miercuri, 6 februarie 2008

Leapşă şi recomandări

Lynuţa s-a gândit din nou la mine, şi-i mulţumesc pentru asta, pasându-mi o leapşă pe care, după obiceiul împământenit în structura de personalitate a bloggerului din mine, ţin s-o onorez.

Leapşa zice aşa: "Băi cufurilă, intra pe Wikipedia şi caută cinci evenimente, cinci aniversări, o moarte şi-o sărbătoare ce s-au petrecut la data în care te-ai născut tu (nu contează anul)".

21 octombrie. Să căutăm, prin urmare, ceva interesant.

Evenimente:
- Magellan descoperă strâmtoarea care-i poartă numele (1520);
- flota engleză (condusă de amiralul Nelson) învinge flotele spaniolă şi franceză (a lui Napoleon) în bătălia de la Trafalgar (1805). Din acel moment, englezii deţin supremaţia pe mare până în secolul XX;
- Edison testează primul bec electric (1879);
- are loc primul atac kamikaze japonez (1944);
- SUA şi Coreea de Nord semnează o înţelegere prin care nord-coreenii renunţă la programul nuclear şi acceptă vizita inspectorilor ONU (1994).

Aniversări:
- Jean Bart, 1650, amiral francez;
- Alphonse de Lamartine, 1869, scriitor francez;
- Alfred Nobel, 1883 (nu cred că mai are nevoie de prezentări);
- Ivan Stepanovici Silayev, 1930, ultimul prim ministru al URSS;
- Lavinia Miloşovici, 1976, gimnastă româncă.

Moarte(a-n vacanţă):
- Carol al VI-lea al Franţei, 1422;
- Nelson ăla de mai sus în bătălia aia de mai sus (1805).

Şi alţii.

Nu în ultimul rând, pe 21 octombrie puteţi sărbători Ziua Mărului şi a Livezilor, pretextul perfect pentru a băga fructe în voi şi a o lua prin livezi (varianta corectă: a o lua pe arătură).

Care vrea să ia leapşa, este invitatul meu. Puteţi afla lucruri interesante.

În încheiere, daţi un click aici şi veţi ajunge pe blogul lui Richie care, ca un mare pasionat de filme, are un articol despre "Schweppes Film Festival" ce cuprinde o serie de scurt metraje foarte interesante.

Iar Aikisan are un articol foarte bun, scris în urma unei documentări prealabile, despre hainele de blană şi uciderea animalelor în acest scop oribil prin cinismul şi ignoranţa sa.

5 comentarii:

bloodie spunea...

F. draguta si interesanta leapsa. :D

Lyna spunea...

lynuta e satisfacuta emotional de cum a fost tratata leapsa :))

puisorul cufurit spunea...

Bloodie: Intr-un fel, e, am mai aflat nsite lucruri pe care nu le stiam. ;)

Lyna: Glad to hear that! :D

bloodie spunea...

Am primit si eu leapsa asta :) Am aflat si eu lucruri interesante, insa sunt dezamagita ca de ziua mea nu sunt sarbatori :)

puisorul cufurit spunea...

Bloodie: poti sa faci tu o sarbatoare de ziua ta. ;)