marți, 6 noiembrie 2007

Tema acasa

Observand cat de suparat sunt pe mijloacele de transport in comun, Toamata cu Scufita mi-a dat o tema acasa, si anume aceea de a povesti o intamplare amuzanta din toate calatoriile mele cu mijloacele de transport mai sus amintite.

Amuzanta mi se pare si intamplarea cu soarecele pe care am relatat-o in articolul precedent, amuzanta e cea in care m-am trezit pe jumatate nins, amuzant mi s-a parut si atunci cand un nene isi manca sandwichul cu pofta si deodata i s-a intors stomacul pe dos, nasul sau simandicos intrand brusc in contact cu mirosul emanat de WC-ul de la capatul culoarului.

Amuzant a fost atunci cand, dormind dus si visand fete frumoase, am fost trezit de controlor in gara la Itcani (pentru necunoscatori, e vorba de Suceava), "ce faci, ba?", "dorm..." ii raspund eu somnoros si fara a-mi da seama, in prima clipa, unde ma aflu, "asta vad si eu, de-un minut tot bocani in geam sa te trezesc, de juma' de ora s-a oprit trenul si tu dormi pe-aici, casa n-ai?", "da ce, am ajuns?", " nu, imi face mie placere sa vorbesc cu tine", "multumesc din suflet!", "macar visai frumos?", "o, da...".

Amuzant a fost cand dormeam si m-a trezit supracontrolul, nu stiam pe ce lume traiesc, "va rog sa prezentati biletul dv. de calatorie", "nu, gata, acuma plec", "poftim? biletul, va rog!", "imediat eliberez, numa' sa ma-mbrac si eu", "biletul, domnule...". Ma uit la el lung, ametit, iar el imi silabiseste foarte amuzat, "bi-le-tul!", "aaa, biletul, ce n-ati zis asa?...", "si buletinul... ia uite, suntem nascuti in aceeasi data, interesant, calatorie placuta!", "si dv. la fel", "la mine asta-i serviciu, nu calatorie...".

Amuzant mi s-a parut si acel domn c-o paranoia constructiva care, temandu-se sa nu fie furat de catre hoti, el sau bagajul lui, a scos o sarma din buzunar pe care o avea gata pregatita si si-a legat mana de manerul usii astfel incat orice miscare a acesteia sa-l trezeasca. Se intelege de la sine ca eu, care ma aflam cu el in compartiment, am dormit mai bine ca niciodata, siguranta ne ofera intotdeauna cel mai bun somn.

Amuzant a fost cand aveam de carat o planseta grea din lemn care s-a gandit sa cada de-acolo de sus de pe bagaje c-un zgomot asurzitor, moment in care toti adormitii din compartiment s-au ridicat brusc, cu fetele congestionate si ochii bulbucati.

Amuzanta mi s-a parut o prea frumoasa fata care-mi clipea din ochisori si-mi zambea candid, mai ca ma rusinam ca o fata mare, pana cand s-a gandit dumneaei sa-mi dea lovitura de gratie, scotand din geanta o unghera si taindu-si unghiile care sareau in toate partile prin compartiment...

Tot amuzant mi s-a parut si conflictul armat dintre personalul trenului si-o ceata de tigani cu oale si cazane din aluminiu, cu femeile lor cu tot. Minoritarii n-aveau bilet, spaga nu dadeau (fatala greseala), controlorul s-a enervat, "de ce dai, ba d-homnu', cu pici-horu-n c-hazan? l-hai muncit dumneata?", "taci in Dumnezeii ma-tii, vezi tu acuma munca", si se duce ceferistu' si vine cu toti colegii lui din tren, mai putin cu mecanicul, si bataia incepe, imbranceli (vanjosi ceferistii, nimic de zis), tipete, injuraturi, toti membrii familiilor beligerantilor au fost luati in colimator cu tot cu organe genitale, tigancile au inceput cu blestemele, "haoleu, sa dea al de sus sa va c-hada pielea si sa va s-hece pumnu' ala cu care d-hati in noi, hanimalelor!", o carpa zboara pe langa mine, un cazan se rostogoleaste pana la picioarele mele, eu ranjesc satisfacut, dar uite ca vine statia, pumnii tac dar gura se-nteteste, un tigan isi recupereaza cazanul de langa mine si minoritarii coboara cu totii.

Tren de rockeri, "bere rece! bere rece!", douazeci de capete pletoase isi fac aparitia pe culoar, "ia vino ba incoace!", dar saracul comerciant, vazand zorii mijind, sfios tacu, curajos facu cale-ntoarsa si pe-aici ti-e drumul!...

In tren ma simt in largul meu, in tren am baut cu oameni pe care abia ii cunoscusem, in tren am cantat cu necunoscuti, in tren am dormit, lungit pe jos, pe culoar din lipsa de locuri in compartiment, in tren am urcat pe geam pentru ca tot culoarul era plin iar la usi si pe vagoane oamenii stateau ciorchine.

Prin urmare, folosirea mijloacelor de transport in comun nu are numai parti negative. Ele sunt adevarate furnizoare de situatii greu de imaginat, dar si mai greu de uitat, iar eu nu am facut aici decat sa prezint doar o mica parte din multitudinea de situatii inedite la care am fost martor.

6 comentarii:

miclowan spunea...

e cu siguranţă cel mai pitoresc mijloc de transport, si il prefer oricand celorlalte

Lyna spunea...

:)) well remember those moments .. they might seem really beautiful when you'll be older .

Cip spunea...

Nu stiu, dar reiese pe undeva din comentariul cu privire la transportul feorviar cum ca ar fi nu tocmai agreabil. Raman la parerea domnului Miclowan si "il prefer oricand celorlalte"

miclowan spunea...

eu ma revad obligat sa revin si cu o ierarhie, după ce în prealabil fac şi o trimitere la romanul lui Alain du Botton "Despre farmecul lucrurilor plictisitoare" unde este evidenţiat că dintre toate mijloacele de transport trenul este singurul care are care mai are farmec.
Dar nu toate trenurile sunt la fel, eu fac diferenţte intre ele, dpdv al calităţii somnului şi al farmecului:
1. Banalul personal
2. Acceleratul
3. Rapidul
4. Intercity-ul
5. Personalul cu scaune din plastic, portocalii
6. Oricare tren, ce foloseşte Săgeţi Albastre

Tomata cu scufita spunea...

Asa, vezi ca se poate. :P Prea te revolti impotriva trenurilor si bietele de ele nu e vina lor. :D Iti inteleg frustrarea si nervii pe care ti-i provoaca unele lucruri care ar trebui schimbate, dar oricum nu se intampla nimic, chiar daca facem scandalul cat casa. :-s

puisorul cufurit spunea...

La cate se petrec in tara asta, ar trebui sa punem mana pe-un tarnacop si sa mergem sa spargem niste capete. :D Dar daca nu sparg niste capete, macar sa am o jumatate de satisfactie ca m-am revoltat cu gura si-am facut scandal, chit ca pe un blog cu un trafic penibil. Ar fi culmea sa nu fac nici atat. Oricum, de schimbat nu pot sa schimb nimic, tampenia si lipsa de reactie face parte din cultura noastra nationala.