luni, 3 septembrie 2007

Vatra Dornei

Am facut o mica excursie la Vatra Dornei, un oras pe care nu-l vizitasem de foarte mult timp, desi nu locuiesc in vacante foarte departe de el.

De cum am ajuns in autogara, am dat peste aceasta minunata tentativa de reclama.



Cred ca era foarte nimerita si-o fotografie cu moaca autorului, cu textul "Iar acesta este desteptul care-a compus reclama".

Am fost uimit sa constat ca gara se afla oarecum in centrul orasului, iar linia ferata desparte practic orasul in doua. La acest capitol se aseamana foarte mult cu Radautiul, numai ca aici, in Radauti, linia ferata nu desparte in doua doar orasul, ci si cimitirul. Unicat in Europa. Despre asta, intr-ul articol viitor.



Iata cum o mandra locomotiva trece prin oras asemeni unui tramvai.


In Vatra Dornei, exista un fost minunat cazinou si un actual distrus cazinou, care se afla in plina renovare. De foarte mult timp. Dovada ca, in tot timpul in care am stat in Vatra Dornei, nu am vazut pe nimeni lucrand la renovare. Iar cineva care statuse in statiune timp de trei saptamani in luna iulie, mi-a spus ca situatia era si atunci aceeasi. Nici picior de lucrator.



Nu vreau sa va plictisesc povestindu-va ce-am facut eu in Vatra Dornei pas cu pas. Va spun insa ca pizza mi s-a parut buna la Patiseria Bristena,



iar cele mai bune prajituri se gasesc, fara indoiala, la cofetaria "Dolce Vita" a domnului Eugen Branzei, pe care l-am si cunoscut.


In Vatra Dornei exista un liceu economic cu numele de "Tara de Sus",



si n-am putut sa nu ma intreb ce raspunsuri ar da un elev de acolo la intrebarea "Unde inveti?". "La liceul economic "Tara de Sus"", sau "in Sus", "in Tara", "in Tara de Sus"?...

Trebuie, in mod obligatoriu, sa atasez si vreo doua fotografii din ciclul "Bustenii patriei", fotografii care surprind camioane cu busteni si un locusor (dintre foarte multe altele) in care odinioara erau copaci. Dar cum oamenii n-au mai vrut sa se afle in situatia de a nu vedea padurea din cauza copacilor, s-au gandi sa-i taie ca sa vada codrul.







Plimbandu-ma-n fapt de seara,/ Am plecat catre oras/ Eu si cu un iepuras/ Inhamat la sanioara. Si-am zarit asta.


Oare daca fac o comanda de flori pentru Suva, capitala insulelor Fiji, se accepta? Florile ajung proaspete la destinatie? Oricum, laudabila incercarea florariei "J'adore" de a ma convinge.

Ca sa nu va plictisesc chiar pe toti si chiar de-a binelea, spun STOP si trag concluzia de coada, si anume aceea ca Vatra Dornei e un oras deosebit, foarte linistit, unde poti respira un aer foarte curat. De, e statiune. Si cred cu tarie ca merita vizitat, oricand ai avea ocazia.

8 comentarii:

Lyna spunea...

sa zicem ca floraria e langa mine in bucuresti .. de ce as comanda din vatra dornei ? .. draguta incursiunea in acest oras .

alexandrina spunea...

am auzit de la o prietena buna ca isi petrece f mult timp in vatra dornei(2 luni pe an minim) ca splendoarea aia de cazinou a fost revendicat de BOR...nu stiu cat la suta e adevarat ...dar voi verifica informatia

Daniel spunea...

Bai nene, io locuiesc de 10 ani in Vatra Dornei si nu prea am vazut sa se lucreze ceva la cazinou (in afara de acoperisul central refacut acum vreo 5 ani), asa ca....da, e o problema cu cazinoul , parcul si ce e prin zona BOR'u asta care nu-i mai ajunge revendica tot....si, culmea nerusinarii, dupa ce ca este cel mai mare proprietar de terenuri in zona (cu multe mii de hectare) BOR'u asta s'a dus cu tupeu la primarie cu palma intinsa ca de obicei, sa ceara cu titlu gratuit un teren ca sa mai faca o biserica....nu le'ar mai ajunge

Anonim spunea...

E mare pacat ca orasul Vatra Dornei a fost uitat de cei care ar avea putere sa schimbe ceva. Merg destul de des cu familia in Dorna si niciodata nu plec fara cateva cutii cu prajituri de casa de la Bristena. Cu toata sinceritatea va spun ca la Bristena sunt cele mai delicioase prajituri pe care le-am gustat vreodata,eu sunt o mare mancatoare de dulciuri. Pentru cei care au laudat cofetaria Dolce Vita din Vatra Dornei - cred ca au nimerit ei in cea mai buna zi din an. Locatia e plina de mizerie, produse neaspectoase si au gust de margarina, nu voi mai intra niciodata acolo cu copii mei. La cat de gri a devenit acest oras e bine ca il mai indulceste cineva din cand in cand.

Anonim spunea...

esti prea dur cind faci aluzie la faptul ca exista in vatra dornei un liceu particular,da exista si eu fac parte din el ,poti sa rizi cit vrei dar daca ai avut ocazia sa intilnesti pe cine nu trebuie asta nu inseamna ca toti sunt in aer.problema ta e ca nu prea esti informat asta nu inseamna ca trebuie sa te invat cum sa faci acest lucru,avind in vedere ca te-ai grabit repede sa scrii despre ceva ce nu sti.pari un tip interesant si cu dorinta de a arata romanilor lumea in care traim si evoluam, dar ca ai perfecta dreptate nu prea cred. te rog sa te informezi si dupa ,poti sa scrii adevarul.sincer m-am simtit deranjat ca persoana,dar ai si tu dreptul ca si mine la o exporimare cit mai sincera.asa ca iti doresc o ancheta cit mai detaliata si dupa aceea putem sa citim sincer ceea ce scrii,ok. pa

puisorul cufurit spunea...

Prietene, sunt prea dur daca-ti spun ca esti paranoic?

Anonim spunea...

mare idiot este cel care nu stie defapt ce inseamna sa ai bun gust.In ceea ce priveste cofetaria Dolce Vita pot sa zic ca are produse delicioase proaspete si la preturi avantajoase insa sunt persoane care nu stiu in ce consta acest lucru...,invidia si ura bata-le vina ii face pe uni sa-si piarda si ultimul neuron pe care il mai au.:))

bianca spunea...

si eu tot din vatra dornei sunt, imi salut consatenii!:))
niciodata nu mi-am imaginat ca o sa se certe lumea pe blog de la patiserii:))
pe langa liceul particular, acum avem si o minunata facultate:))
trebuie sa mai vii pe la noi, sa vezi ce oameni culti sunt dornenii de cand cu facultatea asta;;)