marți, 26 februarie 2008

Nevrotism valorizat social

"Gândeşte-te că timpul înseamnă bani.

Gândeşte-te că orice credit înseamnă bani. Dacă cineva lasă în mâinile mele banii cu care îl îndatorez, îmi lasă în plus şi dobânda şi tot ceea ce poate câştiga în acest timp.

Dacă cineva are un credit bun şi ştie să-l folosească bine, poate să câştige o sumă considerabilă.

Gândeşte-te că banii sunt rodnici şi reproducători. Banii pot produce bani, descendenţa lor poate produce la rândul ei alţi bani şi aşa mai departe, în mod succesiv.

Cinci şilingi bine investiţi se transformă în şase, aceştia în şapte şi astfel, progresiv, se ajunge la o sută de lire. Cu cât ai mai mulţi bani, cu atât produc mai mult dacă sunt investiţi şi câştigul creşte neîntrerupt.

Cine taie o scroafă îi anihilează toată descendenţa pâna la cifra 1000.

Cine cheltuieşte o monedă de cinci şilingi ucide tot ceea ce ar fi putut să obţină de la ea: coloane întregi de lire sterline. Trebuie avute în vedere cele mai neînsemnate acţiuni care pot influenţa creditul.

Ţine evidenţa cheltuielilor şi veniturilor tale. Dacă îţi dai osteneala şi-ţi opreşti atenţia asupra acestor amănunte, ai să descoperi cum cheltuielile foarte mărunte se adună în sume impresionante şi ai să-ţi dai seama cât ai fi putut să economiseşti şi cât mai poţi economisi în viitor.

Cine cheltuieşte în fiecare zi numai o centimă aruncă în foc şase lire pe an, lire ce i-ar permite să dispună de o sută.

Cel care îşi pierde în fiecare zi timpul său în valoare de o centimă pierde, prin urmare, privilegiul de a folosi o sută de lire pe an."

Cam aşa se traduce nevrotismul. Şi pentru ce, mă rog, toate acestea?

Mult succes, donaldtrumpilor!

5 comentarii:

alecs spunea...

tragicomic. mi-a placut expunerea. ideea nu mai zic.

Simona spunea...

=)) =))
deja m-am blocat, in mintea mea se desfasurau coloane intregi de cifre si adunari, inmultiri (nici o scadere): tzigarile, guma, cafeaua, forneti, suc, iesit la bere/cafea/what ever, siru ala d perlutze dragutze cu care m-am premiat, cartela de metrou de 10 calatorii in loc de abonament k mi-e lene sa stau la coada sa il fac, rujurile pe care le-am comandat, geanta, cartile cumparate, abonamentele pe care le am de platit....deja disperam citind postul tau....as fi putut fi multimilionara :)) :)) :)) :-j
chiar ca, cu ce scop?

aikisan spunea...

Sa ne inchinam la altarul zeului numit ban :|

puisorul cufurit spunea...

Alecs: E ciudat ca unii oameni chiar se ghideaza dupa acele pricipii.

Simona: Chiar ai putea fi multimilionara! Asa ca strange baierele pungii si-o sa ai si tu "maibah" si poate cumperi Rapidul si-o sa investesti in el. :))

Aikisan: Pana la moarte. Ca daca te-ai inchina asa, doi, trei sau zece ani, dupa care te-ai bucura de ei, ar mai fi o treaba.

Lyna spunea...

:))) cand incepusem sa citesc mi-am spus "cred ca glumesti " ... si asa a fost :)) thank God ... mda ce sa zic ... nu sunt adepta stransului banilor ( desi vreau ... dar se pare ca nu atat de mult :-? ) sau a investitului inca :-?