joi, 20 decembrie 2007

Cu şi despre poliţai

Se cuvine s-o felicit din toată inima pe Simona pentru ceea ce a reuşit să realizeze în legătură cu acel concert în scopuri caritabile despre care v-am tot vorbit, ignorând cu măreţie nemulţumirile ei vizavi de situaţie. E o fată deosebită, voluntară şi care reuşeşte să facă mult mai multe pentru alţii decât reuşesc să facă cei despre care se poate afirma cu cea mai mare convingere şi fără teama de a greşi că numai gura e de ei. Ca o completare, miclowan ne vorbeşte şi el despre gesturi simple, dar cu adevărat frumoase.

De asemenea, madlenec are nişte comentarii cat se poate de pertinente (se înţelege că nu este singura) referitoare la articolul meu de ieri despre sistemul de învăţământ şi profesorii de care ne-am tot lovit prin şcoli şi de care unii dintre noi încă se lovesc şi se vor lovi. Comentarii care vin ca o copletare la articol şi care mi-au plăcut mult. Nu i-am mai răspuns personal, pentru că nu ştiu ce-aş mai fi putut să adaug, ci vă fac vouă trimitere să le citiţi. Dacă aveţi timp şi dispoziţia necesară.

Iar acum, Poliţia Română. Şleahta de jegoşi, de împuţiţi, de nespălaţi, de curvari, de şpăgari, de inculţi, de needucaţi, de hoţi, de lepre, de hoituri şi de retardaţi. Ăia pe ale caror maşini scrie "Siguranţă şi încredere". Da, bai, am încredere numai în mine şi siguranţa că dacă ajung la voi, o să am numai greutăţi cauzate de nesimţirea voastră şi mai bine îmi tai...

Despre ăştia e vorba. Îmi buşesc maşina. Zdrang. Droange pe jos. Tancul nu avea nimic, iar eu îmi culegeam de pe asfalt bucăţele de maşină. Mă duc la ei, la Poliţia din Otopeni. Singur? Singur. Unde-i ălălalt? Nu-i. Da' unde-i? Spre Ploieşti. N-a stat? N-a stat.

Şi aştepta şpagă dobitocul. Şi pentru că nu i-am dat, vine la maşină, "aaaa, dar asta nu ie ce spui tu" ('te-n morţii mă-tii dacă am păscut cu tine porcii pe islaz de mă iei pe mine cu "tu"), "asta ie dă la altceva", "dv. interpretaţi cum vreţi, eu v-am zis ce şi cum, dacă nu mă înşel am făcut şi-o schiţă, c-aşa zice regulamentul", "ce, că aicia nu ie vorbîa dă interpetare, aicia ie vorbîa dă ce este" (este mă-ta cu poştaşul).

M-a ţinut dupa curul lui de poliţist împuţit plătit din banii MEI şi-ai VOŞTRI până s-a holbat el prin toate hartiile care n-aveau nicio legătură cu mine. Aştepta să mă trezesc eu şi să-i dau şpagă, eventual c-o mutră umilă. Nu i-am dat şpagă, nici n-am compus o mutră umilă. Ie-te că m-am uitat pe pereţi până s-a plictisit să mă aibă în biroul lui.

Mi-a eliberat într-un târziu autorizaţia de reparaţie. Atât. Fără ştampilă. Fără nimic. Iar eu nu ştiam că mai trebuie ceva, pentru că mă simţeam în siguranţă şi aveam încredere în competenţa lor, că ei veghează ca toate să meargă bine. Şi-am plecat.

Azi merg la asigurări, dis de dimineaţă. "Cu cine aţi avut coliziunea?". Unknown. "Vă rugăm să ne daţi şi nouă constatarea", "care constatare", "aia eliberată de poliţie", "dom'le, asta e ceea ce am primit de la poliţie, atât mi-a dat", "atât v-a dat", "atât mi-a dat", "foarte rău, trebuia să vă mai dea ceva", "ce", "trebuia ca aici pe autorizaţie, pe verso, să facă descrierea accidentului şi să vă pună ştampilă, altfel nu vă primeşte maşina in service", "păi şi eu ce fac", "mergeţi înapoi la poliţie, acolo la ei, să vă scrie pe verso ce şi cum şi să pună ştampilă, să facă ce trebuiau să facă de la început".

