joi, 20 martie 2008

Avem suporteri? Suportăm.

E cu punct după titlu, nici nu poate fi altfel.

Mă dusesem ieri la o casă de pariuri şi voiam să pariez că Timişoara face egal sau câştigă la Vaslui şi că Steaua bate Rapidul în Giuleşti. Dar era coadă mare şi după zece minute am renunţat şi-am plecat acasă.

Şi nu-mi pare rău, Timişoara şi-a luat-o, păcat, îmi place echipa aia. Dar în privinţa Rapidului se pare că aveam dreptate. A pierdut cu Steaua. Cu 3-0. Şi-i spuneam cuiva că mi-aş dori să nu piardă la scor, dar uite că Dumnezeul fotbalistic al lui Becali ascultă numai de cei cu bani. Băi Copos şi băi Taher, mai mergeţi la Biserică, în rugăciune stă sprijinit succesul, nu e evident? Pac pac pac pac, dau zece mii dă do'-laaaari...

Pentru că trăim în România care ne-a intrat în vene.

În venele mele, în venele tale, în venele suporterilor cu sânge latin. Care merg pe stadion să se bată, să înjure, să arunce, să lovească, să urască.

Nu să sprijine, să susţină, să împingă echipa la victorie precum o fac cei mai minunaţi suporteri din Europa: cei ai lui Liverpool. You'll Never Walk Alone!

Nu. Cei ai Rapidului, ai Stelei şi-ai lui Dinamo au alte motivaţii care-i împing să-şi mute cururile din bordelul în care au fost fătaţi şi crescuţi de mămicile lor înspre şi pe stadionul unei mari (mă rog, la români) echipe.

Lor nu le place un gol frumos de fundaş, nu le place că Rapidul conduce cu 1-0, lor le place să arunce cu obiecte (sau poate le-a plăcut steliştilor mai mult?). Şi la fel se întâmplă şi în Ghencea. Şi în Stefan cel Mare. În alte dăţi şi pe toate aceste stadioane s-a aruncat cu pietre, cu scaune, cu telefoane mobile. Acum s-au folosit nişte brichete mititele. Dar una dintre ele l-a nimerit pe arbitru în cap. Suporterii au fost avertizaţi prin staţie, dar nu s-au potolit. Iar urmarea firească a constat în oprirea meciului de către arbitru.

Acum putem specula. Şi fiindcă scriu pe un blog personal, îmi exprim părerea că în şmecheria din tribune a fost vârâtă o coadă cu iz stelist şi becalist. Dar, repet, daca bricheta, fie ea stelistă sau rapidistă, nu lovea căpăţâna arbitrului (sau poate că nici nu l-a lovit? sau sunt eu prea paranoic? da, sunt eu prea paranoic!), meciul ar fi continuat.

Ideea e alta. Că ne purtăm ca în Balcani. La greci, când jucătorul bate cornerul aproape de tribuna adversă, el îşi ia elan de după scuturile jandarmilor. La noi, suporterii din tribune sunt români. Şi se comportă ca românii. Sunt un simptom al societăţii româneşti. Scurt.

Iar acum mă aştern pe aşteptat steliştii dornici să mă oftice. Şi mai ales pe câţiva care, când Steaua pierde, ei ţin cu CFR Cluj sau cu Adunaţii Copăceni ca să vadă Becali nu ştiu ce şi nu ştiu cum, fani stelişti de mâna a treia plini de explicaţii şi care, când Steaua începe să bată (cu sfori becaliste), redevin suporteri înfocaţi şi Becali nu mai are nimic de văzut, că ei ţin cu echipa iar patronul nu mai are niciun amestec în alegerea lor.

Iar când încerci să discuţi cu ei într-un mod mai elaborat decât o face patronul echipei lor favorite, se înfierbântă sau devin aroganţi (că la ce modele au...) şi ţi-o toarnă că "în fotbal n-au ce căuta filosofiile". Poate dacă le-ar pricepe, ar avea şi ele un rost şi nici nu le-ar mai denumi "filosofii", ci lucruri de bun simţ...

Mă rog, poate nu v-aţi fi aşteptat de la mine să scriu un post ca ăsta. Lăsând la o parte anumite idei privind sforicelele trase la meciul din seara asta şi referindu-ne la suporteri în general (mai ales rapidişti, stelişti şi dinamovişti), sper că n-aţi pierdut din vedere ideea de bază şi anume aceea că AVEM SUPORTERI? SUPORTĂM.

4 comentarii:

Bogdan spunea...

Daca tot asteptati suporteri stelisti, am bvenit :) Inclin sa cred ca era o bricheta rapidista...daca nu, inseamna ca era o bricheta stelista kamikaze. Din cate am inteles si pe alte forumuri, niste rapidisti din zona au spus ca intr-adevar s-a aruncat cu brichete spre jucatorii stelisti.
Ma bucur ca s-a intamplat asta, pana la urma se ajungea aici oricum.
Parerea mea e ca ar putea fi luate 2 masuri: ori depunctarea ambelor echipe cu cel putin 3 puncte ca sa le treaca suporterilor de tir pe stadion ori suspendarea stadionului rapidului si rejucarea meciului de la 0-0. Nu sunt de acord cu 3-0 pentru steaua pentru ca asta ar duce la idei pentru meciuri viitoare. Dar as vrea o masura extrem de drastica, un fel de exemplu pentru cei care ar mai putea fi tentati de huliganisme.

Lyna spunea...

:-? ... mdaaa romania :>

puisorul cufurit spunea...

Bogdan: Sunt de acord cu o masura extrem de drastica. Cu suspendarea terenului pentru cateva etape, de exemplu. Dar de aici si pana la a incheia un meci din cauza unor idioti si care are ca urmare faptul ca echipa care conducea in teren pierde la masa verde... Mi se pare cam mult. Mai ales ca am serioase dubii ca arbitrul chiar a fost lovit c-o bricheta-n cap. Nu s-a gasit nimic, nu s-a vazut nimic. Dar de, manaria e manarie. Se pune la cale prin benzinarii.

Lyna: Si pe terenul de fotbal a patruns romania. De fapt, mai ales acolo.

Bogdan spunea...

Se pare ca la RealtateaTV au descoperit momentul in care chiar se vede bricheta cum ricoseaza din capul arbitrului.

Eu sunt de acord sa se intrerupa meciurile sau macar pe stadioanele unde sunt probleme cunoscute sa se puna plase ca la ZOO pentru ca mult nu mai avem pana sa se transforme stadionul in asa ceva. Suspendarea terenului nu e o masura drastica pentru ca toate echipele mari au trecut prin asa ceva si se pare ca suporterii nu s-au linstit.

Nu sunt adeptul conspiratiilor, mai ales celor aparute in revista precum CanCan. Si inca o chestie pe care o mai vad la multi...daca la Bozovici nu s-a intrerupt, nu trebuia nici acum. Total gresita perspectiva....daca atunci a gresit, trebuia sa greseasca si acum. NU. Trebuia si atunci oprit meciul, dar fiindca nu a facut-o atunci din pacate rapidul plateste oalele sparte. Trebuie luate decizii dure ca sa se termine odata tot razboiul asta... Poate interzicerea suporterilor la meciurile celor 2 echipe pana la sfarsitul campionatului. Mai avem putin si se va ajunge ca in italia, cu impuscaturi si crime pe strada. Dar totsui meciul ar trebui reluat, nu hotarat la masa verde.