sâmbătă, 4 august 2007

Politia romana II

Va previn ca e un articol lung. Dar daca nu sunteti ca Becali si va place sa cititi, cititi.

Intr-o buna dimineata imi gasesc masina in fata blocului putin zgariata, pe aripa din stanga, fata. Ori mi-o zgariase o alta masina, ori vreun carucior plimbat de mamicile care-si cresc copilasii in fata blocului 29 de pe bulevardul Ceahlaul (despre mamici intr-un viitor episod). Ori cine stie, mi-o fi zgariat-o vreo entitate supranaturala, cert e ca era zgariata.

Ieri dimineata, problema zgarieturii se cerea a fi rezolvata, ca-mi expira vechea asigurare, si mai ales ca de acum incolo pentru reparatii minore trebuie sa scoti bani din buzunar, caci CASCO nu mai are nicio treaba cu ele. Ca sa vezi.

Ma inham cu acte si purced spre Gorjului, la sectia 21, accidente usoare. Trafic greu, masini, claxoane, baraieli, nebuni iti taie calea, nebun le tai calea, pietoni teribilisti ce practica sportul extrem al jalonarii printre fiarele turbate, depasiri, semnalizari, tot tacamul. Ajung in sfarsit. Intru in sectie, cer formular. Ce s-a intamplat?
-Mi-am gasit dimineata masina zgariata, un capac la roata lipsa...
-Aaaa, pai asta nu tine de noi... Unde a fost parcata?
-Crangasi!
-Du-te la sectia de acolo!
-La sectia 20?
-La sectia 20!

Si ma duc. O iau inapoi spre casa. Trafic greu, masini, claxoane, baraieli, nebuni iti taie calea, nebun le tai calea, pietoni teribilisti ce practica sportul extrem al jalonarii printre fiarele turbate, depasiri, semnalizari, tot tacamul.

Ajung la sectia 20. Intru. Un nene politai c-o fata de infractor imi zice sa astept. Normal, omul asteapta jumatate din viata, exceptand somnul, care nu poate fi numit asteptare, ci activitate de recuperare. In sfarsit, vine un alt nene politai, ca sa se ocupe de cetateanul cu masina zgariata.
-Ce s-a intamplat?
-Mi-am gasit dimineata masina zgariata si un capac de la roata lipsa, erau copii prin fata blocului, s-o fi carat mobila, era activitate, nu stiu de unde pana unde.
Il conduc la zgarietura. Se uita, plin de sine, la ea, si zice:
-Aaaa, pai asta e de accidente usoare, de ce-ai venit tu la noi? Du-te la Gorjului la sectia 21 de accidente usoare!
-Pai de-acolo vin!!!
-Cum de-acolo vii? Nu te cred!
-Dumneavoastra credeti ce vreti, eu de-acolo vin!
-Da' cand ai fost?
-Acu juma de ora, patruj' de minute, cat mi-a luat sa ajung aici! De acolo m-au trimis aici!
-Pai cum? Asta nu tine de competenta noastra. Ce le-ai spus?
-Ce v-am spus si dv, ca mi-am gasit masina zgariata, capac lipsa... O fi fost de la vreo mobila carata pe langa masina, c-azi noapte s-a carat mobila, sau copiii aia care se joaca pe-acolo... De unde sa stiu?
-I-ai vazut tu ca ti-au zgariat ei masina? Ai vazut cu ochii tai? Ai dovezi? Ai martori?
(O Doamne, de ce au nevoie toti politaii, in orice chestie, de dovezi??? Nu sunt decat niste obsedati de dovezi, chiar si-n viata de zi cu zi, credeti-ma!)
-Pai ce dovezi sa am??? N-am facut poze cu ei zgariindu-mi masina, n-am filmat, eu doar am presupus de unde provine, ca ieri era OK si azi e zgariata, iar seara am vazut mare agitatie, si cum masina era parcata in fata scarii...
-Nu... Asta e zgarietura de masina...
Si desteptul mai cheama doi prietenari politisti care ajung la aceeasi concluzie. O fi fost si zgarietura de masina. Cert e ca am plecat din nou spre Gorjului. Incet de tot, sa iasa din tura boul ala care ma trimisese inapoi in Crangasi.

Trafic greu, masini, claxoane, baraieli, nebuni iti taie calea, nebun le tai calea, pietoni teribilisti ce practica sportul extrem al jalonarii printre fiarele turbate, depasiri, semnalizari, tot tacamul.

