marți, 18 decembrie 2007

Completări şi recomandări

Pentru început, doresc să vă reamintesc de faptul că mâine, adică miercuri, ora 19 în Club A are loc acel concert organizat de Simona în scopuri caritabile, despre care v-am mai vorbit şi aici. Biletul de intrare este doar 5 lei iar banii strânşi vor fi donaţi azilului de bătrâni "Sfânta Elena" din Bucureşti.

Haideţi, prin urmare, să bem mâine o bere în Club A, ne vom simţi şi noi bine şi vor avea şi bătrânii parte de o mare bucurie de Crăciun.

Am fost la un pas de a reproduce o povestioară pe care a inclus-o Saramago în "Intermitenţele morţii" dar, ţinând cont de faptul că e o carte pe care vă recomand cu toată căldura s-o citiţi, gasiţi povestioara la pag. 100-101, ed. Polirom 2007. Este vorba despre ignoranţa faţă de bătrâni, asta ca să vă lămuriţi de-o idee şi să nu acumulaţi doar frustrări de pe urma blogului meu.

Că tot veni vorba de cărţi, am uitat, după cum era de aşteptat, să includ în topul de alaltăieri "Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război" de Camil Petrescu, o carte ce mi s-a părut cu adevărat bună. De asemenea, socot că nici Rebreanu nu trebuie omis, cu tot cu stilul său muncit şi parcă împins de la spate. Nici Nikos Kazantzakis cu al său "Alexis Zorba" (dar nu are loc în top zece, sorry), nici Slavici, nici Caragiale, nici Eminescu...

Şi tot am senzaţia c-am uitat cărţi/scriitori de valoare.

Până una, alta doresc să-l recomand cu toată căldura pe Saramago, un scriitor de o mare genialitate. Momentan citesc "Intermitenţele morţii" şi cartea se ridică la înălţimea celorlalte două cărţi, scrise de acelaşi autor, pe care le-am inclus în acel "Top 10".

Am constatat dimineaţă că există oameni care citesc doar cărţi scrise de autori cu principii morale alese şi asemănătoare propriilor principii şi care lasă commenturi pe diferite bloguri, criticând îndeobşte autorul şi nu cartea (chiar, găsiţi aici la Tomata recenzia cărţii "Un veac de singurătate" a lui Marquez).

Păi, dragilor, vă sfătuiesc să vă lăsaţi de sportul ăsta numit "răsfoirea lui Saramago" (despre aprofundarea lui nici nu se pune problema, nu vă cred în stare), sau, dacă nu v-aţi apucat încă, nici să nu vă apucaţi. Pentru că Saramago e un comunist declarat ce visează un comunism pe care eu îl consider utopic şi pe deasupra e şi puţin ateu.

Oricum, mă îndoiesc de faptul că "publicul ţintă" al lui Saramago include oameni care judecă autorul, contaminând cu această judecată o operă de o mare genialitate. Vouă vă recomand "Dumbrava minunată", nu veţi găsi acolo nici violuri, nici fustangii, ci vă vor aştepta Patrocle şi Lizuca.

Îmi cer scuze pentru aroganţa de care am dat dovadă, dar nu m-am putut abţine.

S-aveţi cu toţii, indiferent de părerile voastre literare, o seară cât mai plăcută!

5 comentarii:

che spunea...

mi-am schimbat parerea despre saramago. o sa-i citesc si eu cartile, daca le recomanda asa un mare blogger, adica mai intai sa vad daca-o sa-mi placa. sa mi spui s mie c parere ai despre povestioara mea.

blogoflender spunea...

intrebare: de ce te scuzi ca esti arogant?

puisorul cufurit spunea...

Ca sa le-o iau inainte celor care abia asteapta sa ma numeasca "arogantule!" si din cauza faptului ca, de obicei, nu sunt un arogant (sau cel putin asta sper).

Hellene, tomata cu scufiţă spunea...

Ultima noapte e intradevar o carte buna si ce coincidenta! chiar zilele astea ma gandeam la Ion al lui Rebreanu si mult mi-a placut cartea. Parca, parca mi se face dor de autorii romani. :D Ai fost usor arogant, dar poate asa trebuie sa fii ca sa aperi ce iubesti. Eu nu mi-am permis.

puisorul cufurit spunea...

Da, Tomata. Avem si noi, romanii, autori foarte buni care merita atentie si respect. Ne-am obisnuit sa apreciem doar ceea ce este strain si nu e tocmai corect din niciun punct de vedere.