miercuri, 16 ianuarie 2008

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Vă scriu de la Borobudur... Sunt extrem de mulţumit de el, se comportă într-un mod exemplar. Boris e dezactivat, scos din funcţiune şi se va reîntoarce în Bucovina.

Şi am făcut prostia să-mi instalez un joc de-i zice Oblivion. Care-mi place cu draci, mai ales datorită faptului că am fost (şi încă sunt) mare fan Elder Scrolls III: Morrowind. Chiar dacă mă joc destul de rar, însă ce-are a face?

Un fost gamer ca mine nu se poate împiedica de lipsa de timp sau de maturizare pentru a petrece din când în când, rar ce-i drept, nişte momente plăcute în compania unui joc bun.

Pentru că există jocuri şi jocuri. După cum există cărţi mai bune şi cărţi mai proaste (sau, mă rog, fără "substanţă"), aşa e şi cu jocurile. Unele nu-ţi inspiră absolut nimic, parcă le joci de pomană, te loveşti de aceleaşi şi-aceleaşi questuri, ai mereu de făcut doar ceva anume, creativitatea ta este pusă la colţ, şi cam atât.

Pe când altele îţi oferă o atmosferă cu totul aparte, o atmosferă pe care nu e uşor să o faci uitată, mai ales dacă eşti, cât de cât, pasionat de jocuri.

Eu nu prea mai sunt. Demult apuse sunt vremurile în care cufuritul petrecea în faţa calculatorului câte 15 sau 17 ore pe zi, omorând nemţi. De ajunsesem să am coşmaruri, trebuia să distrug tancul, I'm goin' down, I repeat, I'm goin' down, Over, timpul se scurge, unde-i camaradul, tancul işi îndreaptă ţeava-nspre mine, ocheşte-i turela, buf, mă trezesc transpirat şi terifiat.

Eram mic pe-atunci. Acum cu greu aş mai deschide un joc, cu toate acestea Oblivion reuşeşte să mă farmece prin atmosfera pe care o crează, o poveste extrem de complexă, o lume imensă în care ai o libertate de acţiune fantastică, îţi poţi crea orice tip de identitate pofteşti. C-aşa-i în RPG-uri.

Asta ca scriu un post şi pentru gameri. Că-i înţeleg, am fost şi eu ca ei.

Spor la jucat, băieţi! Da' mai luaţi şi-o pauză şi mai ieşiţi şi cu fete, sau puneţi mâna pe-o carte, fiţi multilateral dezvoltaţi.

12 comentarii:

Prajitorul din Oz spunea...

Whoa, imi amintesti de acu vreo 2 veri cand ma aventuram aproape zilnic prin Cyrodiil :D Mi-a placut la nebunie jocul ala, asa o atmosfera nu mai gustasem demult. Plus muzica.
O sa mai joc cand oi avea ceva timp. Asa, for old times' sake. Poate si scriu cate ceva despre asta, demult voiam.

puisorul cufurit spunea...

Mi-e drag jocul asta. iar de Morrowind am fost indragostit vreo 4 ani. L-am terminat de nu stiu cate ori, am gasit nu stiu cate bug-uri dintre cele mai folositoare pt mine sau dintre cele mai haioase... Mai mare placerea sa te vezi master in mai toate guild-urile posibile... :))

Tomata cu scufita spunea...

And again.... nu ma asteptam de la tine. ;)) Sa nu o iei ca pe un lucru rau. Si eu ma jucam Chicken Invaders si omoram la pui (no offence) pana ma saturam. :P Da' bine ca te-ai dezvoltat multilateral. :)

puisorul cufurit spunea...

Intotdeauna vei afla cate ceva nou despre mine. :))

alecs spunea...

am crescut, adolescent fiind, cu thief - the dark project. apoi, extaziat, am thecut la thief 2 - the metal age. apoi a urmat o perioada trista pentru mine, in care m-am jucat alte chestii.
tarziu, in vara lui 2006 am pus mana pe thef - deadly shadows. l-am devorat in 3 zile, dar l-am savurat toata vara. e vorba de jocurile care te fac sa traiesti intr-o alta lume, cu adevarat. cand nu ai ce face, esti plictisit, sau doar ai nevoie de o schimbare, nu poti sa iei un arc si nste sageti si sa te duci sa dai o spargere, sau sa furi din buzunare pe strada - caci meseria asta e luata si sindicatele sunt nemiloase. in schimb, te poti aseza in fata monitorului pentru a fi ceea ce-ti doresti sa fii in acel moment.
celalalt joc care m-a prins se numeste omikron - the nomad soul. mi s-a parut absolut genial prin ... absolut tot. e drept, a aparut tot prin 98 sau 99, dar atmosfera... face toti banii. si devin melancolic atunci cand ma gandesc, ocazional, la chestiile astea. pana la urma, seria "thief" si-a pus o anumita amprenta pe formarea personalitatii mele, si nu stiu daca asta e sau nu un lucru bun, dar imi place cum am iesit.
din pacate zilele mele de gamer au cam apus si slabe sanse sa mai revina, de cand traiesc in universul linux (si acasa, si la lucru).
era o reclama la xbox care se termina ceva de genul: humans, don't lose your gift. play!

puisorul cufurit spunea...

Nu cunosc nici unul din jocurile pe care le-ai jucat... Dar cine stie, daca tot o sa am atata timp in seiune, poate ma apuc. :))

puisorul cufurit spunea...

Nu cunosc nici unul din jocurile pe care le-ai jucat... Dar cine stie, daca tot o sa am atata timp in seiune, poate ma apuc. :))

alecs spunea...

dude, you have to play thief!!!!!

Anonim spunea...

referitor la "15 metri de andrei stanca": tu ai o imaginatie cam bogata, nu zic sa nu visezi dar fii realist, chiar crezi ca vei ajunge vreodata la nivelul lui Eminescu? (nu ma supar daca nu publici comentul, dar nu ai fii un adevarat jurnalist)

puisorul cufurit spunea...

Dragul meu Anonim, fac din nou ca Mircea Badea: "Nu mai are voie omul sa glumeasca" pe blogul asta, ca hop! apar persoane care nu se prind... Si de ce sa nu-l public, crezi ca resimt comentariul ca pe-o maciuca-n cap? Multumesc pt aprecierile vizavi de imaginatia mea, te astept si cu alte comentarii.

alecs spunea...

salut, dragul meu puisor cufurit. doresc sa te anunt pe aceasta cale blogosferica faptul maret ca m-am apucat si eu de jucat oblivion. l-am instalat aseara si-am facut cativa pasi, vreo 10 minute. imi voi extinde aceasta experienta in saptamanile ce urmeaza.

presupunand ca l-ai terminat, te intreb: merita?

Anonim spunea...

daca iti place morrowind si oblivion iti recomand www.tamriel-rebuilt.org

cred ca o sa-ti placa :)