vineri, 14 septembrie 2007

Eficienta europeana

Ma aflam astazi in garsoniera cuiva, unde se lucra, si unde trebuia demontata un fel de masca grea din fier care acoperea fereastra, alcatuind un fel de mini-balcon. Singura solutie era sa fie lasata sa cada jos, langa bloc, urmand ca apoi sa ne opintim s-o caram langa tomberon.

Zis si facut. Masca cea grea este demontata, cade de la etaj cu un zgomot asurzitor, in timp ce eu stau de sase sa nu treaca vreun nene pe dedesubt sa-si rupa gatul, stang sticlele sparte care s-au imprastiat, le duc la tomberon si apoi urc sus, incercand sa ma imbarbatez pentru episodul in care va trebui sa ajut la caratul hurdughiei grele demontate.

Ajung sus, prin geamul inexistent aud voci, niste tigani intreaba daca pot sa ia masca, mie mi se pare ca prind pe Sf. Petru de-un picior, imi dau acordul, si mi-a fost dat sa vad cea mai eficienta operatiune de curatire a trotuarului la care am fost martor de-a lungul vietii mele de 22 de ani neimpliniti. Intr-un timp record, masca cea grea care ma speria pe mine intr-atat a fost carata mult mai incolo, demontata bucata cu bucata, curatita zona si dracu stie unde a disparut!!!

A fost o zi in care animozitatile existente de ani de zile intre mine si tigani au disparut, caci peste vreo ora le-am servit si vreo doua geamuri bune-bunute, inramate, numai bune de pus la cocioabele lor. A fost singura zi, de ani buni incoace, in care am reusit sa port cu ei o conversatie logica, civilizata, ca de la om la om. S-a petrecut un lucru pe care de mult timp nu-l mai consideram posibil: am interactionat cu ei intr-un sens pozitiv.

A fost o experienta la fel de curioasa pentru mine precum ar fi si calaritul unui varan, practicarea bungee-jumping-ului din avion sau mersul pe bicicleta cu spatele. Si daca tot s-au aliniat cine stie ce stele pentru a face posibila aceasta situatie, la fel de sigur ca de maine se vor dezalinia din nou. Mda, sunt pesimist, n-am incredere in unii oameni si ii plasez prea repede in anumite categorii. Dar nu indraznesc sa vreau sa fiu altcineva, caci mie mi se cam implinesc dorintele si, cine stie, poate ma trezesc maine dimineata popa, manelist, politist la circulatie sau la ordine publica sau ultras la peluza Catalin Haldan.

3 comentarii:

Hellene, tomata cu scufiţă spunea...

Mah, astia cand vor, pot fi si oameni, nu numai tigani. Pacat ca nu vor prea des. ;) Misto afacere.

puisorul cufurit spunea...

:D Ai dreptate, cu ei te poti intelege, insa depinde intotdeauna daca au ceva de castigat din asta. De castigat pe termen scurt, ca niciodata ei nu gandesc in perspectiva.

tykryt spunea...

=)) astia ar putea sa isi faca o firma . Cand ai ceva de aruncat ii suni si ii intrebi daca au nevoie de respectivul produs:D