sâmbătă, 26 ianuarie 2008

"Atonement" & "Juno"

M-am apucat de vizionat filmele nominalizate la Oscar la categoria "Cel mai bun film" dar, cu toate acestea, n-am apucat să văd decât două dintre ele: "Juno" şi "Atonement".

"Juno". O comedie bună care m-a făcut să râd, ori eu nu manifest o atracţie deosebită pentru comedii. Râd destul în viaţa reală ca să mai pierd timpul uitându-mă la ceva ce uneori mi se pare stupid.

Dar "Juno" e o comedie bună. Actriţa din rolul principal joacă superb de bine (şi-i tinerică şi frumuşică, băieţi!) iar unele situaţii sunt de-a dreptul delicioase prin comicul lor. Replicile sunt şi ele de apreciat, cine a făcut scenariul a avut cap.

Puţin mai bună mi s-a părut însă "Little Miss Sunshine", ştiţi voi, comedia aia superbă de anul trecut.

"Atonement" este ecranizarea romanului cu acelaşi nume a lui Ian McEwan. Este vorba despre o poveste de dragoste, însă nu mi s-a părut a fi deloc siropoasă şi totul lunecă spre o tragedie extrem de bine relatată şi care afectează viaţa tuturor personajelor.

Don't worry, nu vi-l povestesc motamo, ci vă prezint părerile mele în legătură cu filmul. Să nu mă loviţi prea tare, nu sunt nici critic de film, nici un profesionist în vreun domeniu în strânsă legătură cu cinematografia, sunt doar un om care are opinii.

La începutul filmului ne este prezentată o familie din Anglia (familia Tallis) iar câteva personaje sunt puse în prim plan, Cecilia şi surioara ei în vârstă de 13 ani, Briony, precum şi Robbie, fiul unei slujnice care lucrează şi el pentru familia Tallis şi care-şi făcuse studiile, plătite fiind din banii dl-ui Tallis.

Între Cecilia şi Robbie se naşte o poveste de dragoste ce nu are însă vreme să se consume, Briony (îndrăgostită fiind de Robbie) acuzându-l de un lucru pe care nu-l făcuse, gelozia ei spunându-şi cuvântul.

Robbie este închis după care ajunge în armată, iar Cecilia devine soră medicală.

Interesantă mi se pare tehnica regizorului de a prezenta faptele atât cum au fost ele în realitate cât şi prin ochii lui Briony, ea fiind, până la urmă, elementul declanşator al tuturor evenimentelor nefaste care ne sunt prezentate.

Una din scenele care mie mi-au plăcut deosebit de mult a fost cea în care este prezentată armata britanică în timpul evacuării de la Dunkerque de la sfârşitul lui mai şi începutul lui iunie 1940. E o scenă extraordinar de bine realizată, superbă şi panoramică şi care n-are cum să nu-ţi rămână în memorie...

Filmul este încărcat de o oarecare stare de tensiune, cu toate acestea acţiunea pare că se desfăşoară lent (deşi fără a plictisi). Mizeria unui război distrugător este pusă alături de mizeria în care se zbat trei suflete, două dintre ele tanjind după dragostea pe care n-au avut timp să o consume, iar cel de-al treilea suferind de remuşcări crunte.

Printre altele, veţi avea parte de scene de o mare simplitate dar care, prin felul în care au fost gândite şi counstruite, sunt extrem de sugestive şi au darul de a-ţi rămâne în minte. E un film al scenelor memorabile.

Finalul mi se pare extrem de bine gândit iar concluziile le veţi trage singuri, n-o să mă apuc acum să vă stric plăcerea vizionării filmului şi, totodată, surpriza.

Vizionare plăcută!

Dacă aţi văzut filmul, aştept cu nerăbdare părerile voastre.

13 comentarii:

Anonim spunea...

"No Country For Old Men" e cel mai sec film ever

puisorul cufurit spunea...

Abia astept sa-l vad. Maine. Sau poimaine. Revin, probabil, c-un articol pe seama lui.

Simona spunea...

Nu le-am vazut p niciunu' dar ma faci sa-mi instalez odc-ul...! :-s

Susana spunea...

Imi plac ecranizarile dupa romane. Sper sa am timp sa ma uit si io la filmu asta.

