marți, 27 noiembrie 2007

Expresii de pomină

Leapşă. Eterna leapşă. Care vine exact atunci când te întrebi mai tare ce-o să scrii tu oare, astfel încât cititorii tăi fideli să nu rămână dezamăgiţi atunci când îţi vor vizita blogul.

La un moment dat nu-ţi mai permiţi să scrii tâmpenii, deoarece există nişte oameni în blogosfera asta, şi nu numai, care te simpatizează şi revin să vadă ce-ai mai postat, curioşi fiind ce-i mai trece cufuritului prin cap.

De data aceasta, cufuritul a primit o leapşă de la Mihaela pe care doreşte neaparat s-o onoreze. O leapşă mai ciudată, în sensul bun al cuvântului, şi care ne îndeamnă să vorbim despre expresii sau cuvinte de pomină pe care le-am rostit sau le-am auzit de-a lungul timpului.

În liceu aveam un carneţel în care notam toate tâmpeniile rostite de colegii mei, prostioare care mă faceau să mă tăvălesc pe jos de râs. Şi nu doar mie îmi stârneau râsul. Dar scrierea lor aici pe blog n-ar avea niciun farmec, elevii de liceu spun mereu lucruri trăsnite, cu sau fără Virgil Ianţu.

Dar când un ditamai profesor, Dumnezeu să-l ierte, îţi spune că abatorul din Suceava se întindea în subteran pe zeci de hectare şi hrănea întreaga armată NATO, lucrurile se cam schimbă.

Sau că vânătorii de munte din România se ţineau, prin războaie, c-o mână de funiile lor de vânători de munte, agăţate din pisc în pisc, şi cu cealaltă mână mitraliau duşmanii.

Că pe vremuri la Comtim se găseau milioane de porci şi au construit ungurii unul asemanător la ei în ţară, la zece kilometri de graniţa cu Romania, cu porci mai ieftini şi ne-au distrus economia. Oricum tot nişte porci ne-au distrus economia, dar nu chiar aşa.

Pricope Adriana, profa de română (acu' nu ştiu dacă tot Pricope-i zice, ca-şi schimbă des numele), visa la "un Fat Frumos pe-un cal alb care s-o răpească". Toanto!

Mare conferintă mare, întalnire la nivel înalt. În loc de "colaborarea între popoare", numai ce se-aude "colaborarea-ntre picioare". Ho-paaaa!

"Xulescu se apropie de careu, centrează spre Zetulici, şut şi gooooooooooool!... P**a, nu-i gol." L-au dat afară după isprava asta. Cică era bunişor la postul ăla de radio.

Şi-ar mai fi atâtea şi-atâtea, dar e târziu şi mie mi-e somn şi nu-mi mai aduc aminte mare lucru. Conform tradiţiei, dau şi eu leapşa mai departe. Şi mă întreb cui, caci nu vreau să se simtă nedeptăţit niciunul din cei pe care-i citesc. Aşa c-o iau random şi unde-mi pică ochii, acolo dau pasa. Cristinelu' mamă, zi-le tu din fluier, dar aş dori să ne cânte în versuri de pomină şi o anume Minte de ceai (că tare frumos scrie) precum şi Supa de caramele (atenţie la carii si "La mulţi ani!" lui Ciprian). Şi, normal, Gabi. Că noi suntem măgăroi. Prietenii ştiu de ce.

7 comentarii:

miclowan spunea...

ce amintiri d-le, ce amintiri

am să onorez lepşa cu prima ocazie

BlindGirl spunea...

haha... Aia cu colaborarea intre picioare mi-a adus aminte de o prospata absolventa de filologie ce nimerise la noi la clasa in liceu si explicandu-me ritmuri si versuri zice:
.... "exista ceva intre picioarele metrice"

Tomata cu scufita spunea...

Hi hi, ce tare. Si eu imi scriam perlele profilor in spatele caietelor si apoi le-am copiat pe o foaie A4, dar am dat-o unei colege si nesimtita nu mi-a mai dat-o inapoi. :(

puisorul cufurit spunea...

Pai nici eu nu mai am carnetelul... Dar au carnetele asemanatoare prietenii mei, ma pot sluji de ele la o adica... :))

miclowan spunea...

trebuie aduse la intrunirea de 10 ani

Lyna spunea...

cuvinte de pomina . azi le-am auzit .. sunt dintr-un citat : "cetatenii nostri au prostia unui magar si pasivitatea unei oi . ei sunt hotarati sa nu fie liberi " .

puisorul cufurit spunea...

:))))) Intr-adevar, vorbele alea au mare dreptate, Lyna.