sâmbătă, 13 octombrie 2007

Uite-asa as vrea sa mooooor...

Dar nu intr-o crasma din Obor. As vrea sa mor in dulcea Bucovina. Si daca sfarsitul ma surprinde ca venetic prin alta parte, as vrea sa fiu ingropat acolo, in Fratautii-Noi, in cimitirul unde am sarutat o fata. In cimitirul care, pe nedrept, a nascut legende sataniste. Asa-i, baieti? Marilena, te-a scapat divinitatea de ocara babelor si-a popii in biserica. Ludat fie sufletul tau neprihanit de fortele raului.

Da, fac misto.

Adica, ascultati si voi aici. Eram in lunca Sucevei cu prietenarii si am facut un foc de tabara, asa se numeste focul in jurul caruia se aduna niste oameni ce se pregatesc sa intre intr-o stare mai mult sau mai putin avansata de ebrietate. Era si-o chitara, daca mai tin bine minte. Era si vodca, si bere, si cartofi ciorditi de pe ogoarele ce pe nedrept le-a oranduit Universul sa margineasca lunca. Era si eternul papusoi, in panusi sau nu, ce astepta resemnat sa fie copt, respectiv ars. Si scumpul de Ietcu rastoarna cutiuta cu sare!...

Fac baietii foc,/ Focu-i la mijloc... Si erau de toate. Era si atmosfera. Ne-am simtit bine. Am cantat, am spus bancuri, am ras de am crapat. Iar la urma, ca niste oameni constienti ce inca eram, am stins focul. Dar nu cu apa, sa care prostii galetile dupa ei de-acasa, ci cu piciorul. Hopa hop! Si iarasi hop! Arde ceru-n urma ta! Hop hop! Calc-o baaaai!

DAR! Trec babe pe drum,/ Drumu-i plin de fum,/ Fumu-i plin de scrum,/ Foc ardea! Si si-au spus in sinea lor, iar sinea lor a spus in tot satul: "Satanisti! I-am vazut noi, babele! Aveau foc de ala... Cum ii zice... Ritualic! Satanist! Si dansau in jurul lui, treceau prin foc, erau scantei, si urlau! Cantau cantece sataniste! Aia a lu' ... Si a lu'... Si mai era si a lu'... Si aia a lu... Valiu valiu valiu valiu... Da' Dumnezeu nu-i vede???".

Io cred ca ne-a vazut. Dar nu ne-am acoperit de rusine cu frunzele precum Adam, ci ne-am acceptat soarta.

EPILOG: "Iubiti credinciosi, avem in aceasta comuna de oameni evlaviosi cateva vlastare ale raului, niste tineri care au apucat pe un drum gresit si care merg in fiecare seara in cimitir si profaneaza morminte... S-a gasit o cruce rupta, smulsa de ei... Tineri care nu-i respecta pe stramosii lor care au intrat in eternitate... Care fac focuri ritualice... Care si-au intors fata de la Dumnezeul atotputernic... Bla bla bla... Este vorba de Cutare, si Cutarescu, si ala a lu' Cutarovici, si ala a lu' Cutarinschi, si fata lu' Cutariuc... Pacat, tatal ei, un om atat de respectat... Tineretul din ziua de azi... Face si drege... Amin!"

Cu toate acestea, acolo vreau sa fiu inmormantat, in blugi si tricou, c-o haina raiata. In adidasi. Sa-mi profaneze copiii prietenilor mei mormantul asa cum le-am profanat noi pe toate celelalte.

Si sa nu mor oricum. Sa mor alaturi de Gabi intr-o poienita plina cu flori. El tinand-o in brate pe Tatiana, iar eu pe Ani. Sa-mi dau ultima suflare in sunet de arpegiu in La minor. Cerbul coarnele-si va ridica, caprioara ochii isi va umezi, nevastuica blana isi va tremura, furnicile povara isi vor lasa, cainii de jale vor urla, caii de amara intristare la caruta nu vor mai trage, pasarile aripile isi vor falfai, codrul se va cutremura... Pe mormantul nostru va creste Pomul Vietii, viitor lacas centenar al tuturor zburatoarelor Pamantului, vesnic tanar si ferice, ce din frunza iti doineste, ce cu ramurile-ti zice...

5 comentarii:

miclowan spunea...

doamne, ideea de moartea nu mai suna inspaimantator...pasarile o sa cante la mormantul nostru...iar acordurile noastre vor exista mereu in folclorul pasaresc

Anonim spunea...

ce sa-i faci man daca drumul meu si cel al sarii s-au intersectat,dar lasa ca stii u pt sanatatea dumneavoastra evitati consumul excesiv de sare,zahar,alcool si grasimi :))
The ETZC

miclowan spunea...

ei visăm şi noi cu ochii deschişi; dar aşteptăm fatidicul sfârşit într-o manieră extrem de mioritică...nu?

Lyna spunea...

:))) generatzia de azi
=))

Fratausheanca spunea...

Vai,Andrei,nu pot sa cred ca ti-ai amintit si de mine... daca-ai sti tu cate am patimit io ca sa pot iesi serile cu "satanistii"..."mama,dar ma duc la discoteca...mama,dar stau cu X la un suc p banca la scoala".. omg.. si dupa ce afla ca de fapt io stateam cu "satanistii" : "dar ce-ai tu de povestit cu pletosii aia,tu singura fata intre atatia baieti? Vrei sa ma faci de rusine ? Te vede lumea si are ce vorbi... ". O sa avem ce povesti nepotilor la batranete macar. Si voua,"satanistilor",am un singur lucru sa va spun: va iubesc :X:X:X (si cel mai tare p Lupu -sper sa nu citeasca :D )