marți, 20 noiembrie 2007

Prima carte pe care-am citit-o

Gabi s-a gandit din nou la mine si mi-a centrat o leapsa la cap. De ce la cap si nu in alta parte? Pentru ca este vorba de inceputurile mele intr-ale cititului...

Care este prima carte pe care-am citit-o?

Am citit prima carte dupa ce (fiti atenti ca-i de mirare!) am invatat sa citesc. Adica dinainte sa merg la scoala, caci, fiind un copil fara serviciu si fara griji, buchiile au inceput sa ma preocupe de timpuriu. Ce, numai mama sa stie sa citeasca si sa mazgaleasca?

Asa ca m-am apucat sa-nvat, sub atenta supraveghere a mamei care a dat dovada de o rabdare de fier, stand si explicandu-mi mie de sute de ori cum se face "A"-ul, da' "B"-ul cum se face, etc. etc. etc..

Un lucru nu-ntelegeam, de ce trebuie sa despartim cuvintele? Eu nu le despart pentru ca nu vreau! Scurt pe doi.

Inca un lucru ciudat era acela ca invatasem sa desenez pe asfalt si pe hartie toate cifrele, numai ca sucite, ca si cum am fi avut de-a face cu imaginea lor in oglinda. Mare tragedie mare la scoala cand mi s-a spus ca stiam bine ceea ce stiam, numai ca pe dos.

Revenind la prima carte pe care-am citit-o, nu pot spune cu exactitate care a fost. Am vaga impresie ca este vorba de o carticica mica de rugaciuni, dupa care am evoluat si-am trecut la Biblia ilustrata pentru copii, o carte foarte frumoasa, albastra, cu multe desene reprezentative si dialoguri in nourasi.

Frumos inceput, nimic de zis, cine ar fi banuit ca acel copilas credincios, c-un inceput literar atat de promitator, va creste mare si va deveni alergic la popi si la institutia bisericeasca?...

Mi se pare o leapsa interesanta, asa ca o centrez mai departe la cap lui... Sa vedem... Andreea, Greyheart si Ionut. Sper ca n-ati mai primit-o si cu alta ocazie...

Va urez tuturor spor la citit!

3 comentarii:

Lyna spunea...

:)) mie bliblia ilustrata pt copii .. mi-a fost citita de tatal meu .. ca l-am obligat eu .. mica da' a draqu :)) .. si am citit cred ca singurica .. danila prepeleac sau nush .. oricum creanga .. si basme and stuff ... nice inceput :))..

Tomata cu scufita spunea...

Foarte frumos post. Te felicit. ;) Si eu am invatat sa scriu inainte sa merg la scoala. :) Copii precoce, ce mai? Pe mine m-a invatat strabunica mea sa scriu si primul cuvant pe care l-am invatat a fost numele meu. Cum altfel? Si scriam Andria, Andreia, Andriea, Andrea, dar niciodata Andreea. =))

puisorul cufurit spunea...

*lyna: Se pare ca Biblia ilustrata pentru copii a facut furori! :)) Oricum, a avut darul de a ma face sa indragesc ideea de carte.

*tomata cu scufita: Apropo de primele cuvinte. Prima data cand am rostit o propozitie, deci cuvinte legate, a fost atunci cand am tipat la tata c-o cicalea pe mama. :)) Alt inceput frumos. :))