miercuri, 12 martie 2008

Colegii mei de blogosferă

Răsfoind eu presa asta minunată din ţărişoara noatră scumpă şi dragă precum un buchet de flori (mulţumesc, şcoală primară!), am aflat că Mahmoud Ahmadinejad are blog.

Cine este Mahmoud Ahmadinejad? Pentru necunoscători, el e băiatul ăla simpatic cu funcţia de preşedinte al Iranului, o ţară la fel de simpatică, dar cu alura de ghimpe-n coaste pentru imperialiştii zilelor noastre.

Ahmadinejad e un omuleţ foarte supărat pe americani şi americanii sunt foarte supăraţi pe el. Şi cine dracu nu e supărat pe americani? În afară de Marea Britanie şi Israel, care numai în acte nu e stat american. Sau poate americanii numai în acte nu sunt evrei? Mă rog, mă mai gândesc.

Lăsând la o parte divagaţiile de prost gust, Ahmadinejad îi urăşte pe americani. Îi urăşte pe evrei. El e autorul monumentalei gafe care a constat în afirmaţia faptului (gândit de mulţi, dar nerostit de nimeni cu scaun la cap decât eventual pe-o budă turcească) că Israelul ar trebui şters de pe hartă, ras de pe faţa pământului. Orice om întreg la minte îşi poate da seama de implicaţiile pe care le poate avea o asemenea afirmaţie. Cam atât i se poate reproşa, deşi unii ar putea spune că nu e un lucru insignifiant.

Buuuun. Răsfoindu-i blogul, n-am întâlnit pe nicăieri (la nivel imaginar, bineînţeles) acea privire de taur la coridă, acel zel extraordinar din discursuri, acele idei vulcanice şi răscolitoare. Nu. Omul e temperat, filosof, istoric, aşezat la casa lui precum un vrednic gospodar. Dacă nu-mi era încă drag până atunci, de atunci sigur am început să-l simpatizez. Oare ce ar spune prietenii dacă ar găsi pe biroul meu o poză înrămată, dar nu cu mama, de exemplu, ci cu Ahmadinejad?

Lăsând gluma la o parte şi intrând în alta, iată un motiv în plus să vă faceţi blog. E extrem de trendy! Nu contează dacă aveţi sau nu ceva de spus. Iar dacă eu vă spun ca Ion Iliescu are blog, dacă au şi Bombonel, Mircea Baniciu sau Tudor Chirilă, poate nu vă conving. Dar dacă vă spun că până şi Ahmadinejad are??? E???

Pot să afirm fără teama de-a greşi că sunt coleg de blogosferă cu toţi cei de mai sus. Mă simt de lux. Pardon.

Am fost extrem de amuzanto-indignat citind comentariile (în dreapta paginii) unor americani proşti şi îndoctrinaţi. Aşa cum sunt majoritatea americanilor. Da, folosesc termeni relativi şi fac generalizări, dar mă doare-n cur când vine vorba de naţia asta, aşa cum şi pe dumnealor îi doare-n cur de restul lumii. La nivel de politică, bineînţeles. Că la nivel individual, nu prea reuşesc să-şi reprezinte restul lumii, n-au văzut în viaţa lor o hartă.

Cel puţin doi dintre americani au pomenit, în commenturile lor puturoase, de "peace". You know, discursuri Bushiste. Miroase-a câcat.

P.S.: Ahmadinejad are şi blogroll! :))) Iar în blogroll îl are pe marele Ayatolah Seyyed Ali Khamenei care are două siteuri. Unul nici nu are blogroll :))) , iar celălalt, chiar dacă are, nu conţine şi blogul lui Ahmadinejad. Mi se pare super tare!!! :))) Khamenei are trei *oaie, iar Ahmadinejad o fi având doar două.

Sau poate e ca-n bancul ăla: "Băi, tu ştii că noi doi avem împreună cinci *oaie? Cum, mă, tu ai numai unul?"

Aş propune şi un vot, dar miştoul ar fi prea mare şi nu asta intenţionez să fac.

Later edit: Revin cu speranţa că s-a înţeles că-i o glumă. Am un mare respect pentru Iran, pentru o tradiţie şi o cultură cu o vechime colosală. Pentru faptul că există acolo conştiinţa unor atuuri şi pentru refuzul de a nu deveni o marionetă. Merkel, Putin, Ahmadinejad sunt nişte lideri extraordinar de buni care ştiu să apere interesele tărilor pe care le conduc. Că suntem sau că nu suntem noi de acord cu acele interese, asta e partea a doua.

7 comentarii:

Lyna spunea...

:)) nice post

alecs spunea...

da, chiar asa. si mie imi plac foarte mult post-urile de genul asta. abia mai aflu pe ce lume traiesc, ca oricum nu am acces la nici un fel de stiri. in mintea mea e in continuare 2002 cred.

richie spunea...

Msi Puisor tu stii ca s-a pus pret pe capul baietilor aia danezi care l-au caricaturizat pe Profet? Lasand gluma la o parte, sa intram in alta :p. Daca tot esti pe domeniu, Castro de ce n-are blog? L-ar putea umple cu memorii, am afla si noi cine l-a ucis pe Kennedy, poate ne-ar da trabucuri ca cei mai fideli comentatori. Sau Kim Jong Ill sa ne spuna care e secretul de a bea coniacul Hennessy in cantitati industriale.

aikisan spunea...

Nu cred ca ar sti cine e in poza :)

Vezi, vezi ca daca citeste cineva care nu e obisnuit cu tine, cine stie cum te toarna terorist, ca doar nu scria zilele astea: "Tara colcaie de teroristi"?

BlindGirl spunea...

stiu ca de mult, Radautiul era plin de evrei si de nemti (naiba stie cum de rezistau unii altora). Se pare ca tu ai niste sange de neamt la origine :))

vaduva de ceara spunea...

Scrii frumos! Si cand ma gandesc,da,ca ar trebui sa te cunosc! Felicitari! vaduva de ceara

puisorul cufurit spunea...

Lyna: Mersi!

Alecs: Numai ca risti sa te contaminezi cu parerile mele. :)) Care-s de multe ori destul de dubioase, cam ies din canoane. :))

Richie: As citi cu deosebit de mult interes memoriile lui Castro. Am inteles ca si el Che ar fi lasat astfel de puisori. Deocamdata ma uit spre Iran, ca vor niste neni cu palarie de cowboy si-un lasou sa ne convinga ca baiatul asta despre care am vorbit in blog este Hitlerul zilelor noastre. Mor de ras, da-i un ras de-ala plin de grimase.

Aikisan: Mai stii cum ma umfla astia si ma baga la beci? Daca inca nu-s convins ca democratie nu exista, iti dai seama ce convins o sa fiu dupa. :)) Alta manie a secolului: terorismul. Am scris eu la un moment dat si despre asta.

Blindgirl: Rezistau bine unii altora. Ura germana pentru evrei a fost in mare parte indusa. Si n-am sange de neamt. :)))) Politica evreilor e cat se poate de ok, mai bine de atat nu se poate comporta un stat inconjurat de dusmani. Israelul stie sa-si apere interesele in mod exemplar. Acu depinde daca interesele alea ne miros noua a lacramioare sau a rahat, ca aici se reduce totul.

Vaduva de ceara: Multumesc pt vorbele de bine. Ma bucur ca unora chiar le place polologhia mea, eu incep sa ma satur de ea. :))))