marți, 27 noiembrie 2007

Scrisoare către Moş Crăciun

Se apropie Crăciunul iar acest fapt duce inevitabil la abordarea temelor de profil. Moş Crăciun, iarnă, zăpadă, hai să fim mai buni, hai să ne aducem aminte de cei pe care i-am uitat de hă hă!, hai să reîncurajăm cerşetoria si crimele aferente fenomenului, hai sa ducem o tavă cu prăjituri vecinei de pe palier, să-i zâmbim dobitocului care ni-e vecin şi, dacă suntem cu adevărat eroi naţionali, să nu mai claxonăm în trafic.

Tot sub influenţa apropierii Crăciunului circulă şi-o leapşă, "Scrisoare către Moş Crăciun". Aşa o cheamă. Iar eu am primit-o de la drăguţa de Angela de-şi zice si Gathe, o bloggeriţă destul de nouă în blogosfera românească şi care merită atenţia noastră pentru că scrie frumos, într-un stil plăcut.

Nu sunt o fire extrem de "sensibiloasă" care sa freamăte la ideea Crăciunului, căci pentru mine Crăciunul din ultimii ani e departe de ceea ce era el in copilărie. Foarte departe. A devenit mai mult un punct de reper în vederea imbuibării cu mâncare multă şi bună şi a întâlinirilor cu prietenii mei şi foştii colegi din liceu pentru a face rondul de colinde şi a bea şi a mânca pe la fiecare dintre noi. Şi cam atât.

Poate când o să fiu familist o să reînviez spiritul Crăciunului de dragul copilului sau copiilor mei şi-o să pot să ma bucur din nou de această minunată sărbătoare, devenită, din păcate, atât de comercială în ultima vreme.

Nu mai sunt un copil, prin urmare o sa ma abţin de la a-i cere Moşului lucruri de genul celor pe care i le ceream când eram de-o şchioapă. Deşi niciodata nu i-am scris scrisori, al naibii Moş, cum a ştiut el întotdeauna ce-mi doresc. Îi mulţumesc mamei pentru toate cadourile frumoase pe care mi le-a pus întotdeauna sub brad, caci am primit mereu exact ceea ce mi-am dorit mai mult. Copiii sunt întotdeauna atat de transparenţi iar părinţii buni atat de receptivi la nevoile lor...

Prin urmare, dragă Moş Crăciun, indiferent unde ai fi, mai mult sau mai puţin în Laponia sau respectând mai mult sau mai puţin imaginea de moşulet bucălat şi îmbrăcat în roşu pe care ţi-a creat-o Coca Cola.

Nu-ţi cer bani şi lucruri materiale, nu pentru că n-aş avea nevoie de ele, ci pentru că exista totuşi şi lucruri mai de preţ în viaţa asta meschină şi profund materialistă pe care o ducem. Uite ce-aş vrea eu de la tine, dacă poţi şi vrei să-mi dai. Nişte deşteptăciune (a nu se confunda cu inteligenţa), şi n-o vreau moka, pleaşcă, pară mălăiaţă în gura lui nătăfleaţă, mai depun şi eu efort, mai pun mana pe-o carte, aşa, din când în când şi totuşi mult prea rar (dar fă-te şi tu ca n-ai observat sinceritatea debordantă de mai sus), dar tot degeaba, tot limitat mă simt. Ia şi păcăleşte-mă că-s mai deştept decât am eu impresia, măcar acum, de Crăciun.

Dă-ne lideri politici cu scaun la cap. Pune-ne sa facem curăţenie in ţara asta, dă-ne fiecăruia acea mătură psihologică pentru ca fiecare din noi să avem credinţa ca putem schimba ceva.

Sau trimite-ne un Profet, c-avem mare nevoie de el, n-a mai trecut niciunul pe-aici de foarte mult timp, dar vorbeşte cu Cel de Sus să nu-l mai chinuie şi pe-Ăsta cum l-a chinuit pe Celalalt. Să ne vorbească despre echilibrul interior actual, şi nu despre unul care va veni şi pentru atingerea căruia trebuie să ne aruncăm cu fruntea înainte într-o viaţa plină de suferinţă şi într-o existenţă dusă contra naturii. Deşi nu-s atât de sigur că Celălalt a spus toate acele lucruri pe care se zice că le-a spus. Eu cred c-a spus şi altele mai bune, dar degeaba ţi-aş cere acum popi care să nu interpreteze, căci cererea ar veni, din păcate, mult prea târziu.

Dă-mi prieteni buni, da-mi Oameni în jur.

Îmi dai?

Dă-i şi Tomatei ceea ce-şi doreşte, lui Tykryt şi Simonei. Ce-şi doresc ei, însă, o să aflii, sper, din blogurile lor.

8 comentarii:

Lyna spunea...

oh da ...

baghy spunea...

si mosul are blog www.moscraciun.wordpress.com ia vezi cum faci? :P

Simona spunea...

toti vrem echilibru, stabilitate si recuperarea acelor valori pe care le-am pierdut sau pe care speram sa le gasim...mosu cred k prefera o lista d cumparaturi.

puisorul cufurit spunea...

@Lyna: ;)

@Baghy: Imediat iau legatura cu el. E sansa noastra, a romanilor, s-o ducem mai bine... :))

@Simona: Daca vrea sa-l mai respect si sa nu ma alatur opiniei lui miclowan, sa faca bine sa se adapteze cerintelor. :D

Tomata cu scufita spunea...

A mai venit de la cineva, nici nu mai stiu de la cine, tre' sa ma uit in drafturi. Si asa cum am zis si persoanei care mi-a dat-o iti zic si tie ca o fac inainte de Craciun. :) Ca sa se potriveasca.

puisorul cufurit spunea...

Cand vrei tu... :)

Ela spunea...

"Îi mulţumesc mamei pentru toate cadourile frumoase pe care mi le-a pus întotdeauna sub brad"

Ce vrei sa zici? Adica Mos Craciun nu exista? :O

puisorul cufurit spunea...

Pai de unde a avut Mosul bani sa cumpere cadourile daca nu de la mama? Indirect ea mi le-a pus!!!