marți, 4 decembrie 2007

Despre plebea română

Pe vremuri, populaţia Romei era redusă la tăcere şi la o stare de falsă mulţumire prin organizarea jocurilor în arenă, lupte între gladiatori, li se dadea sânge, astfel încât să uite de foame, de faptul că treburile prin oraş nu mergeau deloc aşa cum ar fi trebuit şi de liderul cam tâmpiţel, avar şi crud sau cam prea risipitor, bleg şi nedrept ce ţinea în mâinile sale frâiele celui mai mare imperiu din istoria cunoscută a omenirii.

În ziua de astăzi, populaţia capitalei acestui stat imperialist (cum l-a numit Voronin la un moment dat) zis şi România a uitat de foame, de traiul de subzistenţă a unui mare număr de membri, de faptul că e furată pe faţă şi fără niciun pic de ruşine de liderii pe care EA i-a ales, de gropile de pe străzi, de semafoarele necorelate din mândrul oraş pe care-l habitează, de centrul istoric ce stă să se dărâme, de miile de bolnavi care n-au bani de tratamente, de salariile mici şi munca de multe ori extenuantă, şi s-a prezentat, pe 1 Decembrie, în Piaţa Unirii ca să vadă cum se aprinde bradul gigantic ce a costat 700000 de euro.

Zeci de mii de oameni cum nu s-au mai strâns de la Revoluţie. S-au călcat în picioare, şi-au dat coate-n gură şi pe la coaste, s-au pierdut copii prin învălmăşeală, s-au înghesuit cu îndărătnicie. Ca să ce??? Ca să demonstreze că nu-s nimic altceva decât plebe şi că pun botul la tot felul de manevre publicitare foarte abil gândite de către ăi deştepţi.

Tot 700000 de euro costă şi fântâna aia arteziană de la Universitate. Bani care ar putea să scoată din sărăcie zeci de familii. Să salveze zeci de vieţi. Să modernizeze un spital. Să contribuie la fluidizarea traficului. Să câte şi mai câte.

Iar mesajul mi se pare cât se poate de clar, "Băi tolomacilor! Uitaţi de starea în care se află capitala. De faptul că mă doare-n cur de oraşul pe care îl conduc şi de voi. De faptul că duceţi un trai de căcat. De faptul că vă jefuiesc fără ruşine. Uitaţi de toate astea. Pentru că fac ceva cu mult mai important pentru voi: vă construiesc o fântână arteziană la Universitate (din banii voştri, normal!) şi mă aştept să veniţi să vă călcaţi în picioare, aşa cum v-aţi călcat şi pentru brad, când o să am eu chef s-o fac să ţâşnească pentru prima oară!".

Românii s-au comportat ca plebea din Antichitate. Să se adune 100000 ca să-i dea jos de la putere pe hoţii care ne conduc ţara, asta nu fac, preferă să dea din gură c-o duc rău în România, dar să se calce în picioare ca să vada bradul din Piaţa Unirii, asta da, merită efortul...

Cel mai dureros mi se pare faptul că, deşi unii s-au dus acolo doar aşa, de sanchi, alţii chiar au fost extrem de plăcut impresionaţi. Bravo, băi, v-aşteaptă Rozaliul şi la inaugurarea fântânii arteziene, meritaţi să trăiţi aşa cum trăiţi şi n-am nici cea mai mică dorinţă s-o duceţi mai bine. Poate faceţi un bine omenirii şi muriţi şi de foame.

12 comentarii:

cip spunea...

faza e ca nun e diferentiem de restul popoarelor. faza e ca americanii au bani si isi permit sa faca si rispa de genul asta, dar si sa modernizeze un spital. God bless WAR in Irak, nu?

Lyna spunea...

daca am considerat bradu' ala o tampenie si ca se puteau face milioane de alte chestii in orasul asta cu banii aia inseamna ca-s patriciana ? :)) .

miclowan spunea...

:)) hai mai, fantana mai purifica aerul
e buna la ceva
la Cuza s-a luat acum vreo 2 -3 ani un balon de vr-un milion de euro
pentru teremonialuri
eu ink nu l-am vazut :(

BlindGirl spunea...

O, brad fiţos! - e numele unui articol din EVZ de azi, semnat Adrian Georgescu si care merge cam pe aceeasi idee si incepe asa:

"În fiecare decembrie, Bucureştiul intră în familia capitalelor europene împopoţonându-se cu lumini strălucitoare, aşa cum unii români îşi montează neoane albăstrui sub Dacia ruginită sau se parfumează peste pulover, în speranţa că mirosul dulceag va neutraliza damful."

sau dupa cum spuneam eu mai demult, lumea vrea circ. Din pacate.

jaded spunea...

nu-mi vine sa cred ca ai (numai) 18 anisori. imi vine sa te infiez ! :)
acuma fara gluma : scrii ca unul (nu numai) mare . si destept. chapeau ! românia nu e chiar pierduta, esti exemplul viu :)

puisorul cufurit spunea...

Am 22 de ani si dau doua tipuri de raspunsuri. Daca m-ai ironizat, mersi, ironia e constructiva. Iar daca nu m-ai ironizat, mersi din nou, sper sa nu-i dezamagesc pe romani. ;)

jaded spunea...

nu era ironic :) imi place cum judeci si cum scrii ( retrag partea cu infiatul )

puisorul cufurit spunea...

Atunci retrag si eu prima parte, aia cu mistoul. :) Si-ti multumesc pt vorbele de bine. :)

daimon spunea...

bradul ăla a fost sponsorizat de Banca Millenium (insert applause here). o bancă pe care m-am înfuriat din primele clipe, când a împânzit Timişoara cu afişele ei vişinii, prin care ne invita la concerte free, în semn de "venim cu pace". aud că băieţii fac o reclamă agresivă în mai toate oraşele ţării.

am reclamat la primărie chestiunea .. s-au făcut că ninge timp de o lună, până s-au mai rupt din afişele de pe stâlpi, iar apoi primesc răspunsul că ei n-au găsit aşa ceva. normal, assholes. ba chiar finalul răspunsului era ceva de genul că băieţii actually îşi fac reclamă corect prin canalele permise de lege. mdeap.

aşa că, my friends, căscaţi bine ochii la cine vine şi-şi face reclamă sub nasul vostru ... şi cine profită de asta. bradul din centrul Capitalei ne-a confirmat doar că avem încă prea multe oi printre noi. now let's move on.

puisorul cufurit spunea...

Uite ca nu stiam spectul cu reclama din toate orasele tarii. Si e bine de stiut. Oricum, sunt de 5 ori mai bucuros ca bradul ala nu s-a construit din banii de la primarie, adica din banii nostri...

gheatZza spunea...

nu va faceti griji, vor face alte lucruri din banii romanilor...nu e timpul pierdut.
Cat despre brad,nu l`am vazut k nu`s din Bucuresti, dar mi s`a spus k ar fi o mare dezamagire.

puisorul cufurit spunea...

Eu stau in Bucuresti (traiasca studentia!) si tot nu m-am ostenit... Si nici nu cred ca ma ostenesc degraba.