Cer un formular. Ce s-a intamplat? Bla bla bla. Iau un formular. Mai erau cinci persoane inainte. Am stat vreo doua ore jumate. Poate trei. Noroc ca au inceput unii sa povesteasca intamplari comice pe care le-au trait ei ca soferi, si m-am mai amuzat. Intamplari cu un caine care fusese luat in botul masinii fara ca soferul sa-si dea seama, si-am spus bine "in botul", caci era nu stiu cum prins in partea din fata a masinii, viu, si a stat asa prins acolo cativa kilometri de mare viteza, cu falcile in vant, pana cand cineva i-a facut semne soferului sa opreasca si l-au eliberat, saracul caine, avea ochii in lacrimi prelinse din cauza vantului de la ochi spre urechi, si balele-i curgeau in vant, ca-n desene animate.... Intamplari cu un Olcit care-a trecut pe sub un cal. Cu omul dus cu pluta care traversa in patru labe autostrada. Cu masina care a alunecat la vale si n-o puteau opri. Dar si intamplari mai nasoale, cu o fugareala printre strazi, cu drogati cu sabiile pe urmele povestitorului, sau cu o amenintare cu arma in urma unui protest in trafic.

In fine.

Se face constatarea, si plec spre sediul companiei de asigurari. Inspre cealalta parte de oras. Trafic greu, masini, claxoane, baraieli, nebuni iti taie calea, nebun le tai calea, pietoni teribilisti ce practica sportul extrem al jalonarii printre fiarele turbate, depasiri, semnalizari, tot tacamul.

Am ajuns in fata sediului companiei de asigurari la 6 ore dupa ce iesisem din casa. Si am gasit, logic, inchis. Si mi-a expirat asigurarea. Am nevoie de-o pila.

Pana am ajuns acasa, au trecut 6 ore jumate. De ce ne ocupa tot timpul traiul in Romania? De aia!!!

P.S. 1: De ce se defriseaza padurile intr-o veselie? Ca sa se fabrice hartie si sa scrie politaii dovezi si constatari. Ca de cate ori vine vorba de masina, sa te umplii tu de hartii, hartoage, acte, polite si alte cacaturi. De aceea, printre altele, se defriseaza padurile intr-o veselie.

P.S. 2: Urmeaza sa merg luni, din nou, la compania de asigurari. Sa constate. Imi place din ce in ce mai mult ideea de a constata. Apoi sa merg la service sa ma programeze. Apoi sa merg la service, in ziua in care sunt programat, sa las masina. Apoi sa merg din nou la service, in ziua in care sunt programat, sa iau masina. Trafic greu, masini, claxoane, baraieli, nebuni iti taie calea, nebun le tai calea, pietoni teribilisti ce practica sportul extrem al jalonarii printre fiarele turbate, depasiri, semnalizari, tot tacamul.

P.S. 3: E a nu stiu cata oara in care am de-a face cu politaii. M-am saturat de ei. Si de incompetenta si mintea lor ingusta de ratati cu ifose. Nu sunt in stare nici sa linisteasca o betivanca nebuna care injura pe toata lumea si deranjeaza linistea publica noapte de noapte. Zi de zi, luna de luna, an de an. Imi sugereaza ei mie sa-i pun patura in cap si s-o bat. Poate o s-o fac si p-asta. Unii dintre prietenii mei bucovineni stiu despre ce vorbesc. Vitele astea de agenti sunt la fel de tembeli si de un caracter indoielnic, ca si infractorii pe care-i vaneaza. Si ma refer la infractorii gainari, ca ceilalti le dau clasa politailor. Care-s platiti din banii nostri. Si ei tocmai in fata noastra se dau destepti. Futu-i in cur sa-i fut.

Pardon.

2 comentarii:

Crizu spunea...

Pardon eh ce tareeeeeeee chiar nu ma asteptam la asha incheire....brusc..Pardon....fie...

Cat despre politie....uof....pot sa mai zic ceva?...ar fi multe...dar n-are rost...fiindca nu esti nici prima persoana.,...nici ultima...si-mi pare sincer rau pt tine.....sper k pana la urma ti-ai rezolvat treburile....

Andu spunea...

Mi le-am rezolvat partial. Adica am programare la tinichigerie pe... 19 septembrie! Pentru amarata aia de zgarietura!!!