miercuri, 12 septembrie 2007

Tot despre popi, vol. 1000

Stateam intr-un restaurant din Putna cu niste prieteni. Unul din ei imi atrage la un moment dat atentia sa privesc in spate.

Si privesc. Si ce-mi e dat sa vad? Un popa la o masa. Semi-ras, c-o fata de bandit notoriu care nu reflecta piosenie nici cat bunicul cand taie porcul, incaltat cu niste bocanci grei de armata, stand picior peste picior si lasand sa i se vada gol piciorul de deasupra, iesit de sub sutana, alcatuind o imagine de cocota gata de-un flirt. Simpaticul slujitor al Domnului isi comanda o ditamai farfuria cu mancare si se chinuie din rasputeri sa intruchipeze lacomia, bagand haleala in el de parca tocmai iesise de la recluziune. Din cand in cand se scarpina in cap si-i privea pe ceilalti clienti ai restaurantului c-o privire mai tampa decat a unui tapinar sau a unui manelist in plina efervescenta artistica.

Va inchipuiti probabil ca m-a apucat un ras isteric, care a tinut vreo 20 de minute non-stop, pana au inceput sa-mi curga lacrimile.

Si ca sa nu spuneti ca-s un baietas care are ceva cu toti popii din lume, tin sa specific ca in Fratautii-Noi, un sat de langa Radauti, unde mai am eu prieteni, se gaseste acel rar specimen de popa care nu ii condamna pe rockeri, discuta cu oricine si pe orice tema fara sa te vare automat intr-o categorie si sa-ti tina morala adecvata categoriei respective etc. Si mai tin sa specific, pentru a explica marea de intelegere si cunoastere a omului de care da dovada, ca e un fost rocker si ca si-a petrecut, in tinerete (nu ca ar fi prea batran acum) un an jumate din viata in Legiunea Straina. Nice, huh?

5 comentarii:

Lyna spunea...

:))) un singur cuvant "romania".

Lulu. spunea...

hm, nu, nu e rommânia.

românia nu-i de vină. românia e un sentiment de acasă. populaţia din românia e de vină pentru prostia crasă pe care-o afişează. el, "săracul" popă- poate cu duhul, că finanţele stau bine, habar n-avea cât de hilar e.

şi ca atare puiu' cufurit s-a răzbunat şi a făcut mişto de el, pentru că merita. şi i-a ieşit bine. :D am râs.

sper să treacă popa cu pricina pe la mine mâine, să-l îndop cu salam până refulează.

Anonim spunea...

Ce chestie...
www.enervant.wordpress.com

puisorul cufurit spunea...

Da, Lulu, ai dreptate ca Romania nu-i de vina. Stii bancul ala:

Il intreaba Sf. Petru pe D-zeu: "Doamne, ce tara frumoasa ai creat, Romania, cu atatea si atatea bogatii, si ses, si podis, si campie, si mare, si paduri, si zacaminte... Nu cumva i-ai favorizat prea mult? Nu le dai cam mult, Doamne???" La care D-zeu raspunde: "Ba da, dar stai sa vezi ce popor le dau..." :D

Si da, am facut misto. Macar atata atitudine sa am si eu in fata arogantei intruchipate si a celor care nu mai au demult nimic de-a face cu cele sfinte (si nici nu prea a avut vreodata Biserica de-a face cu cele sfinte), ci mult mai mult si aproape exclusiv cu PUTEREA. PUTEREA si INFLUENTA.

miclowan spunea...

eu il stiam pe ala...Dumnezeu are cornul abuncentei in mana, si imparte bogatii popoarelor, se impiedica si le scapa pe toate in Romania...de zice nervos...sa n-aveti parte de ele...