vineri, 1 februarie 2008

Cu muzică şi dans

Iar mi-am propus un lucru pentru astăzi şi iar ajung să postez cu totul altceva.

De data asta forţez o paralelă, fie şi de dragul aprecierii valorilor şi tradiţiilor pe care le avem.

Unii dintre voi aţi auzit de Lord of the Dance (probabil marea majoritate), alţii poate că n-aţi auzit. Iar daca n-aţi auzit, mă simt cu atât mai stimulat să vă fac cunoştinţă cu el şi cu un filmuleţ dintr-unul din magnificele spectacole pe care le-a ţinut peste tot prin lume. El şi trupa lui de irlandezi.




Iar acum iată ceva românesc, de-al nostru, ceva peste care trecem de multe ori cu privirea sau cu urechea şi nici măcar nu ne oprim o clipă să admirăm un lucru care, poate, ar fi de admirat.

Căluşarii. Artă tradiţională şi sincronizare.



Iar acum, delectaţi-vă şi voi c-o melodie pe care eu o ascult, din când în când, de vreo patru ani. Sau cinci. Ronan Hardiman, "Cry of the Celts".

8 comentarii:

BlindGirl spunea...

Cum sa nu-l stiu pe Flatley.. cand sunt asa intr-o stare mai naspa sau sunt obosita si nu prea mai am forta sa termin un prioect pun cateva minute de M. Flatley si am energie pt inca o saptamana!

Da' eu ma asteptam sa fie cu tine ceva dansuri pe-acolo. Ca si asa te-a laudat Tomata...

cristianmusina spunea...

oooo daaa.. cuvintele-s de prisos.. Imi aduc aminte de o faza din Finding Nemo, in care Dory spunea: "-Just keep swimming, just keep swimming.." pe un ton dragut ;)).. Ascultand MF nu pot spune decat: "-Just keep listening, just keep listening.." !! 8->

richie spunea...

Am vazut spectacolele sale la televizor. impresionante de-a dreptu. iar pe calusari i-am vazut pe viu la alba iulia de 1 dec. dansau in frig sa se incalzeasca. nu erau insa asa de multi ca in clip.

puisorul cufurit spunea...

Blindgirl: :))) Tomata mi-a dat lovitura de gratie cu afirmatia ei. :)) I-am lasat eu odata un comment prin care-i spuneam ca nu-mi place sa merg in club si sa stau teapan pe-un scaun, fara sa dansez, ba dimpotriva, incerc sa-i "scol" de pe scaune si pe cei care-s mai apatici... Dar de aici si pana la dansator inrait... :)))

Cristi: Dap. E greu sa nu iti placa MF dupa ce ai facut cunostinta cu el chiar si o singura data...

Richie: Cred ca i-am vazut si eu o data, nu mai tin bine bine minte. O fi fost la Radauti, cu ocazia "Arcanului"... Mi-au placut. :)

Lyna spunea...

the things is ca la ei traditia asta e muuuult mai mediatizata , ei reusesc sa faca din ceva cultural ceva comercial plus au spectacol de lumini :)) , noi avem cultura , avem muzica live dar ... =(( no lights show ... daca am mediatiza si mai mult lucrurile de genu' probabil ar fi la fel de famous. :D ...

puisorul cufurit spunea...

Asa este, au stiu sa imbine traditia cu partea comerciala. Le-a iesit un renume la nivel mondial.

Lyna spunea...

:)) Dios mio .. the thing is ... sorry de greseala acum vad cum am scris

Anonim spunea...

Doar atat spun tare melodia lui Ronan,f tare mai vreau sugestii dak mai ai,bafta si mai vb nu prea am avut timp de net in ultima vreme...
The Etzc