duminică, 4 noiembrie 2007

Of Mice and Men

Printr-o circumstanta anume, eu, posesorul blogului de fata, am dreptul de a circula cu trenul la clasa I in regim de moka, astfel ca, aflandu-ma in Radauti si dorind sa ma indrept spre Iasi, m-am urcat la clasa a doua (suna absurd), neobservand ca trenul ala are si clasa I (incepe sa se lege).

Unde am inghetat de frig. Unde am socializat cu nasii in lipsa de ocupatie si pentru a uita de vremea de-afara care coincidea izbitor cu cea din vagon, caci trenurile din Romania se afla in stransa comuniune cu natura, daca afara ploua, in vagon e balta, daca afara ninge, in vagon e zapada.

Ca tot veni vorba de zapada, mi-am adus aminte cum ma aflam singur intr-un compartiment la clasa I, intr-o buna noapte de iarna si viscol si indreptandu-ma spre Suceava sau spre Bucuresti, daca nu-i alba-i neagra si viceversa. Am unit cele doua scaune aflate fata in fata din mijlocul compartimentului si, odata patul pregatit, am tras pe dreapta cu fata-n sus, cufundandu-ma intr-un somn binevenit, dar iata ca dupa un timp incep sa tremur, sa stranut, si deschid ochii. Toata jumatatea stanga a fiintei mele era total acoperita cu zapada, inclusiv fata, iar partea de compartiment dinspre geamul inchis nu tocmai ermetic era gata pregatita pentru o partida de sanius.

Revenind la intamplari mai recente, subliniez din nou ideea ca trenurile romanesti sunt una cu natura, caci mi-am luat rucsacul in spinare si, manat de frig precum un migrator, m-am indreptat spre vagonul de clasa I, caci tocmai aflasem ca el exista, si acolo am descalecat si-am fondat un principat propriu, avand compartimentul meu personal. Asa credeam eu. Iata insa ca m-am inselat, caci nu peste mult timp o alta entitate si-a facut aparitia sfidatoare, traversand compartimentul nestingherita, parca pentru a-mi sugera cine este acolo adevaratul stapan, insa eu n-am parasit locatia si n-am cedat tentatiei de a pleca, caci sunt roman, ca atare sunt obisnuit cu de toate, nimic nu mai reuseste sa ma mire...

Despre ce entitate este vorba? Evident (sau nu), despre un soricel. Circula si soriceii cu clasa I, la clasa a doua e prea frig chiar si pentru domniile lor.

7 comentarii:

miclowan spunea...

E bine ca distinsul nu te-a pus sa te dai la o parte, ca stateai pe locul lui. :))
Am vazut si eu din astia, dar la clasa a II a, probabil cu venituri mai modeste...sau bieti studenti

Tomata cu scufita spunea...

Tu ai ce ai cu mijloacele de transport in comun. ;)) Te inteleg pe deplin chiar daca cu trenul nu ma deplasez atat de mult. Ce-ar fi sa povestesti o intampalre amuzanta din toate calatoriile tale? Sunt sigura ca au fost cateva. ;)

BlindGirl spunea...

Cand mai treci prin Suceava dau un vin fiert sau o ciocolata calda sa te incalzesti :)

puisorul cufurit spunea...

Intamplari amuzante au fost o multime, si poate tocmai de aceea nu este vreuna care sa-mi fi ramas fixata in minte. O sa fac totusi un efort si-o sa revin c-un post in care sa scot in evidenta partea pozitiva a mijloacelor de transport in comun. ;)

Iar in privinta vinului fiert, multe multumiri si ramane pentru la iarna, sa nu uiti de oferta!...

Lyna spunea...

Doamne :)) .

BlindGirl spunea...

Te astept si la tren daca faci cumva si vii cu Timisoara-Iasi :)

(diseara caut pozele din tren ca sa vezi iarna adevarata)

silvia spunea...

genial! am constatat pe pielea si dulapul meu ca soriceii sunt foarte...teritoriali :d