marți, 4 septembrie 2007

Cu si despre popi

Daca stau bine si ma gandesc, calugarul ala de la chilia lui Daniil Sihastrul e un tip cu totul si cu totul simpatic si inocent, caci am aflat niste povestiri adevarate despre calugari care m-au facut sa ma simt complexat nu doar intr-ale femeilor (dar hai sa spunem ca nu ii e nimanui greu sa ma complexeze la capitolul asta), dar, ATENTIE, si intr-ale bauturii si nu numai.

Eram odata, demult, in vizita cu clasa mea din generala la o manastire, la poarta careia se afla o calugarita legata de un aragaz, in vazul lumii. Pacatuise "culinar" sau ceva de genul, si asa hotarase maica stareta. Rautati gratuite.

Altadata eram la posta, unui calugar ii vine randul la ghiseu si incepe sa se certe aiurea cu functionara, avea el nu stiu ce nelamuriri si avea totodata impresia ca are regim special, nu mai stiu exact in ce chestiune. Functionara da sa-i explice a mia oara, iar el numa ce se zbarleste odata, "Eu vorbesc acum!!!"... O my God! Iar tu esti...? Sofronie... Calugarul Sofronie, Anno Domini '007...

Haideti sa va povestesc una care mi s-a intamplat mie. C-un popa. Merg sa ma spovedesc, acum cativa ani (ultima oara cand m-am spovedit; am mai avut o incercare dupa aia la o alta biserica, la tara, dar n-a vrut popa, cica nu postisem destul). Incep eu sa-i zic pacate peste pacate, smerit, alea alea. La sfarsit, vine intrebarea: "De cand nu te-ai mai spovedit?", "Pai de la Pastele trecut...", "Adica 12 luni... Pai drept canon, mergi si cumperi 12 lumanari mari si 24 mici, si le aprinzi acolo in curte la lumanari, pentru cine vrei tu...". Zis si facut. Ca sa aflu mai tarziu ca lumanarile cumparate de mine erau fabricate in fabricuta LUI, PERSONALA, de lumanari. Ati inteles bine, el dadea drept canon cumpararea lumanarilor produse in fabrica lui, aducandu-i, astfel, profit...

Acelasi indivit popesc dorea, la un moment dat, sa cumpere un apartament care nu era de vanzare. Proprietarul nu avea de gand sa-l vanda, indiferent ca avea in fata un "trimis al Domnului pe pamant", prin urmare popa asta al nostru trece la amenintari, si anume aceea ca-l va pomeni pe proprietar "la morti" in timpul liturghiei...

Am ajuns in vacanta asta in Radauti si-am aflat ca un stimabil slujitor al Domnului cu grad de popa se afla internat la dezalcolizare.

Merg pe strada, vad un superb Audi A6 sau A8 (nu-mi amintesc exact, desi tot o laie bucalaie), cu geamuri fumurii ca nu cumva sa-i zaresti tu, muritorul de rand, pe cei din masina. Masina opreste in fata manastirii si din ea coboara mandru, un popa. Dar... Vorba lui Badea... In viata asta a lor si in goana popilor dupa avere, "unde mai incape si Iisus?"...

Voi ati cunoscut studenti la teologie? Eu da. Si n-am nimic cu ei, cu unii sunt prieten. Sunt baieti foarte simpatici, de betie si femei, glume desantate, meciuri, din cand in cand o mardeala, baieti cu un vocabular de multe ori mai colorat decat al suporterilor de la peluza din Ghencea sau Giulesti (sunt rapidist, stau la 5 minute de stadionul Giulesti si nu calc pe-acolo nici in ruptul capului din cauza indivizilor cu care as fi nevoit sa impart tribuna). Dar nu sunt facuti pentru a deveni POPI!!! Cand ii cunosti cum sunt, cum sa te duci peste cativa ani, cand or "profesa" ei (ca popia nu mai e un har, e o profesie, si inca foarte banoasa) sa ma spovedesc la ei, sa-si rada baietii in barba pana nu mai pot?

Si cum poti tu, preot care acum se BATE, intr-o lupta care a atins, din punctul meu de vedere, culmea penibilului, pentru fotoliul de cap al Bisericii Ortodoxe Romane, sa colaborezi cu fosta Securitate, incalcand astfel taina spovedaniei??? Pai preot esti tu? Vine credinciosul de rand, cu inima deschisa, la tine, si-ti marturiseste pacatele lui, ca de, ii esti duhovnic. Si pe urma tu, magarule, ca sa-ti pastrezi pozitia de popa si sa nu-ti tabaceasca Securitatea curul, te duci si-l dai in gat, faci rapoarte...

M-am plictisit de istorioare cu si despre popi penibili, si, desi mai stiu inca o multime de astfel de povestioare in care protagonistii sunt personaje bisericesti cu care am intrat in contact direct, o sa ma opresc aici, pana nu ma enervez de-a binelea. Ca semne de iritare am dat deja.

Hai sa ascult niste "satanisti". Un Metallica ar face sa-mi revina confortul psihic la care tin atat de mult. Imi urez auditie placuta.

5 comentarii:

ecologie-umana spunea...

blogroll activat. Bafta

ecologie-umana spunea...

Daca mai ai cunoscuti interesati please link me sau trimit.scrisori@gmail.com

Lulu. spunea...

da, si aici intru in actiune eu cu unforgiven II. hahahaha.

sa ne bisericim bine, I always say.

Lyna spunea...

=)) .. deci .. maicutza aia .. mi s-a parut exagerata .. cu argazu' cu tot .. calugarul de la posta .. sau unde era .. foarte .. shmecher .. hm .. preotu' ala =)) .. Doamne .. eu n-am mai fost sa ma spovedesc .. cred ca din a 8-a .. si acu sunt a 10-a ..si tot n-am murit .. hm .. cu biserica .. cred ca de Paste ma duc la Inviere .. da mi s-a parut un fiasco .. cred ca o juma de ora am stat ca sa inceapa .. apoi .. 5 minute sa zica preotu' de vreo 6 ori cred sau nush .. "Hrisos a inviat din morti " .. si dupa .. "Paste fericit .. marsh acasa " ..m-a convins si pe mine Badea .. de fapt .. a concluzionat pt mine :)) .. ca spiritualitatea nu prea exista in Biserica .. so .. Mi=am dat seama ca pot trai si fara religiozitatea asta romaneasca .. cred in Dumnezeu da' eu cu biserica nu prea .. si da Metallica ... "satanistii " =)) .. frate cata ignorantza .. =)) .. oamenii astia au melodii mai bune de miliarde de ori decat orice piesa fabulos de optimista si comerciala ..

miclowan spunea...

dezamăgit la rându-mi de meseriașii în cele sfinte am lăsat-o și eu mai moale cu cele bisericești