miercuri, 7 noiembrie 2007

Despre procurori eterni

Ne cufundam in negura, foarte adanc, si vedem o piramida, fastuos mormant regal ce clar ne arata faptul ca un rege odihneste acolo si nu un oarecare. Ne intoarcem apoi in timpuri mai recente, poate chiar in prezent, si observam morminte pe care scrie "Cutarescu - poet", "Xulescu - sculptor", "Zetulici - pictor" sau "Ygrec - sublocotenent, mort pe campul de lupta (sau in Revolutie)", oameni care, de-a lungul vietii lor, s-au dovedit a fi de o mare sensibilitate, creatori ce au lasat in urma o opera ce va dainui mult timp dupa existenta lor pe acest pamant sau oameni care si-au dat viata pentru o cauza, desi ar mai fi putut trai ani buni si fericiti daca soarta nu le-ar fi trimis un glonte prin creier.

DAR. Ma plimbam printr-un cimitir mititel din oraselul meu bucovinean, un cimitir retras si linistit, si, aruncandu-mi ochii pe o cruce mare din marmura frumos lucrata, ce-mi e dat sa vad? "O.I. - PROCUROR". O, marite O.I., milostiveste-te si arunca-ti ochiu-ti ceresc asupra umilului tau servitor si sopteste-mi in vis cum sa-mi rezolv litigiul cu vecina de la trei, ai mila de-un biet pacatos!...

Arta dainuie si e eterna, etern ramane un Eminescu, etern ramane un Marin Preda, eterna va ramane ideea de erou, dar "O.I. - PROCUROR" va ramane procuror si-n eternitate? Si-a luat functia cu el in mormant, infatisandu-se ca procuror la Portile Raiului? Ati vazut vreodata vreo cruce pe care sa scrie "X.Y. - MUNCITOR"?... "V.T. - CASNICA"?...

Sa nu se inteleaga ca ma leg eu aici de cel decedat, acela nu are nicio vina, e oale si ulcele, ma leg de megalomanii aia care nu s-au saturat sa se laude cu el ca si neam atunci cand era in viata, dar l-au facut procuror si dupa moartea sa...

Parerea mea, si mi-o asum.

4 comentarii:

Lyna spunea...

ce lume :| .

BlindGirl spunea...

Asa e, ai dreptate. Eu aveam o "tovarasa" in bloc, tovarasa invatatoare Danalache (Danalache, Trahanache, tot ca din Caragiale suna pt mine).
Pe usa lor scria: Fam. Inv. Danalache.
Langa, statea fiica, casatorita cu... (ce poate fi mai pitoresc) Carlan ... dar nu orice carlan, ci Fam.Ing.Carlan, dupa cum citeai pe usa. Ce era mai trist era cand o auzeai cu entuziast cum spune ca se duce pana la Doamna inginera cand se ducea la fii'sa.

Sper sa scriu despre ea odata, ca era un personaj complex in urbea noastra.

Tomata cu scufita spunea...

Intr-adevar etern ramane un Preda. :P Na, acuma... nu stii tu ca astia cu functii si le insira pe unde pot. Mie mi-a fost dat sa vad pe placutele de la usa : "prof. dr.Cutarescu" sau "prof.univ. Xulescu". Ma rog... eu cand o sa ma mut o sa scriu pe usa A.U. - bloggerita". =))

puisorul cufurit spunea...

Intr-adevar, privim o data-n jur si vedem o kila de specimene care mai de care mai ciudate si mai pitoresti, caci sa nu uitam ca viata bate filmul si, de ce nu, si cartea...

Si da, daca tot e moda, o sa scriu si eu pe usa "S.A. - juma de blogger" :)) Ca sa fiu full blogger mai am de lucru :))