc un post de-asta ma refeream la faptul ca cineva avea pretentia de la mine sa ma citeasca toata Timisoara, altfel blogul meu e varza. Adevarul e ca n-am dezvoltat ideea si de asta ai avut impresia ca vorbesc pe langa subiect. To despre trafic, to despre continut, tot despre cine ma citeste va fi postul meu. O sa il scriu insa mai incolo, ca acum sunt calma. :P
Iar pe zeii blogosferei romanesti nu-i citesc pentru ca nu ma intereseaza ce au de spus, nu ma intereseaza ce trafic au si nu ma priveste ce fac ei cu blogurile lor, atata timp cat nu se leaga de al meu sau nu intra in conflict cu mine. Poate sa scrie cine ce vrea, iar eu citesc ce imi place. Selectia nu e prea greu de facut. Acuma m-ai inteles, nenea Puisoru'? :P

Lyna spunea...

mda mai trist e ca au inceput si profii sa se dea open-minded ca stiu de blog-uri ... si ma rog toti colegii se uita la mine :))
recunosc blog-u' meu e citit de multi oameni tot n-am prins de ce , ideea e ca pe multi frustrarea mea ii amuza so ... nu e totul pierdut ... iti dai seama ca o sa fie doliu blogosferic daca indraznesti sa pui capat acestui blog :)))

puisorul cufurit spunea...

Aikisan: Poate daca ai incerca sa-l promovezi putin, sa lasi commenturi pe diferite bloguri, sa mai faci un schimb de linkuri... Tot ti-ar mai veni vizitatori, n-ai mai avea senzatia ca vorbesti cu peretii. :)

Tomata: Abia astept sa scrii postul si sa-l citesc. Chiar sunt
curios. :)

Lyna: iti dai seama ce mai doliu blogosferic o sa fie. :))))) O sa se dea petrecere cu sampanie si coliva. :))