Foarte frumos. Hai la Otopeni. Prin Băneasa, polul traficului de căcat din Bucureşti şi din ţară. O oră jumate de stat în coloană. "Am venit pentru cutare lucru", "păi eu nu pot să vă fac descrierea, să v-o facă cine v-a făcut şi constatarea, agentul 007", "păi şi unde-l găsesc pe agentul 007". Pauză. Dobitocul ăla umflat se uita prin hârtii, se făcea că n-aude. Cred că aştepta şi el ceva, aşa, că vine Crăciunul, are familie numeroasă, remuneraţie mică, după buget. "Unde-l găsesc pe agentul 007". Pauză. "Domnule, pe agentul 007 unde-l găsesc", "poftim", "unde-l găsesc pe domnul agent 007", "păi nu e acum, a ieşit azi dimineaţă din tură", "păi şi când îl găsesc", "sâmbătă după 8 dimineaţa". "Şi nu râdeţi aşa ironic la mine (zice umflatul plătit din banii mei şi-ai lu' tata şi-ai voştri şi-ai tuturor), că eu nu pot să fac şi să dreg, când altul e cel care face şi drege etc etc etc".

Sâmbătă iar. Băneasa. Trafic de căcat. Trezire dis de dimineaţă ca să merg iar la dobitocul ăla şi să se facă el că nu aude când îi vorbesc. Să-l găsesc din nou cu picioarele pe masă şi abia să catadicsească să şi le dea jos când intră cetăţeanul în biroul lui. Apoi fuga la tren spre Bucovina, pentru că sunt maratonist, cuvintele "plăcere" şi "relaxare" nu au nicio relevanţă în ţara asta în care fiecare face ce vrea. Dacă are bani.

Mai ţineţi minte emisiunea aia de demult, "Feriţi-vă de măgăruş"? Feriţi-vă de poliţai, măi băieţi, că-i jale. Tablagiii ăştia sunt un adevărat pericol public. Nu-mi vine să cred că ei sunt cei însărcinaţi cu prinderea bandiţilor.

Ce să prindă ei, când ei înşişi sunt nişte bandiţi?...

Dar, nu uitaţi! SIGURANŢĂ ŞI ÎNCREDERE!!!

8 comentarii:

Lyna spunea...

:( ... in Romania nu trebuie sa te mai surprinda nimic ... imi pare rau pt masina ... :(

miclowan spunea...

da-i ma incolo de politai, nu se merita sa-ti faci nervi cu ei. Pacat totusi de masinuta.

puisorul cufurit spunea...

@Lyna: Nu ma surprinde, Lyna. ma asteptam. Am experienta datilor trecute. Ca in accidente am tot fost implicat.

@miclowan: Io stiu daca nu merita? Nu uita ca pana ajung in Bucovina o sa am parcurse doua plimbari dus-intors prin BANEASA, si asta din cauza incompetentei lor sau a nesimtirii de care dau dovada.

Simona spunea...

pare foarte rau d toata povestea asta! ehhh o sa se rezolve, o sa ajungem noi, generatia tanara pe scaunele lor si o sa le aratam ca stim sa facem treaba serioasa (cel putin eu asa sper)...
si nu ne face reclama negativa. d c feriti-va d magarus? magarusii sunt tari! :) we rulle

puisorul cufurit spunea...

Simona, generatia tanara n-o sa faca absolut nimic. O sa fure intr-un mod mai ingenios. Si, da, magarusii rulz... Dar asa era emisiunea. Eu am zis "feriti-va de politai". :))

che spunea...

si eu, care voiam sa ma fac politist... pre multi grasi cretini fac de ras fosta mea meserie de vis. o sa ma fac pompier, acolo o sa stau degeaba si o sa am timp liber platit (cel putin asta sper, asa cred c-o sa fie, daca stie careva ceva in legatura cu meseria de pompier, il rog sa-mi spuna si mie cam cum e). am aspiratii mari, hm? m-am gandit si la capsunar, dar sper sa am cazieru curat, asta o stiu tot de la un politist, care lupta pentru cetatenii in slujba carore lucreaza: copii, cazierul este foarte important, de exemplu, daca vrei sa te duci sa lucrezi in spania, trebuie sa ai caziru curat. a mai zis ca nu vom putea sa fim nici portari(agenti de paza, nu goalkeeperi, care-i faza cu goalkeeper? e mai usor s zici portar) daca nu avem cazieru gol...

andrei spunea...

pai nu ai citit comentariile politistului serbanescu din scandalul orban? politia, ca si restul institutiilor romanesti sunt sub orice critica. la mai mare!

puisorul cufurit spunea...

@che: Eu ma intreb cati dintre tablagii ar avea cazierul curat daca ar sta cineva pe capul lor sa vada cum isi fac ei meseria...

@andrei: Nu le-am citit, Andrei. Sa mor daca ma intereseaza scandalul Orban si mai ales comentariile politistilor... Mai bine fac orice altceva decat sa citesc o mostra de incultura si prostie si simt al "corupaciunii"...