Din lista cu oscaruri & stuff mi-am luat La Mome(La vie en rose), despre viata lui Edith Piaf. Sper azi sa apuc sa il vad. E cu actrita din Jeux D'enfants. Cuuute:D

tykryt spunea...

am vazut si eu "Juno" de curand si e un film superb, un film care iti ramane in memorie. De exemplu "No Country For Old Men" nu are nimic aparte, nu stiu de ce a fost nominalizat..

puisorul cufurit spunea...

Simona: Pai cum, n-ai oDC-ul instalat??? Simonaaaaaaaaaa!!!

Susana: Vizionare placuta! Sa-mi spui, te rog, cum ti s-a parut.

Tykryt: O s ama uit la No Country for Old Man, chiar sunt extrem de curios... Ma asteapta gata descarcat.

Tomata cu scufita spunea...

Am inceput chiar azi sa vizionez Atonement (desi nu-mi place in mod deosebit nici Ian McEwan, nici scheletica Keira) si sincer l-am abandonat. Poate o sa il reiau, insa cine stie cand... Juno mi-a zis Iubi ca e bun. Il vad si eu acusica. In schimb iti recomand cu toata caldura The Bucket list. Fooooarte bun. ;) Am un post despre el, dar pe marti incolo. :)

puisorul cufurit spunea...

Abia astept sa citesc... Poate scriu maine despre Michael Clayton... Alt film bun. Mi-a placut.

pit spunea...

marfa atonement! plaja aia filmata e intr-adevar marcanta si finalu e tare si el! juno e urmatoru in plan..
si keira nu e scheletica, e perfecta

puisorul cufurit spunea...

Si mie-mi pare buna cu draci, fatuca aia... Pardon. :))

richie spunea...

Juno. Vazut si placut. comedioara draguta dar cu un subiect serios cum e cel al unei sarcini accidentale la o pustoaica minora, si felul complet imatur (la prima vedere) in care procedeaza. Tipa joaca foarte bine, am vazut-o si in Hard Candy, unde daca esti barbat ajungi s-o urasti mai ca pe Iuda.
Atonement. Un film impresionant, actori f talentati, si Keira(o bunaciune) Si James McAvoy pe care-l vad drept viitorul cool de la Hollywood. Mi-a placut stilul regizoral de cut-back, cu intoarcerea in diferite momente si prezentarea lor din perspectiva altui personaj.
No country for old men. Filmul cu cele mai mari sanse la oscar, parerea mea. E un thriler atipic, cu multe personaje, aproape egale ca si importanta si cu un sfarsit neasteptat. Fratii Cohen se reinventeaza :). Iar Javier Bardem e chiar scary, in a psycho kind of way.
Michael Clayton. Fromos dar parca seaman cu o carte de Grisham. george clooney insa isi merita nominalizarea.
There will be blood. tre sa-l vezi. Daniel Day Lewis e impresionant si creaza un personaj la fel de pitoresc ca Butcher din Gangs of New york.
La vie en rose. Wow. te da realmente pe spate si esti in pericol sa scapi cateva lacrimi. Marillon Cotillard e superba. Iar Edith Piaf isi merita locul in istorie.

puisorul cufurit spunea...

Richie: Oau, imi place deosebit de mult commentul tau, ma ajuta. Pana acum am apucat sa vad patru din cele cinci filme nominalizate la Oscar la categoria "Cel mai bun film". "There Will Be Blood" inca n-am vazut, poate azi sau maine... Pana acum, inclin sa cred ca premiul va fi luat de No Country for Old Man, asa cum ai spus si tu. E foarte ciudat filmul asta, la fel de ciudat precum nebunul ala amoral atat de bine interpretat de Javier Bardem. As vrea sa ia Oscar pentru cel mi bun actor in rol secundar... Nu stiu cat de bine ar trebui sa joace un alt actor nominalizat la aceasta categorie pentru a ma impresiona mai mult decat a facut-o Bardem. L-am visat si noaptea, umbla cu nenorocitul ala de tub cu aer comprmat dupa mine. :))

richie spunea...

Da si eu sper ca Bardem va lua statueta. Dar e o competitie stransa. Philip Seymour Hoffman a luat un Oscar pt rolul principal din Capote, iar Cassey Affleck e muuuult mai talentat decat fratesu Ben. Daca n-ai vazut Assassination... sa te uiti, e un western meditativ, diferit fata de alea clasice, mai mult o biografie narata, si cu o muzica si peisaje emotionante. Chiar si Brad joaca f bine.